Windows 10 hp laptop start na update niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.
goede avond,

Zit hier met een dik probleem op de kleinzoon zijn Hp laptop ( denk zo’n 2 jaar oud )

Heeft vandaag zeker 6 uur opgestaan en heb er nog mc afee opgezet …alles O.K. normaal mee te werken

Een uurtje geleden zegt hij …en moeten belangrijke updates gedaan worden …dus ik doe dat en dat duurde heel lang …hij start uit zichzelf op en dan krijg ik de volgende melding


Boot device not found

Please install an operating systeem on your hard disk

Hard disk – (3f0)

F2 systemdiagnostics


For more information pllease visit www.hp.com/go/techcenter/startup


Als ik op F2 klik krijg ik fore more information visit www.hp.com/go/techcenter/PCDiags

Verder memory test …hard drive check….language ….exit

bij keuze hard drive …zegt hij dat er geen HD is

als ik hen uitzet en terug aanzet en druk op F10 kom ik in de instelligen bios ( ben geen comp expert) , ik ga dan naar system config en kies voor boot options zie dan staan UEFI boot order en Legacy boot order ....deze laatste kan ik niet kiezen.
bij UEFI boot order staat o.a os boot manager ///internal cd/dvd rom drive //usb diskette on key/key usb hard disk ///usb cd/dvd rom drive en network adaptop

sorry voor de lange uitleg ,maar ja ...hoe moet ik het anders doen



Grt,



françois
 

Bijlagen

  • SAM_3661.JPG
    SAM_3661.JPG
    39.9 KB · Weergaven: 130
  • SAM_3662.JPG
    SAM_3662.JPG
    45 KB · Weergaven: 199
  • SAM_3663.JPG
    SAM_3663.JPG
    52.3 KB · Weergaven: 138
  • SAM_3664.JPG
    SAM_3664.JPG
    67.2 KB · Weergaven: 131
HP cloud recovery kan je gebruiken als je als je de SSD plaats dan heb je ook het serial nr van uw windows 10 er automatisch er in je zal wel alle brol van hp er ook bij krijgen je kan ook windows 10 richtstreek installeren en activeren met authenticator app driver worden normaal door windows 10 automatisch gevonden den installatie met enkel Windows duur max 30 min met de installatie van hp 1u30 +/-
 
Dan lezen ze NIET mijn opmerking?

Possible Hard Disk 3F0 Error Causes​

Incorrect BIOS boot sequence

Heb je Legacy Boot Order ingesteld kan je bij de harddisk instelling komen!

informatie gehaald van (Windows 10 is niet veel anders dan windows 8 in je bios):
 
de Bios va #35 is wel van een andere pc, niet van de TS: Francois51 aardbei ...
als iedereen nu een plaatje post van ' zijne ' Bios om te bewijzen dat hij van appels peren kan maken, mij goed .... maar dan moet je wel deze topic te goei volgen en geen zijwegjes inslaan. ik sta in kontakt met Francois51 via AnyDesk, wie nog ... ?
enkele maanden geleden had ik dezelfde fout op mijne HP, heb ik verholpen. iedere gepubliceerde link heb ik persoonlijk bekeken en geprobeerd zonder resultaat helaas ....
mijne HP staat naast mij, die van Francois 51 een 120 km verder ... moest hij dichter wonen, dan ging ik persoonlijk ... helaas dit is nu niet het geval,jammer.

dit is mijn laatste reactie op deze topic, Francois51 help ik verder, jammer genoeg zijn er beperkingen op ' Remote ' hulp bieden.
 
Laatst bewerkt:
Dag Allemaal ,
momenteel wacht ik nog op antwoord van HP ...ik mailde éérst ,na ruim een week kreeg ik mail ,dat ik een ticket moest aanmaken ..dat heb ik ondertussen gedaan ...maar je moet ze daar wakker krijgen hé !! natuurlijk zij gaan ervanuit dat de wettelijke 2 jaar garantie voorbij is ...de extra garantie die ik bij krefel betaalde ,zal dus voor HP niet tellen .

Als je de voorwaarden van garantie leest ....dan zit je met verkeerde handeling , verkeerde software etc en dat is niet gedekt .ik kan mij inbeelden dat dit wel een moeilijk punt is om te oordelen ,denk dat we allemaal wel weten als je wat verkeerdelijks doet met installeren van programma's ( denk aan illegale downloads ) het wel eens mis kan lopen en dat je computer niet meer opstart ...en dit zal buiten garantie vallen .Nu in mijn geval is het van een windows update . enfin ik wacht op HP.

>>> patje ...ik kocht de laptop zo'n 2 jaar geleden en gaf hem een paar maand na de aankoop aan de kleinzoon ...hij had een spel gekocht emergency 5 op dvd en die deed het niet op zijn samsung ...dus hij naar hier met die DVD en ja , die deed het in de HP ...en ja ....den opa zei ,neem dan mijn HP maar mee vent !! ( ne goede opa hé !! )

>>pc tuts ...testen met andere HD ...dan moet ik hem open maken , en het is echt onderaan volledig dicht ...als ik dan denk aan mijn oude Acer die ik nu gebruik, de HP van de dochter en Samsung van mijn vrouw ...achterzijde ,het afdekplaatje verwijderen en je kan zo aan de HD of geheugen ...in deze 3 laptop's heb ik al een ssd geplaatst .Nu zijn die laptop's bij wijze van spreken volledig dicht genageld ,je kan zo maar aan niets aan , zelfs de batterij niet .En dan kom je ook tegen op internet ...dat HP schrijft ( voor mijn probeem ) spanning verwijderen ( voeding ) batterij ontkoppelen en HD ontkoppelen ....ja,ja !! niets van

ik denk, als ik hem open maak dat de garantie helemaal van de baan is ...dus ik wacht nog even af ...ik laat zeker de uitkomst weten .Als ik hem toch zelf moet open maken, zet ik er zeker een ssd in

de kleinzoon zit niet zonder laptop , de Samsung doet het nog heel goed ...al ik deze avond de kleinzoon belde ,was hij bezig op de samsung , voor school dan ...oefeningen op Bingel aan het maken .

groeten en sorry voor de lange uitleg

françois
 
Heb hier ook even snel door gelezen. Eerste indruk, je HDD is defect.
Heeft ook totaal niets te maken met updates. En een HD kan wel degelijk defect raken. Sommige na een jaar, andere na 10 jaar. Dus die balon gaat al helemaal niet op.
Je hebt alleen de zekerheid dat je HDD ooit defect raakt. Met een SSD gaat die kans kleiner zijn en gaat zen levensduur bij normaal particulier gebruik ook veel langer zijn. Maar dan kan je nog altijd pech hebben hoor. Slechte connectie heb ik laatst ook paar keer meegemaakt met men M2 SSD in men laptop. Was gevolg van een ontbrekende vijs na een technische interventie een jaar geleden.

Maar bon, het heeft geen zin achter spoken te zoeken. Als je garantie voorbij is, heb je nietveel keus. Je mag gerust nog allerhande BIOS parameters proberen, maar ik vrees dat dit nutteloos is. Dit is echt geen software probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan