Windows 10 hp laptop start na update niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.
goede avond,

Zit hier met een dik probleem op de kleinzoon zijn Hp laptop ( denk zo’n 2 jaar oud )

Heeft vandaag zeker 6 uur opgestaan en heb er nog mc afee opgezet …alles O.K. normaal mee te werken

Een uurtje geleden zegt hij …en moeten belangrijke updates gedaan worden …dus ik doe dat en dat duurde heel lang …hij start uit zichzelf op en dan krijg ik de volgende melding


Boot device not found

Please install an operating systeem on your hard disk

Hard disk – (3f0)

F2 systemdiagnostics


For more information pllease visit www.hp.com/go/techcenter/startup


Als ik op F2 klik krijg ik fore more information visit www.hp.com/go/techcenter/PCDiags

Verder memory test …hard drive check….language ….exit

bij keuze hard drive …zegt hij dat er geen HD is

als ik hen uitzet en terug aanzet en druk op F10 kom ik in de instelligen bios ( ben geen comp expert) , ik ga dan naar system config en kies voor boot options zie dan staan UEFI boot order en Legacy boot order ....deze laatste kan ik niet kiezen.
bij UEFI boot order staat o.a os boot manager ///internal cd/dvd rom drive //usb diskette on key/key usb hard disk ///usb cd/dvd rom drive en network adaptop

sorry voor de lange uitleg ,maar ja ...hoe moet ik het anders doen



Grt,



françois
 

Bijlagen

  • SAM_3661.JPG
    SAM_3661.JPG
    39.9 KB · Weergaven: 130
  • SAM_3662.JPG
    SAM_3662.JPG
    45 KB · Weergaven: 199
  • SAM_3663.JPG
    SAM_3663.JPG
    52.3 KB · Weergaven: 138
  • SAM_3664.JPG
    SAM_3664.JPG
    67.2 KB · Weergaven: 131
een hdd gaat niet zo vlug kapot ze ... maar je hebt toch al een goeie poging ondernomen, iets om fier op te zijn (y), als je wat meer info verschaft over je toestel:type, serienummer, product nummer kan ik je alvast een handje toesteken betreft het zoeken van je drivers op de HP website, indien dit gewenst is.
al hetgeen je vermelde in de vorige post #15 heb ik ook uitgeprobeerd, meer nog! => enige oplossing: opnieuw installeren! geloof me.

... maar wie ben ik? den deze:

1634846383043.jpeg


:LOL:
 
Hallo Wivy ,
ja computers zijn rare dingen hé ...ben wel technisch aangelegd ,maar computers is niet mijn ding .Heb meer dan 40 jaar in een technische dienst gewerkt en dagelijks op de weg om herstellingen te doen ( en te plaatsen ) grafische apparatuur ...in mijn begin periode 4 jaar technieker bij HAMMOND ORGAN ...de echte Hammond ,met de multimeter,scoop en frequentie meter ...dus meten is weten.
morgen probeer ik nog wat en lukt het niet ...ja dan een nieuwe windows installatie hé,jammer maar niets aan te doen . ...

groeten,

françois ( Wenduine ....niet in de zee ,maar aan de zee !!! )
 
momenteel nog niet opgelost ,maar we en voornamelijk wivy is er mee bezig ...de moed er in houden is de boodschap ...hopelijk volgende week meer nieuws ...heb nu ook hp gemaild (eergisteren ) maar nog geen antwoord en ook krefel de winkel of de garantie ook telt ...want ik denk dan ..het is een software probleem , zag dat vandaag de mail is gelezen door Krefel ...ze zullen nu hun verstand gaan pijnigen of dit onder garantie valt !!
 
  • Wow
Waarderingen: wivy
Op je eigen computer een hirens boot usb stick maken, daarmee booten op je laptop en daarmee heb je de mogelijkheid uw hd te benaderen en uw persoonlijke documenten te kopiëren naar een externe hd of usb stick.
Daarop staan ook verschillende tools waarmee je problemen kunt oplossen.
UEFI bestaat al van denk ik 2012, deze laptop heeft wel UEFI instelling in plaats van het oudere MBR, in de bios wijzigen naar legacy heeft geen zin.
Als die in garantie is zou ik deze laren nazien waar hij vandaan komt, hou er rekening mee dat ze hem naar fabrieksinstelling zullen brengen en je alles kwijt bent.
Andere optie is volledige nieuwe installatie nadat je je data veilig gesteld hebt.
 
Is niet meer te benaderen via de bootmanager, maar zie hier nergens staan dat de hd stuks is, is enkel niet gekend als boot device of zie ik het verkeerd? Booten via een usb stick is hier nog niet gebeurd.
 
om de laptop aan de praat te krijgen is getest met een usb opstart stick ...voor een nieuwe windows////,een HP herstel usb stick,//// via parted magic op een usb stick ...aanpassingen voor opstart in de bios en tot op heden nog niet gelukt .misschien komt er nog een oplossing , misschien een antwoord van HP zelf of wat Krefel gaat zeggen aangaande de garantie ...maar verzekeringen proberen je wel te pakken op zoals men zegt de kleine lettertjes ....we houden de moed er in .komt er binnen de week geen oplossing of telt de garantie niet meer , dan zal ik hem open moeten maken ...de HD testen op mijn oude acer via de usb en zien wat het geeft .jammer dat de recente laptops echt volledig dicht zijn , geen batterij zo maar eventjes er uit te klikken , geen afdekplaatjes die makkelijk zijn weg te nemen ,met daaronder de HD ,het geheugen de wifi module etc.
 
U geraakt dus in de bios? kan je daar naar het bootmenu? zie je in dit menu je bootstick staan? indien ja deze selecteren en op enter drukken, dan zou je laptop moeten opstarten van je stick.
 
U geraakt dus in de bios? kan je daar naar het bootmenu? zie je in dit menu je bootstick staan? indien ja deze selecteren en op enter drukken, dan zou je laptop moeten opstarten van je stick.
de boot stick staat in het boot menu, de live cd 's: parted magic, aomei partition assistent, .... Zie figuur:
1635520079840.png

starten ALLEMAAL OP!!!!
TELKENS IS STEEDS DE STICK ALLEEN ZICHTBAAR? DE HDD NIET!!!!!
enkel de stick van 32GB staat op het scherm, de hdd van 1TB niet zichtbaar/is er niet???

duidelijk nu?
 
de boot stick staat in het boot menu, de live cd 's: parted magic, aomei partition assistent, .... Zie figuur:
Bekijk bijlage 251073
starten ALLEMAAL OP!!!!
TELKENS IS STEEDS DE STICK ALLEEN ZICHTBAAR? DE HDD NIET!!!!!
enkel de stick van 32GB staat op het scherm, de hdd van 1TB niet zichtbaar/is er niet???

duidelijk nu?

Possible Hard Disk 3F0 Error Causes​

Incorrect BIOS boot sequence

Corrupted disk partition

Boot sector virus

Loose hard drive connecting cable

Broken hard disk
 
goede avond,

Zit hier met een dik probleem op de kleinzoon zijn Hp laptop ( denk zo’n 2 jaar oud )

Heeft vandaag zeker 6 uur opgestaan en heb er nog mc afee opgezet …alles O.K. normaal mee te werken

Een uurtje geleden zegt hij …en moeten belangrijke updates gedaan worden …dus ik doe dat en dat duurde heel lang …hij start uit zichzelf op en dan krijg ik de volgende melding


Boot device not found

Please install an operating systeem on your hard disk

Hard disk – (3f0)

F2 systemdiagnostics


For more information pllease visit www.hp.com/go/techcenter/startup


Als ik op F2 klik krijg ik fore more information visit www.hp.com/go/techcenter/PCDiags

Verder memory test …hard drive check….language ….exit

bij keuze hard drive …zegt hij dat er geen HD is

als ik hen uitzet en terug aanzet en druk op F10 kom ik in de instelligen bios ( ben geen comp expert) , ik ga dan naar system config en kies voor boot options zie dan staan UEFI boot order en Legacy boot order ....deze laatste kan ik niet kiezen.
bij UEFI boot order staat o.a os boot manager ///internal cd/dvd rom drive //usb diskette on key/key usb hard disk ///usb cd/dvd rom drive en network adaptop

sorry voor de lange uitleg ,maar ja ...hoe moet ik het anders doen



Grt,



françois
ik heb ook een hp laptop afbeelding 3 en 4 is bij ook zodat staat zo goed, moest je de harde schijf moeten vervangen worden zou ik u aan raden een SSD te plaatsen is veel sneller ,voor te kijken of het nog onder garantie valt kan je dit hier controleren https://support.hp.com/nl-nl/checkwarranty, wil je er terug de fabriek installatie er op zetten dan kan je dit via deze app een usb maken omdat de laptop niet werkt moet je dit vanop een andere laptop aan maken je download de fabriek installatie rechtstreeks van Hp
HP Cloud Recovery Tool https://www.microsoft.com/nl-be/p/hp-cloud-recovery-tool/9mtks9pr7r3n?activetab=pivot:overviewtab
ik hoop dat je er iets mee ben

 
dag Patje,

bij HP is hij uit de wtttelijke 2 jaar garantie ...heb ik via de hp site gevonden ,ook het aankoopbewijs opgesnord ...de verlengde garantie loopt nog (hp aangekocht bij krefel )...wacht nog op antwoord en ook dat van HP
als ik hem moet openmaken ...dan zal ik gaan voor een ssd ...voor 45 euro koop je een 480 gb van kingston dacht ik ...zal zeker beter zijn dan de HD die er nu inzit
via HP cloud recovery lukt het ook niet ...die heeft wivy voor mij gedownload ...dus dan op een USB gezet ...in de HP gestoken en Niets !!! en het erge van het verhaal is dan , je leest dit veel,heel veel bij HP ...ze bieden oplossingen voor verschillende modellen en het haalde nog niets uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan