Status
Niet open voor verdere reacties.
Jarenlang kwam steeds als ik mijn mp3-speler wilde uitwerpen een bericht van goedkeuring ("veilig"). Op een gegeven moment hield dat zomaar op. Er kwam een tekst van "schijf in gebruik", maar na klikken op "Doorgaan" kwam dan toch het signaal "veilig". Dat hield vervolgens ook weer op: "Schijf in gebruik", groene balk in de Verkenner en daarna zag ik dat de verwisselbare schijf vervaagde in de Verkenner, een soort indirect signaal dat hij kon worden uitgenomen.

Maar sinds gisteren is er weer een nieuw (ernstiger) stadium. Ik krijg nu de 2 onderstaande mededelingen, en toestemming blijft geheel uit. Wat kan het probleem zijn?

1. In gebruik.PNG

2. I-O apparaat.PNG
 
Laatst bewerkt:
Hier is waarschijnlijk niet zo veel aan te doen. Een mp3 player beschikt zoals een usb stick en een SSD schijf ook over Flashgeheugen dat op een printplaatje is gesoldeerd.
Zoiets is niet te vervangen zonder speciale soldeer apparatuur en het geheugen zelf is tevens nergens te verkrijgen. Ik ben het in ieder geval nog niet tegengekomen. Misschien rechtstreeks uit bijvoorbeeld de Samsung o.i.d. fabriek in verweggiestan.
Een printplaatje vervangen kost meer dan een nieuwe aanschaffen en zie daar ook maar eens aan te komen.
 
Een controle met CheckDrive leverde gelukkig op dat de verwisselbare schijf 100% in orde is. Bij de laatste uitworp ging het overigens weer op de "vervagende" manier, dus zonder waarschuwing. Ik hoop dat de mp3-speler nog lang blijft leven, en als er geen oplossing is, dan is er ook geen probleem, zullen wij maar zeggen.

Wat mij nu opeens te binnen schiet: als ik mijn mp3-speler uitwerp uit de laptop van mijn vriendin, dan komt de oorspronkelijke, goede mededeling van "alles veilig" wèl. Hoe kan dat dan?
 
OK, hij is dus toch bereikbaar, dat bleek niet in afbeelding 2 van de topicstart.

Meldingen kunnen verschillen, ook omdat er verschillende USB versies zijn.
Een hele oude mp3 player kan nog USB 1.0 zijn die dan mogelijk op een USB 2 of 3 poort wordt aangesloten. Een player met USB 2.0 kan op een USB 1 of 3 poort ook weer andere meldingen geven, dit scheelt ook weer per USB player. Heeft de laptop een andere usb versie dan jouw laptop of pc kan er dus verschil zijn.
Dan heb je ook nog het probleem van defecte usb poorten op een pc of laptop en dan ook nog het defecte kabelprobleem.

Kortom, moeilijk te zeggen waarom op de ene wel en de andere niet en er soms meldingen kunnen komen die niet meteen naar het werkelijke probleem wijzen.

Omdat je nu ook zegt dat het nu weer goed gaat, heb je de kabel al eens vervangen ?
 
Een voor de hand liggende test is natuurlijk om eens een usb-stick in te pluggen.

Ook hiermee werkt het uitwerpsysteem niet. Het ligt dus echt wel aan mijn computer of aan Windows.
 
zie jij het icoontje dan in de taakbalk om hardware veilig te verwijderen denkelijk wel ..maar toch ondervind je problemen ..
wat je kan doen is via apparaatbeheer de betreffende usb stick aanklikken met rechts om deze vervolgens te verwijderen ...daar ik Windows 10 gebruikt dien ik dus te kiezen voor " installatie ongedaan maken " hiermee word deze dan veilig verwijderd ..
*in apparaatbeheer vind je de usb stick terug onder draagbare apparaten ...als deze aangesloten is .
 
Controleer dit eens.
Ga via de verkenner naar de Eigenschappen van de USB stick en daarna naar het Tabblad Hardware, selecteer de stick en ga naar Eigenschappen.
Bij het Tabblad Beleidsinstellingen moet de optie Optimaliseren voor snelle verwijdering aangevinkt staan.
 
Zoals helaas zo vaak had ik ook nu weer geen notificaties ontvangen.

Hallo Qtex: het icoontje staat inderdaad gewoon in het systeemvak. "Installatie ongedaan maken" via Apparaatbeheer werkt prima, maar het heeft geen gevolgen: het apparaat blijft ongewijzigd staan in de Verkenner.

Hallo Skippy: Na de tweede Eigenschappen komen geen Beleidsinstellingen. Zie de onderstaande afbeelding.

Eigenschappen.PNG
 
wat je ook kunt doen is de stick via de verkenner met rechts aanklikken en vervolgens uitwerpen selecteren ..
let op : deze blijft vervolgens in de verkenner vermeld staan maar deze is niet te gebruiken tot je deze dus opnieuw plaatst ..
Ashampoo_Snap_2017.03.18_11h23m45s_001_.png
 
Hallo Skippy,

U zegt: "Dit zou je moeten zien", maar ik zie het dus niet. Administrator?: ja.

Hallo Qtex: Inderdaad, via "Instellingen wijzigen" kom ik wel bij de beleidsregels. Ze stonden reeds op "Snel verwijderen". En de methode die u noemt (rechtsklikken op de verwisselbare schijf in de Verkenner) is precies de methode die ik altijd volg. Bij mij gebeurt echter niet hetzelfde als bij u: het apparaat blijft gewoon staan. En altijd weer die vervelende tekst dat het apparaat in gebruik is. Ik plug de mp3-speler meestal alleen maar in om op te laden.

Toen ik de installatie in Apparaatbeheer ongedaan maakte via Schijfstations (in plaats van Draagbare apparaten) verdween de schijf wèl uit de Verkenner. Dat werkt dus blijkbaar wel.

Hedenmorgen kwam er ook een schermpje van de anti-virus (die stond op "Bescherming voor usb-apparaten") met daarin ook de optie van 'Uitwerpen'. Dat werkte dus ook! Maar dit schermpje komt alleen bij inpluggen. Daarna vind ik het niet meer terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan