Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallokes, het is alweer zeer lang geleden dat ik nog eens met een probleem(-pje) te maken had op mijn pc.

Mijn systeem:
Win 8.1
Intel i7
SSD programmaschijf (C:)
Data schijf (D:)
En het is deze D: die ik niet meer kan openen. Ik laat ze nu scannen en zie dat alle data er nog op staan maar kan de schijf zelf niet meer openen. Ik krijg dan steeds "D:\ is niet toegankelijk. Toegang geweigerd."
Als ik in verkenner klik op "mijn pc" zie ik alle schijven met hun beschikbare GB's maar bij de D staat enkel NTFS.
Wat is er mis en wat kan/moet ik doen?

Groetjes, RichKE
 
is de D schijf te zien in de verkenner en word deze ook met de letter D vermeld ...
in de verkenner kun je normaal gezien het bestandseenheid van deze schijf niet zien ...
tenzij je met rechts de eigenschappen van de schijf opvraagt.

druk de Windows toets +X in en kies schijfbeheer ...
vervolgens opent er zich het scherm schijfbeheer ....
maak een afbeelding en zet deze hier neer om meer duidelijkheid te krijgen .
 
Ja de schijf is te zien in verkenner....

Schijfbeheer.jpg
 
das niet de verkenner ...jij zit hier in schijfbeheer ...

hij is dus te zien in schijfbeheer en alles ziet er goed uit ...
heb jij al eens met rechts op deze schijf geklikt in de verkenner en vervolgens de eigenschappen opgevraagd...
plaats ook daarvan een afbeelding !
 
het betreft hier om een interne schijf te gaan ...
jij dient de computer stroomvrij te maken en de schijf te ontkoppelen ...druk dan vervolgens de sata stekker aan op het moederbord en sluit deze terug aan op de schijf ...start de pc dan weer op en zie of deze weer benaderbaar is ...is deze weer benaderbaar dan ligt het aan je sata kabel .

*ik had afgelopen week ook hetzelfde aan de hand dat mijn 2de interne HDD te zien was maar niet te benaderen viel ...
bij mij lag het aan de sata kabel ..
 
Waarschijnlijk corruptie van het bestandsysteem. Best er een extra harde schijf bijnemen (intern of extern) en je data recoveren mbv recovery software. Elke andere handeling kan je verder van huis brengen wil je je data terughalen.
Ik geef persoonlijk de voorkeur aan R-Studio NTFS. Heeft me zelden in de steek gelaten, zelfs bij herstel van een corrupte hardware RAID5. Is wel niet gratis, maar betaalbaar.
Disk Recovery Software and Hard Drive Recovery tool for Windows, Mac, and Linux
 
ik vrees dat men hier gelijk heeft en dat er sprake is van een bestands corruptie ...
je kan met rechts deze schijf aanklikken en via de tap extra de schijf controleren via een schijfcontrole en desnoods ook de problemen laten herstellen ...maar of dit dus mogelijk is , is nog af te wachten !

* vandaag geven ze ook Ashampoo HDD Control 2.10 weg als een volledige versie ...bij gaotd **zeker het proberen waard .
 
Goede morgen, ik ben langzaam aan alles van de D-schijf aan het halen. Wat moet/kan doen ik wanneer ik alles terug heb, tis te zeggen hoe krijg ik de schijf terug aan de praat? Formatteren?
 
heb je al eens een schijf controle gestart zoals ik hier boven al vroeg ..!

*de aanbieding van HDD Control 2.10 is nu voorbij deze kun je dus niet meer gratis verkrijgen !!!
gaotd zijn 24 uur aanbiedingen ...
 
Goede morgen, ik ben langzaamaan alles van de D-schijf aan het halen. Wat moet/kan doen ik wanneer ik alles terug heb, tis te zeggen hoe krijg ik de schijf terug aan de praat? Formateren?

Als je alle data terughebt, de schijf controlleren op fouten.
Kijk even welk merk/model. De meeste fabrikanten hebben een tool om hun product volledig te testen (vb wddiag van Western Digital). Als je de full test van zulke tool zonder problemen uitkomt, dan kan je die schijf terug formatteren en hergebruiken. Als er fouten gevonden werden is het sterk aangeraden die schijf weg te doen (of in garantie indien mogelijk).
 
@Qtex: schijfcontrole heb ik gedaan maar ging niet: kan de schijfcontrole niet uitvoeren omdat er geen toegang is tot de schijf en HDD control heb ik gisteren nog binnengehaald. Bedankt voor de tip!
@DDragon80 en Qtex: het zal waarschijnlijk pas deze avond zijn, maar ik hou jullie op de hoogte.
 
succes ermee
ene indien de HDD nog geen 2 jaar is dan heb je recht op een nieuwe ...

ben verleden week zelfs nog een WD bleu van 1½ jaar oud gaan binnen doen omdat deze telkens weg viel ...kreeg gewoon een andere mee ...
het ligt er dan ook aan waar je deze heb aangekocht ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan