Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudenine

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een nieuw e-mailadres aangemaakt onder twee andere welke sporadisch worden gebruikt. Na aanmaken van diverse mails ( ongeveer 200 ) wil het versturen niet lukken. Allea zit vol is het bericht doch er zit nog niets noemenswaardigs in. Wat nu ?
 
De limiet van je mailbox is idd afhankelijk van je mailbox instellingen waar je een verbinding naar maakt. Ik heb helaas geen antwoorden gekregen op men vorige vragen.
Je kan deze mailbox instellingen (zoals capaciteit) dus zelf niet aanpassen!

Aangezien je mailbox volgelopen is, gebruik je waarschijnlijk een IMAP verbinding naa je mailbox als het over een mailbox bij je Internet provider gaat.
Wanneer er een exchange server (of andere mailserver) in gebruik is bij de organisatie waar je naartoe verbind, kunnen deze wel aanpassingen maken. Maar hier heb ik dus geen antwoord op gekregen.

Wat je wel kan doen is een persoonlijke folder aanmaken in Outlook en daar je mails naartoe verslepen die je wilt behouden. Zulke persoonlijke folder is een lokale opslag op je computer, maar staat niet online!
Je verhuist dus de mails dan lokaal, zodat je mailbox capaciteit bij je provider terug ademruimte krijgt.
Noodzakelijk is wel het backupen van die persoonlijke folder (PST file).
 
Emails verzenden met een grote bijlage duurt bij een normale particuliere verbinding altijd langer dan emails ontvangen. Download is vele malen sneller dan upload bij zulke verbindingen.
Deze worden pas verplaatst wanneer de betreffende emails effectief verzonden zijn door outlook.
Hoe groot zijn de bijlagen (facturen) per email die je wilt verzenden aub?
 
De berichten inclusief pdf zijn nog geen 110kb. Na sturen van een test e-mail is alles verzonden bij binnenkomst van deze mail. Momenteel heb ik er 10 klaar staan in het Postvak Uit. Na afsluiten van Outlook en weer opnieuw opstarten komt er niets. Na verzenden van dit bericht sluit ik de pc geheel af en start opnieuw op.
 
ik heb je zojuist een mail gestuurd met een bijlagge van 2302kb ....dit met de bedoeling om na te gaan of het hier niet eerder bij je provider ligt of aan je email instellingen ..
het verzenden van deze bijlagge duurde hier nog geen 10seconden . je zou deze al ontvangen moeten hebben !
 
Mail is binnengekomen op een ander e-mailadres en wat draait onder outlook 2003. Nu wil outlook 2013 niet meer opstarten. Ik krijg een scherm met de vraag om het wachtwoord doch het wordt niet herkend. De server voor Internet-e-mail is "Moderator Notice: email verwijderd om je eigen belang !. Mij totaal onbekend. Nu kan ik helemaal niets meer versturen. Kan ik het gebruikte mailadres sturen in een antwoord op de ontvangen mail van U.
 
De facturen worden gemaakt met het Davilex boekhoud programma. Dit gebruikt het standaard e-mailprogramma wat op de pc is geïnstalleerd. Ik heb office 2013 erop met outlook.

Ik dacht hiermee je vraag te hebben beantwoord.
Momenteel kan ik niet eens meer in de mailbox komen. Het wachtwoord wordt niet meer herkend.
 
ik heb dus wederom naar het outlook.com email adres hetzelfde bestand als bijlage gestuurd ...

**nu jij vermeld dat je niet meer in je mailbox kunt komen en dat het w8woord niet herkend word heb ik eerder het vermoeden dat er een ander daar gebruik van maakt ...
je dient bijgevolg dan ook dit w8woord te veranderen .

Ben je je Wachtwoord vergeten van je Microsoft account verrander deze dan ...

1-Ga dan naar de volgende link om deze opnieuw aan te maken ...

https://account.live.com/password/reset

2-Je krijgt dit scherm te zien ...
Maak je keuze ...ik selecteer nu “ I forgot my pasword “

db38f70ca6-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h15m42s_010_.png

En klik op next...

3-Geef nu je email adres in of je gmail adres waarmee jij je destijds geregistreerd heb bij Microsoft .
En type daarna de symbolen over ....
db4d46f919-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h20m39s_011_.png

Klik daarna op next ..

4-De volgende stap is nu om het gedeeltelijke email adres te vervolledigen ...
db59d88fba-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h24m55s_012_.png

Vink deze optie aan en je ziet een venster waar je je email adres dient in te geven ...

**Echter indien je hier dus het eerder ingegeven email adres niet meer gebruikt dan vink je het vinkje dus NIET aan en klik je op de vermelding “ I don't use these anymore “ “” Ik gebruik deze niet meer “”
f6bea94c65-Ashampoo_Snap_2014.06.04_20h54m04s_005_.png


***Je komt nu in een ander scherm terecht waar je een 25 cijferige herstelcode dient in te geven ...
Let op indien je niet over deze code beschikt , dan klik je op NEE
f6dd0d3c71-Ashampoo_Snap_2014.06.04_21h00m59s_006_.png


***Vervolgens verschijnt er hier weer een ander scherm waar jij nu vanonderen een ander email adres kunt ingeven zodat Microsoft met je contact kan nemen om je account opnieuw in te stellen of beter te beveiligen ...
f6edb8f23e-Ashampoo_Snap_2014.06.04_21h08m32s_007_.png

Volg de wizard verder op om je account terug vrij te stellen ...
 
Alles uitgevoerd en mail werkt weer. Bewuste e-mail is aangekomen en de mails uit postvak Uit zijn verzonden.
Volgende test is 25 stuks tegelijk.

Deze 25 zijn goed verzonden.
Hierna alles verwijderd en ook de map verwijderde items leeg gemaakt.

Hierna 50 stuks verzonden en de ellende begint opnieuw, POSTVAK vol.
Alles wat verzonden is en ook binnengekomen wegens geen bezorging heb ik verwijderd?

Iemand een idee waar ik dit moet zoeken om op te lossen ?
 
Laatst bewerkt:
neem je voorzorgen indien je een bewerking moet doen in het register ...
Hoe maak je een backup van het Windows register?

Om een backup te maken dient u de volgende stappen uit te voeren:
(doe geen andere dingen dan hier besproken wordt tijdens het backup proces)


Kies Start >> Uitvoeren.
Type "regedit" en druk op OK.
De registereditor van Windows komt nu in beeld. Selecteer in het linker schermdeel de map met de naam "Deze Computer" of "My Computer".
Kies dan "Bestand" >> "Exporteren" of "File" >> "Export Registry File".
Geef het bestand een duidelijke naam en kies dan "Opslaan" of "Save".
Windows is nu bezig met het wegschrijven van het bestand, doe geen andere dingen dan nodig.


Is het Windows Register geëxporteerd, dan heeft u een bestand dat eindigt op .reg en redelijk groot is.
Bewaar dit bestand goed. Het beste is om het .reg bestand op te slaan op een ander medium: usb stick, externe harde schijf of cd/dvd.
Dit voorkomt dat het .reg bestand verloren gaat tijdens een crash.

Wilt u later alle instellingen terugzetten, dan hoeft u in de Windows Verkenner alleen maar dubbel te klikken op het .reg bestand dat u in Stap 1 tot en met Stap 6 heeft aangemaakt en opgeslagen.
Alle instellingen worden dan teruggezet naar het Windows register.
Eventuele foutieve instellingen die in het Windows register stonden (door bijvoorbeeld het niet goed uitvoeren van een "handige" tip) worden dan overschreven met de instellingen zoals die in het geëxporteerde bestand staan.

**deze tekst werd over genomen vanaf hier http://www.pctuts.be/f304/announcements.html
 
Alles uitgevoerd, ook de BackUp. Helaas wordt er niet 1 e-mail verzonden. Het postvak is vol !
Waar vind ik dit postvak om het te legen ?
Ook vreemd dat ik geen pop of imap keuze heb. Alles gaat via een exchangeServer ?
 
Rechtsonder staat alleen ; alle mappen zijn bijgewerkt.
Ik heb ondertussen registerbewerkingen uitgevoerd maar die helpen niet om het postvak leeg te maken.
Hoe krijg ik de mappen bij de server leeg?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan