Opgelost mails blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
ik krijg tot vervelens toe altijd maar mails van "mail.hln.be " in mijn outlook mail
ik blokkeer die altijd 1 per 1 maar dat helpt blijkbaar niet
is er een andere beter methode eventueel denken jullie ?
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    19.1 KB · Weergaven: 224
U hebt waarschijnlijk ooit een account aangemaakt bij hln en u ingeschreven voor "nieuwsbrieven", daardoor krijgt u die mails.
Langs uw account hebt u toch de mogelijkheid om u "uit" te schrijven. Zolang u dat niet doet zult u die "nieuwsbrieven" blijven krijgen.
 
@georguy Ik veronderstel dat je met outlook mail niet de desktop versie uit Office bedoeld maar een online/web versie ? Als je toch een desktop installatie van Outlook 2013 of recenter zou gebruiken kan je dat wel definitief blokkeren : geef dan maar een seintje, toon ik dat wel even ...
 
@georguy Ik veronderstel dat je met outlook mail niet de desktop versie uit Office bedoeld maar een online/web versie ? Als je toch een desktop installatie van Outlook 2013 of recenter zou gebruiken kan je dat wel definitief blokkeren : geef dan maar een seintje, toon ik dat wel even ...
Het is de versie die in Windows zit ,die app, toon maar eens hoe , zal het proberen dan , dank u
Misschien eens inloggen en het profiel veranderen: https://myaccount.hln.be/#/login

dank u ;Skippy , ingelogd en wachtwoord gewijzigd !
 
@georguy Als je die gebruikt, gebruik je eigenlijk geen Outlook als mail reader, dat had je anders laten vermoeden. Ik ben er niet zo vertrouwd mee, maar ik denk inderdaad dat je in die app géén globale blokkering van een zendend domein kan doen ... bij Outlook uit de Office suite kan dat wel.

Er blijft je dus enkel over te proberen de mails te stoppen, zodat ze niet meer gestuurd worden.
Als je inlogde om je wachtwoord te wijzigen (advies van @Skippy ) heb je dan ook nagekeken of je niet gewoon (ongewild) geabonneerd staat op die nieuwsmails ?
Want al wijzig je dat wachtwoord als je in je profiel aan hebt gegeven dat je die mails wil ontvangen zullen ze uiteraard blijven komen...
 
ik heb het wachtwoord gewijzigd en bij"nieuwsbrieven " staat geen 1 aangevinkt , ook geen 1 bij de "aanbiedingen " , hopelijk verminderd ,of beter geen meer , misschien beter volledig die HNL site verwijderen ?
 
wat bedoel je met site verwijderen ? of je die site nu bekijkt of niet - de mail settings op de server zijn wat ze zijn ... als je zeker bent dat je niet geregistreerd bent voor die mailings even afwachten ... zou me verwonderen dat HLN in de fout zou gaan hiermee.

Laat binnen een paar dagen maar weten hoe het verder loopt ...
 
ga het opvolgen
laat u nog iets weten
nu kwamen er alle dagen veel binnen , dus we zullen het gauw weten
( ps : het raarste is dat ik ben ingeschreven met mijn Gmail adres en die mails komen altijd op mijn Hotmail adres ............)
 
Ik heb (o.a) bij De Standaard en Het Nieuwsblad accounts aangemaakt.
Daar krijg ik dagelijks vele mails van (dag en nacht).
Helemaal onderaan die mails staat een link om uit te schrijven.
De linken werden wel verwijderd.

Lees dS MagazineLees dS krant
Volg de standaard:

Download onze gratis nieuws app:

Privicy || Dit bericht werd verstuurd naar xxxxxxxxxxxxxx
Wenst u in de toekomst geen mails van Ochtendupdate te ontvangen? Klik HIER om u uit te schrijven.​
 
ga het opvolgen
laat u nog iets weten
nu kwamen er alle dagen veel binnen , dus we zullen het gauw weten
( ps : het raarste is dat ik ben ingeschreven met mijn Gmail adres en die mails komen altijd op mijn Hotmail adres ............)
Mails ontvangen op je hotmail adres terwijl je geregistreerd hebt via je gmail adres is onmogelijk tenzei je hebt ingesteld op je gmail adres dat er een kopie van je mails verstuurd moet worden naar je hotmail adres maar anders is dit onmogelijk.
Wat ook mogelijk is is dat er iemand een ander account heeft aangemaakt met jouw hotmail adres.
 
ff ook invoegen in dit topic. Ik zie volgende in de screenshot: bounce@mail.hln.be
Wat kan je hieruit opmaken. Dit is een "Bounced email". Maw, er werd vanuit jou account/adres een email verstuurd naar het domein @mail.hln.be. Dit domein checked of die afzender (jou adres) mails mag/kan versturen naar de bestemmeling. Indien dit niet kan (vb, bestemmeling bestaat niet), gaat de emailserver actief een bounce mail terugsturen naar jou adres.

Conclusie;
1) Je account is gecompromiteerd en wordt gebruikt op zelf te spammen. Onmiddellijk wachtwoord aanpassen van die account kan dit oplossen.
2) Iemand gebruikt je email adres (niet je email account!) om spam te versturen. Je mail adres wordt gespoofed. De gebouncede emails (mails die niet bij de bestemmeling aankomen) komen in dat geval terug naar jou email adres. Kan je helaas zelf niet zo heel veel aan doen.
 
ff ook invoegen in dit topic. Ik zie volgende in de screenshot: bounce@mail.hln.be
Wat kan je hieruit opmaken. Dit is een "Bounced email". Maw, er werd vanuit jou account/adres een email verstuurd naar het domein @mail.hln.be. Dit domein checked of die afzender (jou adres) mails mag/kan versturen naar de bestemmeling. Indien dit niet kan (vb, bestemmeling bestaat niet), gaat de emailserver actief een bounce mail terugsturen naar jou adres.

Conclusie;
1) Je account is gecompromiteerd en wordt gebruikt op zelf te spammen. Onmiddellijk wachtwoord aanpassen van die account kan dit oplossen.
2) Iemand gebruikt je email adres (niet je email account!) om spam te versturen. Je mail adres wordt gespoofed. De gebouncede emails (mails die niet bij de bestemmeling aankomen) komen in dat geval terug naar jou email adres. Kan je helaas zelf niet zo heel veel aan doen.

Dank u voor de uitleg
heb dus ondertussen -gisteren - mijn wachtwoord veranderd bij HNL account en zie er ondertussen geen meer toekomen , maar we wachten af .....
 
Dank u voor de uitleg
heb dus ondertussen -gisteren - mijn wachtwoord veranderd bij HNL account en zie er ondertussen geen meer toekomen , maar we wachten af .....
Kan zijn hé, maar ik vrees dat @DDragon80 het toch bij het rechte eind heeft en dat je hotmail-account ondertussen toch wel gebruikt wordt om te spammen. Misschien stoppen die mails bij HLN dan wel (omdat de spammer er niet meer binnenkomt) maar dat neemt niet weg dat er toch nog tonnen spam met je mailadres kunnen verstuurd worden waar je geen weet van hebt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan