Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren werd mijn pc automatisch door Microsoft geüpdatet, vandaag zijn mijn menu's van Outlook half Nederlands, half Zweeds. Ik kan niets meer verstaan en weet niet hoe ik de Zweedse taal kan wegkrijgen uit het systeem. Wie weet het wel?
Dank bij voorbaat
WiBoData
 
Beste lotgenoten,

Naar ik verneem hebben meer Windows 10 (genieters) gebruikers hetzelfde probleem. Ik heb contact gehad met Outlook Support van Microsoft en het antwoord was:
"Het probleem dat u ervaart met Outlook 2007 is momenteel een actueel probleem" en de raad contact te nemen met Microsoft Answer Desk.
Heb ik gedaan maar gen antwoord bekomen.
Daar zijn we vet mee, dus afwachten wat de volgende update brengt en ondertussen Zweeds leren.

ha en trevlig dag
WiBoData
 
tevens heeft Microsoft al laten verstaan dat men geen ondersteuning meer mag verwachten vanaf volgende maand betreffende de Office 2007 men word aangeraden om over te gaan naar een hogere nieuwere versie met name Office 2016 ...
bron ..the end of extended support for Office 2007

**het is de KB4011086 voor Office 2007 die een taal wijziging doet .... indien je deze update weer verwijderd dan zal wellicht ook je Office terug in het Nederlands zijn !

bron : KB4011086
 
Ga eens naar Windows Update. Heb je dan helemaal links "Geschiedenis van Updates weergeven" staan ?

Zo ja, klik daar op dan heb ik hier een Link naar Geïnstalleerde Updates ( zie afbeelding ) , hierna kan ik selecteren wat ik wil verwijderen met de rechtermuisklik.
Let even op de datum van de update welke je moet verwijderen.
Office.jpg

Office2.jpg
 
Qtex en Skippy, bedankt!
De update is er uit maar de taal blijft Zweeds, ik wacht nog wat af in de hoop van een oplossing te vinden.
Een nieuwere Office versie (2013) installeren heb ik ooit eens gedaan, maar programmas die ik geschreven had in Access 2007 bleken daar niet of slecht te werken. Ik blijf dus graag bij 2007.
Nogmaals dank voor de hulp
WiBoData
 
Da's op zich vreemd, ik werk al vanaf Office 95 en heb daarna alle versie gehad.
Bestanden met een oudere versie zijn altijd te gebruiken met een nieuwere versie.
Bestanden met een nieuwere versie gemaakt wil wel eens problemen geven als je die met een oudere versie opent. Zeker bepaalde functies met bijvoorbeeld excel kunnen problemen geven omdat deze nog niet in een oudere versie aanwezig waren.
Dan was er ook het compabiliteitspakket om de nieuwe bestandsextenties die ingevoerd werden met versie 2007, te openen met een oudere versie. De extenties openen lukte daarna wel, maar de nieuwe functies van excel 2007 gaven foutmeldingen in excel 2003. Een simpele sheet met wat rekensommen gaf geen problemen.

Met access ben ik wat minder bekend.
 
De Oplossing aangebracht door Porrelaar op het NCF (nationaal computer forum )

porrelaar zei:
Ha, Outlook 2007 is nu ook bij mij deels in het Zweeds. Leuk! Voor eventjes dan....
Ik sluit Outlook af.
Op mijn bureaublad staat de correcte versie van OUTLLIBR.DLL. Die had ik gekopieerd en daar neer gezet, voordat ik KB4011086 ging installeren.
Ik volg de handleiding, dus wijzig ik de naam van OUTLLIBR.DLL in de map C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\1043 naar OUTLLIBR1.DLL. Daarna zet ik het bestand OUTLLIBR.DLL van november 2011 in die map.
Ik start Outlook 2007. De beveiligingsupdate is geïnstalleerd en Outlook 2007 is weer geheel in het Nederlands.

*dus indien jij de OUTLLIBR.DLL verwijderd of hernoemt en deze dan vervangt door een andere (opgehaald vanaf een ander systeem of vanuit een backup of vanaf Hier *) .
*nu weet ik niet of deze die men kan downloaden de juiste is die er dus voor zorgt dat NL talig terug komt !
***indien je de cd in je bezit heb van de office 2007 dan kun je ook deze juiste OUTLLBR.DDL ophalen vanaf de cd .
 
Laatst bewerkt:
Beste Qtex,

Gelukt! Hartelijk dank voor je tips!
De Outllibr.dll die jij aangaf (Hier*) deed het niet, op de DVD vond ik die file niet maar ik had nog een vergeten kopie liggen van mijn Office en die file daar deed het wel; Ik hoef dus geen Zweeds meer te leren.
Dank ook aan Porrelaar voor de vonst.
Zegge en schrijve het voort ...
WiBoData
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan