Pc start niet verder op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo bedankt voor het aanbod dat jullie mij doen.
Om deze redenen wil ik mijn probleem nu toch bij jullie ook eens stellen want op een ander forum hebben zij mij ook al proberen te helpen.Heb al lang een heel trage pc : een desktop met WinXp home edition verie 2002 SP3. Kloksnelheid 1.8GHz, 1GB.
Pc werkt sedert lange tijd heel traag en plots kreeg ik problemen bij opstarten. Merendeels kan ik mijn paswoord intypen en begint verder door te starten maar onderaan rechts in de taakbalk komen de icoontjes niet te voorschijn of soms wel maar niet alle en zandloper is verder zichtbaar maar je kan dan ook niet meer verder iets aanklikken dus ook de startknop niet. Ik moet dan pc uitschakelen en opnieuw starten waardoor er onderaan geleidelijk na het aantal keren opstarten alle icoontjes heb en dan ook verder op start kan klikken. Als ik het voor heb meer dan niet moet ik altijd 3 à 4 maal opnieuw opstarten eer het lukt. Je zou denken na iedere poging dat hij iets verder opstart. Het gebeurt ook dat ik gans in het begin in het vak voor je wachtwoord ook al niet kunt typen. Hijack en andere programma's zijn toen geprobeerd en memorie testen uitgevoerd die ook niets opleverden. Ten einde raad zei de persoon mij dat pc te oud was en daar aan lag , maar die stelling kan ik toch moeilijk geloven.
Zouden jullie weten wat het probleem is?
Met dank
Sorry als deze dubbel gepost is maar dan is deze geldig want andere was niet onder winxp gepost en was ook niet ingelogd dacht ik.
 
@Qtex is die Crystaldisk..echt betrouwbaar...had ook problemen traag en soms niet doorstarten...had twee gele tekens...normaal toch niet erg denk ik...goede week later gaf de schijf toch maar de pijp aan maarten;!
 
Ik heb de bovenste helft de quick test gekozen en heeft niet lang geduurd en er is in dit venster nu een groen vinkje te zien. Is dit de enige test die ik moet doen? IK kan ook de resultaten bekijken maar die moet ik waarschijlijk niet doorsyuren als alles gord is.
 
Ik heb de bovenste helft de quick test gekozen en heeft niet lang geduurd en er is in dit venster nu een groen vinkje te zien. Is dit de enige test die ik moet doen? IK kan ook de resultaten bekijken maar die moet ik waarschijlijk niet doorsyuren als alles gord is.

Volledige test doen (lang). Weet niet exact onder welke beschrijving dit staat. Maar veel keus ga je daar niet hebben denk ik.
 
Heb de externe test gedaan, deze heeft ongeveer 1/2 uur geduurd enuitslag is ook ok. De zero test moet ik waarschijnlijk niet uitvoeren omddat volgens ik uitleg versta dat je dan iets moet beslissen en data verloren kan gaan als je niet juist weet wat je doet. Dit zie er zo uit: CrystalDiskInfo test write zeros.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan