Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
de insiders hebben versie 1703 build 15063.0 verkregen ...deze zal waarschijnlijk volgende week beschikbaar gesteld worden via de update's ..
deze versie heeft tal van veranderingen ...
zo is het oude configuratiescherm niet meer via een rechts klik op start op te roepen ...deze is echter nog aanwezig maar via de zoekfunctie op te roepen .
ook het scherm "instellingen" heeft meerdere opties gekregen .. klik je bv op bijwerken en beveiliging dan zie je ook daar dus "problemen oplossen " vermeld staan ...
indien men dus nu Malwarebytes 3.0.6 1469 premium gebruikt dan word dus de Windows Defender Antivirus vanzelf uitgeschakeld wat eerder niet het geval was ..
de bedoeling is dus om het oude configuratiescherm stil aan weg te laten ..
hier onder een paar afbeeldingen ..

8dde5a334d-Ashampoo_Snap_2017.03.27_11h20m21s_002_.png


8de03520f1-Ashampoo_Snap_2017.03.27_11h35m23s_003_.png


8de208bcc7-Ashampoo_Snap_2017.03.27_11h38m27s_004_.png
 
je zie je was te snel in paniek ..en heb het onderwijl zelf verholpen ..men leert bij .
raar eigenlijk dat je problemen ondervond ...heb er hier niets van gemerkt ...wellicht te snel geweest om de Windows.old te verwijderen ..
voordat je de Windows.old namelijk mag verwijderen dient men in feite eerst elk programma tenminste opgestart te hebben.
 
Woensdag heeft mijn schoonbroer ook de schrik van zijn leven opgedaan na de update. ALLE persoonlijke bestanden waren verdwenen.
Het begon met een update die aangaf niet te kunnen uitgevoerd worden. Hierbij werd telkens de computer opnieuw opgestart. Tot 10 maal toe herhaalde dit zich.
Uiteindelijk kwam een bureaublad er toch door. Toen kwam hij tot de vaststelling dat al zijn persoonlijke bestanden weg waren. De map met documenten was maagdelijk blank. Alles werkelijk verdwenen.
's Avonds belde hij mij op om raad te vragen. Ook zijn outlook was verdwenen en moest opnieuw geinstalleerd worden.
Het werd te laat en we besloten te wachten tot donderdag. Donderdagmorgen startte hij de computer terug op die opnieuw aan de updates begon. Na de tiende maal te zijn herstart kwam zijn bureaublad weer terug zoals het voorheen er uit zag. Tot zijn grote verbazing waren al zijn verdwenen bestanden terug op de plaats waar ze hoorden. Ook de Outlook was terug werkende zoals het voorheen was?????????
 
Vandaag, zoals maandelijks op 1e en 15e van de maand, een clone gemaakt van mijn C schijf. Dit doe ik al geruime tijd met Macrium Reflect.
Ik heb tot hiertoe altijd een clone gemaakt van de C schijf en gezien dat er op de schijf 2 partities waren. Vandaag kom ik tot de vaststelling dat er sinds de laatste update er een partitie bijgekomen is op mijn C schijf.
Macrium.jpg

Bovenaan zie je de C schijf zoals ze er op vandaag uitziet. Onderaan zie je hoe diezelfde schijf er uitzag een maand geleden.
Hoe komt dat? Is die partitie nodig?
 
ja nadat ik zelf dus Macrium opgestart heb zag ik inderdaad dat deze laatste partitie de " herstel partitie " is deze kun je niet zomaar via schijfbeheer verwijderen ...
2235b66b11-Ashampoo_Snap_2017.04.15_15h41m03s_006_.png

**denk echter wel dat je in Macrium reflect free kunt kiezen of je deze partitie al dan niet wenst op te nemen in de clone..
plaats je nadien deze clone dan terug is deze laatste partitie ook verdwenen .
 
Ja, de laatste partitie is de herstelpartitie. En inderdaad, ik heb nog de oude bios.
maar vorige clones hadden die herstelpartities niet.
Knipsel 1.jpg
Als je een clone hebt die maximaal 15 dagen oud is, heb je dan herstelpartities nodig?
Waarom nu sinds laatste upgrade aangepast met herstelpartitie? Of gaat die vanzelf weg na de maand als we beslissen niet terug te gaan naar vorige versie?
 
de laatste build is dus een totale vernieuwing met behoud van persoonlijke instellingen en bestanden ... niet vergelijkbaar met de eerdere update's dit is eerder een upgrade...neen de herstelpartitie gaat niet weg ...dit is een vast gegeven !
 
Ik maak eigenlijk geen backups. Alles wat ik wil houden staat op mijn D schijf(die sinds kort van 16GB naar 128GB is gegaan en eigenlijk kan ik er geen grotere micro SD in steken, want hij herkent maar tot 128GB.) en mijn C is eigenlijk enkel voor Windows, open office, AV en Asphalt 8 airborne. Meer moet ik er niet opzetten of heb meteen geen plaats meer over. Dus een herstelpartitie heb ik ook niet nodig, omdat ik als er iets mis is eigenlijk mijn USB stickje gebruik met Media Creation Tool op.
 
de laatste build is dus een totale vernieuwing met behoud van persoonlijke instellingen en bestanden ... niet vergelijkbaar met de eerdere update's dit is eerder een upgrade...neen de herstelpartitie gaat niet weg ...dit is een vast gegeven !
Als dit er is, hoe geraak ik aan die herstelpartitie als er iets mis is gelopen? Kan die eigenlijk dan beter gebruiken als mijn USB stickje denk ik?
 
sinds ik deze build 15063.00 op mijn systeem heb kan ik de Acronis treu image 2013 niet meer gebruiken ...
m.a.w. al de eerdere backup's aangemaakt met de Acronis dien ik wil ik deze gebruiken terug te plaatsen via de opstart cd van acronis ..
maar dan verlies ik dus deze laatste build ..en keer ik terug naar 14393 ( dit ga ik nooit doen ) en verwijder dan ook alles van Acronis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan