Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
de insiders hebben versie 1703 build 15063.0 verkregen ...deze zal waarschijnlijk volgende week beschikbaar gesteld worden via de update's ..
deze versie heeft tal van veranderingen ...
zo is het oude configuratiescherm niet meer via een rechts klik op start op te roepen ...deze is echter nog aanwezig maar via de zoekfunctie op te roepen .
ook het scherm "instellingen" heeft meerdere opties gekregen .. klik je bv op bijwerken en beveiliging dan zie je ook daar dus "problemen oplossen " vermeld staan ...
indien men dus nu Malwarebytes 3.0.6 1469 premium gebruikt dan word dus de Windows Defender Antivirus vanzelf uitgeschakeld wat eerder niet het geval was ..
de bedoeling is dus om het oude configuratiescherm stil aan weg te laten ..
hier onder een paar afbeeldingen ..

8dde5a334d-Ashampoo_Snap_2017.03.27_11h20m21s_002_.png


8de03520f1-Ashampoo_Snap_2017.03.27_11h35m23s_003_.png


8de208bcc7-Ashampoo_Snap_2017.03.27_11h38m27s_004_.png
 
Ik maak eigenlijk geen backups. Alles wat ik wil houden staat op mijn D schijf(die sinds kort van 16GB naar 128GB is gegaan en eigenlijk kan ik er geen grotere micro SD in steken, want hij herkent maar tot 128GB.) en mijn C is eigenlijk enkel voor Windows, open office, AV en Asphalt 8 airborne. Meer moet ik er niet opzetten of heb meteen geen plaats meer over. Dus een herstelpartitie heb ik ook niet nodig, omdat ik als er iets mis is eigenlijk mijn USB stickje gebruik met Media Creation Tool op.

Dit is géén back-up. Dit is een één op één copy van de C schijf. Daarom spreken we ook van een clone. Die kan in feite direct ingeplugd worden indien de C zelfs volledig gesneuveld is. Nadeel is dan ook dat ge de data ook terug hebt van de laatste maal dat je de clone maakte. Daarom neem ik de 1e van de maand op externe schijf 1 een clone en de 15e van de maand op externe schijf 2. Wekelijks neem ik een copy van mijn data op mijn D schijf. Zo is mijn data veilig tot op één week na.
 
Als dit er is, hoe geraak ik aan die herstelpartitie als er iets mis is gelopen? Kan die eigenlijk dan beter gebruiken als mijn USB stickje denk ik?

jouw emmc kaartje is gewoon te klein en daardoor ben je niet in het bezit van deze herstel partitie (dit besliste Windows voor u )..

240a00118a-Ashampoo_Snap_2017.04.15_17h43m18s_008_.png

*omdat deze de letter N toegewezen heeft gekregen kun je deze dus wel zien in de verkenner maar de verkenner zal de bestanden aanwezig op deze Herstel partitie niet kunnen weergeven ..omdat deze partitie dus de ID 0x27PQservice heeft ..

Ashampoo_Snap_2017.04.15_17h51m42s_009_.png
Ashampoo_Snap_2017.04.15_17h51m58s_010_.jpg
 

Bijlagen

  • Ashampoo_Snap_2017.04.15_17h51m42s_009_.png
    Ashampoo_Snap_2017.04.15_17h51m42s_009_.png
    3.3 KB · Weergaven: 117
  • Ashampoo_Snap_2017.04.15_17h51m58s_010_.jpg
    Ashampoo_Snap_2017.04.15_17h51m58s_010_.jpg
    10 KB · Weergaven: 94
jouw emmc kaartje is gewoon te klein en daardoor ben je niet in het bezit van deze herstel partitie (dit besliste Windows voor u )..

240a00118a-Ashampoo_Snap_2017.04.15_17h43m18s_008_.png

*omdat deze de letter N toegewezen heeft gekregen kun je deze dus wel zien in de verkenner maar de verkenner zal de bestanden aanwezig op deze Herstel partitie niet kunnen weergeven ..omdat deze partitie dus de ID 0x27PQservice heeft ..

Bekijk bijlage 18265
Bekijk bijlage 18266
Dus ik zal gewoon moeten doen wat ik hiervoor al deed, gewoon met mijn USB stickje met Media Creation Tool op gebruiken indien nodig. Momenteel is mijn schijfgebruik wel vrij goed onder controle.
 
heb je de tekst onder de afbeelding niet kunnen lezen ... je kan indien je wilt de herstel partitie toevoegen indien deze niet aanwezig zou zijn ...
echter dien je dus een extra tool te gebruiken zoals de Aomei partition assistant .... ook dien je een niet toegewezenruimte te maken op de emmc van minstens 450MB ...vervolgens dien je in het bezit te komen van deze herstel partitie ...om deze dan toe te voegen aan je systeem ..nadat deze toegevoegd is dient men de letter N weg te halen zodat deze partitie wel via schijfbeheer te zien is maar niet via de verkenner
 
Mijn windows.old was uiteindelijk ruim 6GB groot en geen 4GB zoals ik eerder had gedacht. Heb nu in plaats van net geen 10GB vrije ruimte nu bijna 16GB vrije ruimte. Dat is voldoende om vlot te kunnen werken.
 
heb je de tekst onder de afbeelding niet kunnen lezen ... je kan indien je wilt de herstel partitie toevoegen indien deze niet aanwezig zou zijn ...
echter dien je dus een extra tool te gebruiken zoals de Aomei partition assistant .... ook dien je een niet toegewezenruimte te maken op de emmc van minstens 450MB ...vervolgens dien je in het bezit te komen van deze herstel partitie ...om deze dan toe te voegen aan je systeem ..nadat deze toegevoegd is dient men de letter N weg te halen zodat deze partitie wel via schijfbeheer te zien is maar niet via de verkenner
Die is wel aanwezig hoor.
herstelpartitie.jpg
 
dan versta ik niet waarom dat je eerder zei in bericht 78 en ik quote ...
cve zei:
Als dit er is, hoe geraak ik aan die herstelpartitie als er iets mis is gelopen? Kan die eigenlijk dan beter gebruiken als mijn USB stickje denk ik?
of bedoelde je dat je niet weet hoe je deze start ..... wel in dat geval gebruik je een opstartbare herstel usb stick maar normaal gezien kom je er in door de F8 toets te gebruiken bij het opstarten .
 
als jij nu opstartte van de Windows 10 usb stick dan zou je ook hier na het ingeven van de taal/land instelling naar de hersteloptie's moeten kunnen gaan door de optie te selecteren links onder in beeld " uw computer herstellen "

Ashampoo_Snap_2017.04.15_18h26m15s_011_.png
 
wederom komt er vandaag de Cumulatieve update Windows 10 Version 1703 voor x64-systemen (KB4016240) aankloppen.
nadat deze geinstalleerd is verkrijgt men build 15063.250

Ashampoo_Snap_2017.04.25_19h56m54s_001_.png
 
Mijn toestel had om 18.30 zelf gezocht naar updates en had geen gevonden. Ik heb dan maar eens op de knop gedrukt om 21u en ja hoor ik krijg nu ook diezelfde update en hier is het wel de 32bit versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan