Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Mannekes ( en evtl vrouwkes natuurlijk),

Ik heb een 1 TB externe schijf die bij het aansluiten het piepje geeft, het krijgt een letter toegewezen in Mijn PC, en schijfbeheer doet er lang over om toch niets te tonen.

Met Easeus Partition Recovery Free een poging ondernomen omdat ik dat eens gelezen had als goede oplossing.

Niets gebaat. Er staan veel foto's op die ik niet heb gebackupt, maar gelukkig een goed deel wel.

Het meest wil ik die schijf vooral terug bereikbaar maken. Windows zegt mij dat de inhoud niet gelezen kan worden.

Met de schijf open te maken zie ik niets verkeerd aan de aansluitingen en zo.

Wat kan ik doen?
.
 
Lol, dat is idd het verschil maar daar heeft de TS geen boodschap aan, die probeert het vanuit de zip te openen, dan krijg je die melding.
Bij de 64bit uitvoering krijg je dan de melding dat iconv.dll mist.
Dat kan, of hij heeft misschien de verkeerde bits versie gedownload, of hij heeft inderdaad het zip bestand niet eerst uitgepakt om daarna TestDisk te kunnen gebruiken.

Ik had dus verkeerde info gegeven door te zeggen dat cygwin1.dll geen onderdeel van TestDisk was.
 
't Zal wel zijn omdat ik 32-bit heb.
Is er geen ander programma die het zelfde doet?

En het feit dat de schijf in 'Deze PC' te zien is - alsof alles oké is - dat Schijfbeheer nier reageert en de PC soms crasht, zijn dat geen indicatoren over het probleem?

Omdat ik veel van de bestanden in de regelmatige back-up terugvind, zou ik er geen kosten doen voor herstelling, maar toch had ik de 1 TB-disk willen blijven gebruiken. Ik heb een andere schijf die nogal wat negatieve punten heeft in de S.M.A.R.T. en die blijft vrolijk doorwerken; terwijl deze van de ene dag op de andere de geest geeft en toch te zien blijft in 'Deze PC'.

Wat nu?

WW
 
Maakt niets uit, een 32bit werkt ook op een 64bit windows en je hebt de 32bit uitvoering, op de vraag of de zip werkelijk is uitgepakt en niet alleen geopend in windows lees ik niets.
Werk er al tijden mee en die melding krijg je als je niet de zip echt hebt uitgepakt en vanuit de testdisk map de exe gebruikt.
Maar zou er niet mee verder gaan, het is best een lastig progje om mee te werken, ervaring heeft dan zo zijn voordelen.

Probeer het met Minitool, kun je ook partitietabellen mee terug halen.
Best Free Partition Manager for Windows | MiniTool Partition Free
 
TestDisk

TestDisk

Voilà:
Na het uitpakken krijg ik deze lijst en dubbelklik de geselecteerde .exe en terug dezelfde melding... over de ontbrekende .dll:

Testdisk.jpg
 
ik zie dat je de beta versie heb opgehaald maar zelfs de beta versie zou deze dll's moeten bevatten ( hier althans wel dus zie afbeelding )
er gaat bij u het een en ander mis tijdens het uitpakken ...veronderstel ik ..
bij mij word ook alles alfabetisch(s) gerangschikt en dit is bij u niet zo ...
wellicht gaat het uitpakken bij u mis omdat je een verouderde versie gebruikt van Winzip pro !
6201a88407-Ashampoo_Snap_2016.09.24_08h35m57s_001_.png
 
De miserie blijft. Welke folder ik ook uitpak. Nu heb ik een nog langere lijst.
DE WinZip is 15. Kan ik een andere uitpakker gebruiken?

ik gebruik Winzip 2.0

maar alhoewel jij nog steeds de melding krijgt betreffende de ontbrekende dll's staan ze wel vermeld in je laatste afbeelding ... kijk maar eens goed !
 
De miserie blijft. Welke folder ik ook uitpak. Nu heb ik een nog langere lijst.
DE WinZip is 15. Kan ik een andere uitpakker gebruiken?

Bekijk bijlage 17544

lange pier heeft gelijk, er is nog niets uitgepakt als je naar het linker gedeelte kijkt in de afbeelding. Je ziet hier de inhoud van het .zip bestand.

Je werkt dus vanuit een zip bestand en dan kan het inderdaad gebeuren dat er bestanden niet gevonden worden.

Pak het eerst eens uit zou ik zeggen en probeer daarna het programma te runnen.

Heeft verder niets met een bèta versie o.i.d. van een compresssie programma te maken. Zo'n proggie doet wat het doen moet, Bèta of geen Bèta.

Als je er niet uit komt met het huidige compressie programma, probeer dan eens 7-zip. Geheel gratis en net iets handiger in gebruik + het kan een paar compressie extenties meer aan.
 
zoals ik eerder vermelde staat de ontbrekende dll hier dus wel vermeld ..
en zoals eerder meegedeeld door LP en door Lana werd deze Zip bestand enkel maar verkend .. deze dient dus ook uitgepakt te worden ..

656ad442a5-Ashampoo_Snap_2016.09.24_12h26m26s_005_.png


er word hier een beta versie gebruikt van testdisk 7.1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan