Opgelost: Geen ‘betrouwbaarheidsdgeschiedenis-curve-weergave’ meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tuts,
Het heeft (nog) niet mogen zijn. Na vier uren nog altijd niets. De kans wordt klein dat het nog goedkomt. Nochtans heb ik met deze laatste link 'iets' ingeschakeld dat op uitgeschakeld stond.
MVG
WaWa
 
Je bent al een paar weken aan het zoeken dus het meeste is al geprobeerd heb ik gezien.
Kijk eens even deze services na;


Kijk eens of deze services op handmatig staan:
Performance Logs & Alerts
Windows Error Reporting Service
WMI Performance Adapter


Zijn deze gestart en op automatisch?
Task Scheduler
Windows Event Log



Zijn deze gestart en op automatisch(vertraagd)?
Security Center


Dit zijn de standaard (fabrieks)settings.
 
NijltjeTweeety,
…Een onverwachte reactie na mijn wanhoop. Dank!
Ziehier, het overzicht van Services.msc:
Performance Logs & Alerts: stond gestart/automatisch; Windows Error Reporting Services: gestart/automatisch (zelf moeten verzetten); WMI Performance Adapter: stond op gestopt/handmatig, (door mij op gestart/handmatig verzet); Task Scheduler: stond op gestart/automatisch; Windows Event Log: stond op gestart/automatisch; Security Center: gestart en op automatisch(vertraagd)?

Eén was niet standaard fabfiekssetting, zoals je ziet.? Noteer ook dat sommige (de eerste bv.) niet kòn verzet worden.
Dak voor je hulp. Nu maar afwachten. Ben ik ondertussen gewoon geworden...
Met hoop op betere tijden. MVG WaWa
 
Laatst bewerkt:
We zijn zeker op de goede weg, maar: Nog altijd niets.
Wat kan er nog bedacht worden? 't Is frustrerend. Ik hoop dat er nog doorzetters zijn die het op gang brengen. Na al die moeite². Hopelijk schijnt de ☼ ooit eens terug.
Groeten aan alle moedige helpers.
MVG
WaWa
 
Laatst bewerkt:
NijltjeTweety,
Zijn mijn Services nù goed ingesteld?
Als het blijft duren, zou ik toch nog overwegen nog eens te proberen mijn systeemherstelschijf in te zetten. Ik weet dat de DVD gemaakt werd in een periode dat alles goed ging. Doch: (1) de vorige keer dat ik dit deed om dit probleem op te lossen, heb ik het misschien niet goed gedaan: omdat het opstarten volgens de MS instrukties niet lukte heb ik het (2) via F8 gedaan en misschien een herstelpunt gebruikt uit mijnBackupschijf [D]. Is mijn oordeel juist dat de fout zou blijven bestaan? Nergens vind ik hoe je een systeemhertelschijf juist en zeker opstart en gebruikt. MVG WaWa
 
Kijk nog eens na of deze service is ingeschakeld (zie bijlage).
Nu eens nazien of alles staat ingeschakeld.
Kijk nog eens nu via computer/beheren/bibliotheek voor taakplanner/microsoft/windows/RAC
Selecteer eens RacTask en klik eens rechts op eigenschappen.
Ik zal eens posten in bijlage hoe het bij mij staat ingesteld, kijk eens na of het bij jou overeen komt.
 

Bijlagen

  • RAC.zip
    281.3 KB · Weergaven: 92
  • RAC.jpg
    RAC.jpg
    62.9 KB · Weergaven: 71
O ja, en kijk ook eens in je taakbeheer (alt ctrl del) of de gebruiker die is aangemeld ook daar voorkomt.
Indien niet dan moet je jezelf daar toevoegen.
Andere gebruikers moet je afmelden of verwijderen.
Normaal staat er maar 1 gebruiker.
 
Laatst bewerkt:
Antwoord op laatste 2 berichten:
NijltjeTweety,
[1] Taakbeheer: Het omcirkelde is identiek. Alleen staat een vierkantje vóór Beëindigen en een pijltje naar beneden vóór Uitschakelen. Allicht versie afhankelijk (Win 7 pro 32 bit)
[2] In het midden bovenaan staat gedeeltelijk het zelfde behalve: ‘ Vorige keer uitvoeren’ noch ‘Vorige keer uitgevoerd’ noch uren, noch data. Dit is misschien een belangrijke aanduiding![3] Na ‘ctrl+Alt+Delete’ te doen verschijnt een neutraal scherm met vijf keuzes + annuleren:
→ Deze computer vergrendelen.
→ Andere gebruiker.
→ Afmelden.
→ Wachtwoord wijzigen.
→ Taakbeheer starten
En Annuleren (wat ik gedaan heb).
[3] Als ik " 'configuratiescherm' > Alle config-onderdelen > Gebruikersaccounts > Accounts beheren " doe, dan staat mijn foto daar te pronken als Administrator en ernaast een valies met 'Gast uitgeschakleld. Toch oké zo?
MVG WaWa
 
Laatst bewerkt:
ctrl+Alt+Delete => daarna zie je idd die 5 keuzes ( neem de onderste "taakbeheer starten" ) en dan zal een venster
komen met alles erop ;)
 
Carlo461,
Juist één gebruiker. en dat ben ikzelf.
Kan je bericht # 20 en bericht # 23 eens doornemen en mij hiermee verder helpen. NijltjeTeety was ook goed bezig. Hopelijk komen we er uit. [a] Vooral dat in mijnRacTask geen Volgende keer noch Vorige keer voorkomen in vgl met NijltjeTweety's printscreen. Dus is er nog altijd een instelling verkeerd aan mijn RAC. Het commentaar: gebruiken van de systeemherstelschijf.
Groeten en geef niet op...
WaWa
 
Laatst bewerkt:
Beste Tuts, Carlo461, NijltjeTweety en de anderen,
Aangezien mijn 'probleem' halsstarrig blijft, heb ik het volgende gedaan: als ik mijn pc'tje opstart staat in het eerste Acer zwart scherm F12 bootmenu. Ik heb met mijn systeemherstel-DVD er in op F12 gedrukt vóór Windows begint. Hierop verscheen een venster met een vraag of vier, waaronder HL-DT-ST-etc. (de naam van mijn E-drive), met de pijltjes hiernaar genavigeerd, gevolgd door 'enter'. Het dvd-RW machientje heeft een minuut of zo gezoemd en dan is Windows opgestart. Er was wel een en ander gebeurd o.a. de betrouwbaarheids-grafiek weer met de gele balk en de tekst dat het een paar uren zal duren voordat het zal werken. Na een paar uren, weer als voorheen: gele balk weg en blanco grafiek. Mijn vraag is nu: is mijn besturingssysteem gereset? Is er nu hoop? Ik vind echt nergens een serieuze uitleg hoe de herstelschijf moet gebruikt worden. Wel *tig keren hoe je ze moet aanmaken. De officiële MS uitleg doet het in ieder geval niet. Iemand een beter idee?
MVG WaWa
 
Antwoord op laatste 2 berichten:
NijltjeTweety,
[1] Taakbeheer: Het omcirkelde is identiek. Alleen staat een vierkantje vóór Beëindigen en een pijltje naar beneden vóór Uitschakelen. Allicht versie afhankelijk (Win 7 pro 32 bit)
[2] In het midden bovenaan staat gedeeltelijk het zelfde behalve: ‘ Vorige keer uitvoeren’ noch ‘Vorige keer uitgevoerd’ noch uren, noch data. Dit is misschien een belangrijke aanduiding![3] Na ‘ctrl+Alt+Delete’ te doen verschijnt een neutraal scherm met vijf keuzes + annuleren:
→ Deze computer vergrendelen.
→ Andere gebruiker.
→ Afmelden.
→ Wachtwoord wijzigen.
→ Taakbeheer starten
En Annuleren (wat ik gedaan heb).
[3] Als ik " 'configuratiescherm' > Alle config-onderdelen > Gebruikersaccounts > Accounts beheren " doe, dan staat mijn foto daar te pronken als Administrator en ernaast een valies met 'Gast uitgeschakleld. Toch oké zo?
MVG WaWa

Kijk dit allemaal nog eens na nu.
Het vierkantje wil zeggen dat de service beeindigd is.
Waarschijnlijk door een besmetting.
Is dit nog zo dan moet je niet afwachten, je weet dan al dat het niet zal werken.
Het pijltje naar beneden bij mij betekent dat de service uitgeschakeld kan worden door daar te drukken.
Als alles nog steeds uit staat dan is de besmetting niet volledig weg.
Dit kan het geval zijn bij recente besmettingen omdat deze zich ook in systeemherstel en zelfs in de verborgen partitie nestelen tegenwoordig.
Daarom is het meer daan aanbevolen een goede systeembackup te maken voor je besmet geraakt.
Het zit er dik in dat je zal moeten herinstalleren na eerst een low format te doen van je schijf.

Druk in je RAC op inschakelen.
Als het niet geactiveerd kan worden, neem dan een foto van al je services die je oproept zoals in bijlage.
Je zal 5 of 6 plaatjes moeten maken om ze allemaal te hebben.
Je kan je RAC en WMM maar starten als de vereiste services zijn ingeschakeld.
 

Bijlagen

  • services.jpg
    services.jpg
    53.8 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt:
NijltjeTweety,
Bedankt voor je reactie!
Er staat een vierkantje bij Beëindigen en een pijltje naar beneden bij Uitschakelen.
Wat nu? Toch niet herformatteren en helemaal opnieuw beginnen?
Verder heb ik het moeilijk om te begrijpen wat je bedoeld met foto's maken, etc. Bedoel je screenshots om je een en ander te laten zien?
Ik doe mijn best om het jargon te begrijpen en ik ben wel bereid te doen wat nodig is om het goed te krijgen. maar van nul herbeginnen zal toch niet nodig zijn, hoop ik. Mijn systeem loopt anders zeer vlot. alleen dat éne probleem...
Ik heb automatische backups gemaakt op een externe drive zeker vóór het probleem begon. Ik begrijp de logica en de dialoog niet van het terugzetten van een backup. Het zou mooi zijn als je me hier wegwijs kon door maken. Ook mijn herstelschijf is van vóór deze tijd. Het moet toch mogelijk zijn één van die twee te gebruiken om het probleem op te lossen? Dank bij voorbaat.
WaWa
 
Laatst bewerkt:
Wat gebeurt er als je op dat vierkantje klikt? normaal moet dan een driehoekje worden, dan is het ingeschakeld.
Het zal niet werken denk ik maar kijk eens.
 
Sorry, ik had je bericht niet goed geinterpreteerd.
In post 21 moet alles exact staan als in de afbeeldingen.
Kijk alles zeer goed na.
Alqs alles goed staat moeten de services worden nagekeken, en dit op voorwaarde dat er geen infectie actief is die deze terug uitzet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan