Dell PC herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.
[En hier staat iets interessanter, wel slechte vertaling van google.
Dit is van 2005, informeer eens verder bij de home support van Dell hoever ze staan.

Ik vond ook nog bij Dell zelf deze supportpagina, maar momenteel staat deze niet meer on-line, ze zit wel nog in de google cash.

Een complete systeembackup kan ook met vista hulpprogramma.
Een volledige handleiding vind u op de site van ZDNet
Door het erbarmlijke nederlands in de vertaling moet ik helaas de engelstalige versie hier posten.

Om met de laatste te starten: start/configuratiescherm.
Daar open je backup centrum
 
Laatst bewerkt:
Dank aan iedereen voor informatie en hulp.
Al mijn problemen zijn voorlopig opgelost. Ik wil hier even uitleggen hoe - het kan anderen misschien helpen. Ik ga ook nieuwe post maken met deze uitleg omdat het vooral gaat over het oplossen van het partitieprobleem bij Vista.
Oorspronkelijk wilde ik op mijn voorgeïnstalleerde Vista een dualboot zetten met Xp erbij omdat bepaald van mijn programma's niet meer werkten. Na enkele dagen zoeken en sleutelen aan Vista kreeg ik de meeste programma's aan de praat en de noodzaak om XP erbij te zetten viel weg. Ik bleef echter met het vervelende probleem dat ik de Vista partitie met de in Vista ingebouwde partitiesoftware niet klein genoeg kreeg. (C partitie van 320Gb niet kleiner gekregen dan 152Gb) Ik ging dus op zoek naar software waar ik de C partitie wel voldoende mee zou kunnen verkleinen. Tegelijk vroeg ik ook naar goede imagesoftware omdat ik in de toekomst regelmatig images wou maken.
Tenslotte ben ik op Acronis true image gevallen. Daarmee heb ik een superdeluxe image maker. Ik heb een image van mijn Vistasysteem gemaakt. Dan heb ik met de bij mijn Dell bijgeleverde CD mijn Vista geherinstalleerd op C. Ik ben dan onmiddellijk naar de in Vista ingebouwde partitiesoftware gegaan (Computerbeheer : schijfbeheer) en kon nu de 152Gb partitie gewoon naar wens verkleinen. Dan de gemaakte image teruggezet en nu heb ik aparte partities voor mijn data, backup en zelfs een om later eventueel toch nog XP op te zetten.
Op diverse forums werden allerlei manieren uitgelegd om het Vista-partitieprobleem op te lossen. Daar kwamen redelijk gevaarlijke operaties bij (verplaatsen van pagefile.sys o.a.) maar niets daarvan werkte. Zelfs Acronis partitiesoftware werkte niet.
Mijn conclusie: koop voor dit probleem geen partitiesoftware, maar gebruik een imagesoftware, die je dan later nog kan gebruiken.
 
Nog even een bericht voor Nijltjetweety:

Een complete systeembackup kan ook met vista hulpprogramma.
Kijk : daar heb ik mij ook aan laten vangen. Ik had dat ook ergens gelezen maar dat blijkt wel enkel in Business en Ultimate te zitten.

Ergens in een van mijn posts sprak ik van een oplossing, die Microsoft mij had gegeven voor mijn faxprobleem. Je dacht dat dit zou kunnen helpen voor je printer.
Ik was voor ik mijn Dell met Vista kocht wat op het web gaan zoeken naar reacties over Vista. Daar las ik dat de faxapplicatie enkel in Business en Ultimate zit. Ik merkte aan de vele reacties hierover op dat er heel wat mensen dit niet wisten toen ze Vista kochten.
In XP zat de faxapplicatie ook niet standaard ingesteld maar je kon ze wel installeren. Een iemand gaf op dat forum een mailadres door van microsoft en maande iedereen aan een kwade mail naar Microsoft te sturen. Heb ik ook gedaan. Ik moet zeggen, ze reageerden wel prompt. Kan je bvb niet zeggen van firma's als Symantec. Na enig heen en weer gemail waarin ik aandrong op een update met fax hebben ze mij deze url doorgegeven waar ik een faxprogramma kon vinden:
Aloaha FAX Suite download - The professional Aloaha FAX Suite - Windows Vista Downloads
Ik moet dit nog testen en hou jullie op de hoogte.
 
Ik weet niet wie het onderwerp reeds gesloten heeft, maar als er nog nieuws is om hier te posten stuur eens pm dan open ik wel weer.
Bedankt voor de verdere toelichting, niet iedereen laat nog iets weten.
Die link voor fax mag je ook gerust nog elders in het horum zetten als deze oplossing hier nog niet staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan