Windows 10 hp laptop start na update niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.
goede avond,

Zit hier met een dik probleem op de kleinzoon zijn Hp laptop ( denk zo’n 2 jaar oud )

Heeft vandaag zeker 6 uur opgestaan en heb er nog mc afee opgezet …alles O.K. normaal mee te werken

Een uurtje geleden zegt hij …en moeten belangrijke updates gedaan worden …dus ik doe dat en dat duurde heel lang …hij start uit zichzelf op en dan krijg ik de volgende melding


Boot device not found

Please install an operating systeem on your hard disk

Hard disk – (3f0)

F2 systemdiagnostics


For more information pllease visit www.hp.com/go/techcenter/startup


Als ik op F2 klik krijg ik fore more information visit www.hp.com/go/techcenter/PCDiags

Verder memory test …hard drive check….language ….exit

bij keuze hard drive …zegt hij dat er geen HD is

als ik hen uitzet en terug aanzet en druk op F10 kom ik in de instelligen bios ( ben geen comp expert) , ik ga dan naar system config en kies voor boot options zie dan staan UEFI boot order en Legacy boot order ....deze laatste kan ik niet kiezen.
bij UEFI boot order staat o.a os boot manager ///internal cd/dvd rom drive //usb diskette on key/key usb hard disk ///usb cd/dvd rom drive en network adaptop

sorry voor de lange uitleg ,maar ja ...hoe moet ik het anders doen



Grt,



françois
 

Bijlagen

  • SAM_3661.JPG
    SAM_3661.JPG
    39.9 KB · Weergaven: 130
  • SAM_3662.JPG
    SAM_3662.JPG
    45 KB · Weergaven: 196
  • SAM_3663.JPG
    SAM_3663.JPG
    52.3 KB · Weergaven: 137
  • SAM_3664.JPG
    SAM_3664.JPG
    67.2 KB · Weergaven: 130
aardbei ...wat je schrijft is correct ..maar ik heb al meermaals vermeld , dat ik de laptop nog niet wil openen !! omdat hij nog tot feb 2022 in garantie is ik wacht HP nog even af en ook wat Krefel zegt .Ik heb zo'n data kabel dat is allemaal geen probleem ...en ik schrijf het nu nog eens , als ik mijn oude Acer ,samsung van mijn vrouw ,samsung van de kleinzoon en oude HP van de dochter bekijk ...achteraan gewoon een bescherm plaatje /afdekplaatje ...2 schroefjes los ,bij de samsung 1 en je kan zo aan de HD ...ik heb in deze laptops de HD vervangen door een SSD ...dit duurt geen 10 min .hoor .Maar met deze ...moet je de volledige onderkant verwijderen , alle schroefjes los ...de rubber banden verwijderen ,daaronder zitten ook schroeven en dan voorzichtig met een dun en sterk pvc stukje ( bankkaart misschien ) de boel loswrikken en hopen dat er geen pvc lipjes afbreken.

grt
 
DDragon,

als de HD echt defect is ...dan zal het wel garantie zijn . Maar als het probleem is gekomen na een update is dat wat anders denk ik .

ik lees o.a. in de garantie voorwaarden van de extra verzekering ...niet gedekt ...sim kaarten,geheugen kaarten,schade door vallen,door water .
defecten van onzorgvuldig gebruik,schade ten gevolge van een verlies van informatie,een informatica panne of een slecht gebruik van software .

verzekeringen zijn sluwe vossen hoor .....

grt
 
@francois51 We blijven het hier maar ROEPEN ! Een update van software kan géén HDD/SSD kapotmaken...
Laat dat waanidee nu eindelijk eens varen en focus op de vervanging van die schijf, al dan niet onder garantie.
 
Mijne Heren, graag zou ik willen meedelen dat ik dezelfde fout had bij mijne HP, toevallig of niet!, ook na een update:
HET BOOTMEDIUM WAS NIET DEFECT!
weliswaar ik had enkele voordelen, ik had die laptop in eigen handen, service manual en de nodige hulpmiddelen. iets durven en de betekenis van het woordje ' garantie ' ben ik alang vergeten laat staan ' een uitgebreide garantie '.
na het verwijderen van de batterij, hdd uitgeplugd, toestel stroomloos gezet (indrukken on/off), hdd getest via usb-sata connector (was goed)
hdd terug erin, netadapter verbonden en opgezet, bij het starten bios ingedoken: TPM gecleared .... en mijn win 10 er terug opgezet;
ondertussen draait er nu vrolijk een win 11 op dezelfde schijf ......

het is nu éénmaal een fout dat veel voorkomt bij HP, laptops, blijkbaar .... het hoe en waarom is zelfs een raadsel bij ' HP '

ééntjes en nulletjes zijn nu éénmaal grillig .....
 
aardbei ...wat je schrijft is correct ..maar ik heb al meermaals vermeld , dat ik de laptop nog niet wil openen !! omdat hij nog tot feb 2022 in garantie is ik wacht HP nog even af en ook wat Krefel zegt .Ik heb zo'n data kabel dat is allemaal geen probleem ...en ik schrijf het nu nog eens , als ik mijn oude Acer ,samsung van mijn vrouw ,samsung van de kleinzoon en oude HP van de dochter bekijk ...achteraan gewoon een bescherm plaatje /afdekplaatje ...2 schroefjes los ,bij de samsung 1 en je kan zo aan de HD ...ik heb in deze laptops de HD vervangen door een SSD ...dit duurt geen 10 min .hoor .Maar met deze ...moet je de volledige onderkant verwijderen , alle schroefjes los ...de rubber banden verwijderen ,daaronder zitten ook schroeven en dan voorzichtig met een dun en sterk pvc stukje ( bankkaart misschien ) de boel loswrikken en hopen dat er geen pvc lipjes afbreken.

grt
heb je dat al zeker handig als je dat bij de hand hebt https://www.amazon.de/gp/product/B00BIO2OY2/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o02_s00?ie=UTF8&psc=1 waar ik een kring rond gezet heb daarmee kan zeker uw laptop openen en ga eens kijken op youtube misschien tonen ze hoe je de laptop open krijg maar inderdaad eerst wachten op HP zo heb ik dat ook gedaan aan de hand van dit filmpje



1636559985578.png
 
dat je moet voorzichtig zijn dat weet iedereen hé
Ik maak ook laptops niet zo graag open. De ene gaat onderaan open, de ander is het de palmrest die open gaat. Het is iedere keer wat tasten met de natte vinger vind ik. Maar ja, wat vertrouwen hebben in je kunnen helpt wel en goed materieaal in huis hebben ook. Ik gebruik die plastieken dingen nooit meer, ik gebruik metalen prime tools. heb er daar 3 soorten van. Je moet wel meer opletten wat je doet, hoe je het doet, want je kan heel veel meer schade aanrichten daarmee, omdat deze niet opgeven he.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan