Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Heb een probleempje met acronis, ik heb vorige week een back up gemaakt van de laptop, volledig en aangepast komt dan in de instellingen te staan.
Bij de optie planning zet ik uitschakelen, dus alleen als ik wil maak ik een back up.
Nu maakt hij elke maand de woensdag een back up, ik krijg terwijl ik aan het werken ben op mijn laptop dat de image niet kan worden gemaakt,
tuurlijk heb dan ook geen EHD aangesloten,
hij zegt niet alleen dat het niet gaat hij geeft ook aan dat mijn vorige is mislukt.
die moet ik dan verwijderen uit de lijst die je ziet op de laptop maar ik laat de back up wel staan op de EHD
Iemand een idee hoe ik die tijds backup kan uitschakelen?

greets


ed
 
met de uitleg van Qtex in #4 krijg ik ten eerste al telkens ik mijn pc opzet de melding niet dat er nieuwere versies zijn van acronis en werkt de rest ook
ik gebruik 2014, ik kan het wel niet op niet plannen zetten, normaal zou er nu een om 14 moeten starten, we gaan eens zien wat dit gaat geven, ik laat jullie iets weten
bedankt voor alle interessante uitleg zo leert ne mens nog eens iets wij hé
nog een goede zondag
 
ik heb deze instelling zelf al meerdere jaren zo en er is nog nooit iets verkeerds gegaan ..
je dient zelf nu wel er op te letten dat de vinkjes aanstaan bij de bron vermelding indien je dus zelf een backup gaat aanmaken ...
m.a.w. je dient in de zelf opgestarte backup er dus op te letten dat de door het systeem gereserveerde partitie als ook de partitie zonder naam (herstelpartitie) als ook dus de C partitie opgenomen zijn ..

Ashampoo_Snap_2016.07.24_14h50m43s_006_.png
 
Wat zie ik op uw screenshot #20
Dat je enkel een Back-up maakt van je Herstel 0,3 GB
En de partitie zonder naam van 0,5 GB
Dat je het voornaamste de Lokale schijf (C:) dus deze met Windows 10 niet aanvinkt.
En dat je deze wil opslaan naar deze (C:) waar je besturingssysteem op staat.
Je moet juist links op je screen alles aanvinken.
Met als doel een externe harde schijf.
Je moet wel vooraf een externe harde schijf aansluiten.
 
hoi mannen, dit weet ik hoor, ik ben gewoon mijn vinkjes vergeten aan te zetten, tuurlijk zet ik een vinkje aan de c en sluit in ook een EHD aan om mijn image naar toe te schrijven
Qtex wat bedoel je met en dan beweerd de TS dat hij alles aanvinkt ! ????
Ik heb nog een vraagje, heb juist een image gemaakt en ja alles aangevinkt behalve de doel disk, maar in mijn overzichtschema( zie foto) staat dat de grootte 293.52gig is, terwijl ik maar een ssd van 231 gig heb, op mijn EHD is de image maar 52.8 gig groot, hoe komt dit, enige reden,
en je ziet ook dat de data van de image zicht telkenmale verandert ongeacht ik daar iets aan doe??


Ashampoo_Snap_2016.07.27_12h44m36s_003_.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
en nog iets, bij een crash moet ik dan de pc opstarten met de aanmaak iso dvd die ik heb gemaakt enen
in de bios
csm naar enabled zetten
en
secure boot contol naar disabled
dan opstarten en op escape drukken en dan kiezen of ik wil opstarten van dvd

greets en sorry voor het misverstand

ed
 
Hallo,

Heeft er iemand een gedacht waarom mijn laatste partitie zo groot is 293.53 gig terwijl ze op de EHD maar 52.8 gig groot is,
er staat achter versie 9 laatste vandaag om 0.43h, zou dit te maken kunnen hebben dat het programma al de images die ik al gemaakt heb 9 veronderstel ik samenstelt en hoe kan ik dat veranderen in de instellingen?
alvast bedankt voor de hulp

greets

ed
 
Acronis gebruikt standaar incremental (incrementeel?) backups.
De eerste backup die gemaakt wordt is dan een volledige backup.
Alle volgende backups slaan enkel de gewijzigde of toegevoegde data op ipv weer een volledige backup te maken.

Bij het terugzetten van die backups kan je kiezen tot welke backup je wil terugzetten.
Normaal gezien is dat de laatste, maar je kan evengoed bv de 5de backup nemen.
Die zet dan je systeem terug op wat er tot daar in de backup zit.
Normaal neem je de laatste backup om je systeem terug te zetten, die zet dan de laatste toestand, ook wat in de vorige backups zit, terug.

Voor een volledige backup kies je FULL of volledige backup (sorry, weet niet precies hoe in nl, heb steeds Engelse versies gebruikt).
Je kan bv om de zoveel tijd een full backup maken en dan telkens x keer een incremental

FYI, je weet ook dat je die images kan koppelen? Dan krijgt die een extra drivletter, net als je een externe schijf aansluit.
Die kan je dan ook benaderen met verkenner, TotalCommander of welke file manager je ook gebruikt.
 
Dank u Deus, maar ik heb nog steeds geen antwoord waarom de laatste zo groot is in het overzicht van acronis en maar 52.8gig op mijn EHD,
wat een FYI is dat weet ik niet wat bedoel je met koppelen van images,
ik maar altijd een volledige backup, misschien niet zo slim, zo gaat mijn EHD rapper vol staan,
moet ik bij incrementeel dan opslaan als aangepast schema?

ed
 
Sorry, was me niet helemaal duidelijk, screenshotje van bestanden was handig geweest.

Acronis maakt enkel een backup van wat er nodig is om je systeem terug te herstellen.
Zoals alle mappen en bestanden, opstartbestanden, opstartsector, FAT/MFT etc...
Van je 231GB wordt dus maar een deel gebackupped.

Verder past Acronis standaard compressie toe, je kan dit ook none (uit), normal (standaard?), high (hoog?) en maximum instellen.
Dat gaat je image nog eens verkleinen (beste optie is standaard, hoog en max duren veel langer en incremental backups werkt niet correct)

Wat je zeker ook moet aanvinken is VALIDATE (of verify, backup controleren...).
(Weet niet of dit standaard aan of uit staat)
Deze doet een extra controle na het maken van de backup, ben je zeker alles goed gelukt is.
(Dit kan 99 keer goed gaan zonder probs en je zet het dus uit, maar stel het nu net bij je laatste backup fout ging...

Je kan ook een sector backup doen, dan wordt de schijf volledig gecloned.
Zonder compressie zou die backup dan even groot zijn dan de schijf of partitie(s) zelf.

Incrementeel kan je ergens instellen in backup options dacht ik, gewoon alles eens overlopen.
Of de handleding lezen.
(nogmaals sorry, maar heb t momenteel niet geinstalleerd en ben een visueel ingesteld iemand)

FYI = For Your Information = Ter info.
Als je die backup eens zou koppelen kan je makkelijk zien wat er allemaal inzit.
(Weet je ook gelijk of de backup goed gelukt is (als je m niet kan openen ging er iets fout)

Je kan dat natuurlijk ook vanuit Acronis zelf, maar ik bv, ben opgegroeid met DOS en Norton Commander, later dus naar TotalCommander overgestapt.
Wat ik veel handiger vind dan verkenner of de Acronis image browser.
Door nu die image (backup) te koppelen komt er gewoon een schijfletter bij waar ik met TotalCommander in kan gaan zien en eventueel bestanden kan uit kopieren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
deus, bedankt voor de uitleg maar ik weet nog altijd niet waarom mijn laatste back-up zo groot is i.v.m de andere zie #24
en aan uw laatste stukje uitleg dat begrijp ik ook niet goed hoe ik dit moet gaan doen, deze dus

Als je die backup eens zou koppelen kan je makkelijk zien wat er allemaal inzit.
(Weet je ook gelijk of de backup goed gelukt is (als je m niet kan openen ging er iets fout)

Je kan dat natuurlijk ook vanuit Acronis zelf, maar ik bv, ben opgegroeid met DOS en Norton Commander, later dus naar TotalCommander overgestapt.
Wat ik veel handiger vind dan verkenner of de Acronis image browser.
Door nu die image (backup) te koppelen komt er gewoon een schijfletter bij waar ik met TotalCommander in kan gaan zien en eventueel bestanden kan uit kopieren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan