Status
Niet open voor verdere reacties.

Witgrijze

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Mijn computer (win7 ultimate) leest geen externe harde schijven meer. USB ook niet. Ik heb alle USB poorten getest en die werken perfect (zoals geluid, micro, webcam Unifying enz.). Als ik een USB flashgeheugen insteek of een externe HDD, dan staat die wel in apparaatbeheer bij schijfstations en bij USB controllers. En alleen in apparaatbeheer geeft ie 'Dit apparaat start niet. (Code 10)'. In schijfbeheer vind ik 'm niet terug en ook niet in verkenner. Gisteren werkte alles nog normaal, Vandaag in eens niet meer. Op mijn andere computer werkt de schijf perfect (win10). Ik heb al verschillende fora opgezocht en ook de microsoft site. Ook foutopsporing, maar niets schijnt te helpen. Ik kan mijn USB uitgangen niet gebruiken om data te lezen. Ik kan wel een usb stick wel 'veilig verwijderen'. en dat vind ik raar, aangezien die niet gelezen wordt. De HDD niet, omdat die er is voor mijn backups.
Wat is er verkeerd?

Met vriendelijke groeten,
Witgrijze
 
Hoi DDragon80,

Daar staat 'm op. Ik denk dat ik rigoureus ga doen. Upgraden (clean) naar 10, daar zaagt 'm al maanden over. Ik ga nog wat zoeken, of dat wel een goed idee is. Er staan nu redelijk wat programma's op. En ik weet niet hoe compatibel die zijn. Nogmaals merci voor het meedenken.
 
Dag Jackdefles,

Is splinternieuwe SSD. Maar ik ga alleszins 's kijken. Maar het is windows fout. Alles werkt op die SSD (Is mijn C-schijf). Heb externe schijf uit het kastje gehaald en 'm intern aangesloten. Ik heb zo mijn bestanden kunnen terugzetten. Alleen werkt het lezen van externe schijven niet. Ook USB flashes niet. Gij ook bedankt voor't meedenken.
 
Is hij zichtbaar in schijfbeheer? Zo ja dan een letter toewijzen:
1 configuratiescherm
2 systeembeheer
3 computerbeheer rechts aanklikken en als administrator uitvoeren
4 schijfbeheer
5 als schijfzichtbaar is rechts aanklikken dan stationletter en paden wijzigen
6 schijfletter toewijzen (toevoegen)
7 eventueel formatteren (als bij 5)
 
Hey Jackdefles,

Er is niks mis met mijn schijven. SSD's niet en andere HDD's ook niet. Er is (volgens mij) enkel een windows fout die het lezen van externe HDD's belet. Ook USB sticks niet en ook flash kaarten niet. Ze worden wel als USB apparaat gezien zelfs als USB-apparaat voor massaopslag. Maar in schijfbeheer worden al die opslagapparaten niet opgemerkt. Er is op mijne windows blijkbaar een stuurprogramma verdwenen. Ik krijg dat niet geïnstalleerd. Ik heb al heel veel dingen geprobeerd, ook uit andere fora. Op de vorige pagina's staan probeersels van mij, die ik al geprobeerd heb met enkele screenshots. Maar soit, ik geef het op. Ik heb er zoveel tijd ingestoken, dat ik die beter gebruikt had om bij den hele pc ne clean install te doen. Dat ga ik nu doen. Jullie allemaal gemeend bedankt om jullie tijd in mijn bekommernissen te steken.
 
Hoi Witgrijze,
Dit probleem had ik ook met mijn WD My Passport Ultra en USB-sticks.
Ik las op Google dat ik onder Apparaatbeheer USB-apparaat voor massaopslag moest verwijderen
en daarna creëerde hij zich zelf weer en toen werkte alles weer.
Soms krijg je zo'n ding ook niet uitgeschakeld en moet je je computer maar gewoon uitzetten om
hem vervolgens te verwijderen.
Bij externe harddisks met voeding heb ik dat geknoei nooit.
Succes ermee.

Hgr. Piet
 
Bij mij staat die niet in schijfbeheer. Bedankt. Ik ga stoppen met dit Topic.
Kan begrijpen dat je een fresh install gaat doen.
Wil alleen nog melden dat ik hoop dat je niet per ongeluk "USB Flash Drives Control" heb binnen gehaald.
Het enige dat me te binnen schiet is dat ik ooit usbc4setup.exe heb geïnstalleerd, die dit gedrag zou kunnen verklaren.
Hier vind je de info.
 
Het komt toch een enkele keer voor dat er wel een stuurprogramma wordt bijgewerkt. Inmiddels werkt het bij mij wij wel goed maar het duurde ook wel een weekje. Ook in 'Apparaten en printers' kun je het apparaat verwijderen en als je het weer aansluit na opnieuw opgestart te hebben kan alles weer goed zijn.
Als je er veel mee bezig bent en niet elk probeersel niet beschrijft weet je het gegeven moment niet meer. Ga er vanuit dat er niets defect is. Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan