Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Heb een probleempje met acronis, ik heb vorige week een back up gemaakt van de laptop, volledig en aangepast komt dan in de instellingen te staan.
Bij de optie planning zet ik uitschakelen, dus alleen als ik wil maak ik een back up.
Nu maakt hij elke maand de woensdag een back up, ik krijg terwijl ik aan het werken ben op mijn laptop dat de image niet kan worden gemaakt,
tuurlijk heb dan ook geen EHD aangesloten,
hij zegt niet alleen dat het niet gaat hij geeft ook aan dat mijn vorige is mislukt.
die moet ik dan verwijderen uit de lijst die je ziet op de laptop maar ik laat de back up wel staan op de EHD
Iemand een idee hoe ik die tijds backup kan uitschakelen?

greets


ed
 
Tja, hoe komt dat...
Hoe groot is/zijn je HDD? Wat heb je allemaal gebackupped?

Denk dat je beter eerst eens controleert wat er allemaal in die backup zit.

(Daarvoor ik dat zei van dat koppelen, dan wordt de backup gekoppeld als een virtuele schijf.
Dacht dat mss makkelijker voor je was om die backup na te zien. maar als je t niet goed begrijpt, vergeet het, later misschien?)
 
open de Acronis eens en klik dan op backup van schijven en partities maken ..
klik dan eens verder bij" backup schema " op incrementeel ( in het blauw )
enkel het bovenste vinkje bij de 2 opties dient hier aangevinkt te zijn ..

Ashampoo_Snap_2016.07.27_17h08m53s_002_.png

mijn backups zijn nooit veel groter ...

Ashampoo_Snap_2016.07.27_17h09m56s_003_.jpg
 
misschien een domme vraag maar moeten alle images in een en dezelfde map, hoe kan acronis anders gaan vergelijken met de vorige images
ik maak altijd een aparte map aan bv image van 27/07/2016
maar misschien is dit niet goed

Deus
heb je nergens een woordje uitleg over je je back-up koppelen aan een virtuele schijf??

ed
 
ik plaats deze zoals je kunt zien op 2 externe schijven ...
zelf een map aanmaken doe ik nooit dit doe immers acronis zelf .. ik geef de backup die ik aanmaak wel een eigen naam en deze word dan ook voor de aan te maken map gebruikt door acronis zelf ..

Ashampoo_Snap_2016.07.27_22h36m24s_004_.png

Ashampoo_Snap_2016.07.27_22h39m32s_005_.png
 
dus Qtex, je maakt een image zonder daar een naam aan te geven en die sla je dan op op je EHD, dan maak je een map aan met een naam, daar zet je dan je gemaakte image in, en bij de volgende image verwijs je dan naar je EHD naar die map die je een naam hebt gegeven, dus alle incrementele images komen daar dan in te staan?
juist
maar je moet toch een doel locatie hebben om je image weg te schrijven, je duidt dan alleen de naam in het pad aan van je EHD?
 
nee je leest er weer los doorheen ...
ik geef de aan te maken image een naam en deze word dan vanzelf toegevoegd aan de map die acronis aanmaakt voor deze image ( backup)
 
Die naam vul je in bij instellingen:▲naam van de back-up
bv "na een belangrijke update" schrijf je bij naam van de back-up en die gaat dan naar de map die acronis aanmaakt op je EHD, en de volgende geef je dan weer een andere naam en die gaat dan ook weer naar diezelfde map die acronis heeft aangemaakt, is dit beter
 
is de versie 2014, ik kan die optie ook gewoon overslaan en ik krijg toch geen waarschuwing van het een of ander, dus gewoon iso aanmaken zonder dit in te vullen denk ik, niet?

ed
 
ja ik heb eerder al een opstart cd aangemaakt tevens is de optie F11 toets ook ingeschakeld hier ... dit maakt dat indien het systeem weigerd op te starten vanaf de cd dat ik ook via de F11 toets in de repair console komt van de acronis ...
deze optie is bij u ook aanwezig vermoed ik .
 
dit zou ik niet weten hoe ik kan zien hoe die is ingeschakeld is wel handig als dit zo zou kunnen
waar staat die optie ergens
kan je die zelf instellen of is dit een optie die je moet aanvinken
of ja iets anders ik weet niet goed wat
je kent er ook alles van hé Qtex
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan