Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
ik heb een dualboot systeem van windows7 samen met linuxmint en werkt prima.
Nu heb ik een upgrade gedaan van windows7 naar windows10 ( wat bij mij vlotjes verliep ) en vind het een mooie verandering van microsoft volgens mij( bij mij althans ) een snel en stabiel systeem.
Alles werkt goed behalve mijn printer werkt niet ( is een lexmark x1155 ).
Maar het grootste probleem is dat Linuxmint niet meer goed werkt krijg de melding dat er iets is ( ze verwijzen naar de grafische kaart ) en zit daarom in een speciale modus die je kan gebruiken om fouten op te sporen.
Ook de muis werkt niet meer.
Mijn vraag is dus of iemand daar een antwoord op heeft,of ook hetzelfde aan de hand heeft.
Grt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat zijn de originelen drivers voor windows xp ( printer was namelijk voor xp bedoeld ).
om de printer in windows 7 aan de praat te krijgen moest ik de drivers van windows vista installeren.
in windows 8 ging hij ook niet,ik denk dat die printer van lexmark niet ondersteunt word voor windows 8,8.1 en 10
 
zie hier waar ik deze opgehaald heb : Lexmark X1155 Driver & Downloads
je dient deze te installeren als admin en nadien de compatibiliteitsmodus aan te passen naar XP sp3

Ashampoo_Snap_2015.08.03_19h54m13s_002_.png

**zelf gebruik ik ook een oudere printer met de vista driver...
 
Heb je Mint wel geinstaleerd op een nieuwe aparte partitie ????

Als je gewoon geinstaleerd hebt "naast" Windows kan dit problemen veroorzaken......je installeert Mint of een andere Linux-distr dani binnen Windows, in feite als een toepassing.....
 
Heb je Mint wel geinstaleerd op een nieuwe aparte partitie ????

Als je gewoon geinstaleerd hebt "naast" Windows kan dit problemen veroorzaken......je installeert Mint of een andere Linux-distr dani binnen Windows, in feite als een toepassing.....

Het is onmogelijk om twee besturingssystemen op één partitie te installeren.
Het is wel mogelijk op één harde schijf meerdere OS te installeren , maar dan op verschillende partitie(s)

@eddyy , welke Linux Mint distro heb je geinstalleerd staan en welke werkomgeving ?
Met distro bedoel ik Linux Mint 13 of 17 .
Dit zijn LTS versies met 5 jaar ondersteuning . 14 , 15 en 16 zijn tussenversies.
Met werkomgeving bedoel ik Cinnamon , Mate, KDE of Xfce .
Heb Je Linux Mint al eens opgestart in geavanceerde modus.
Ik heb op mijn testlaptop W7 ook een upgrade naar W10 uitgevoerd .
Ook een Dualboot maar dan Ubuntu naast Windows .
Voor alle zekerheid had ik eerst de Fixboot uitgevoerd en dan Ubuntu verwijdert .
Upgrade uitgevoerd van W7 naar W10 wat ook zeer goed gelukt is .
Opnieuw Ubuntu geinstalleerd en nu een vreemd vehaal.
Alhoewel ik een Upgrade had uitgevoerd van W7 naar W10 kreeg ik bij de installatie van Ubuntu de vraag of ik deze naast Windows 7 wou installeren wat ik al vreemd vond.
De installatie van Ubuntu toch maar uitgevoerd en bij het opnieuw opstarten van de laptop kreek ik de GRUB (bootloader) te zien waarin ik dan kon kiezen met welk OS de laptop wil opstarten.
En tot mijn grote verbazing krijg ik daar te zien .
Ubuntu en Windows7 .
Selecteer ik Windows7 start de laptop op met Windows 10 .
 
Alhoewel ik een Upgrade had uitgevoerd van W7 naar W10 kreeg ik bij de installatie van Ubuntu de vraag of ik deze naast Windows 7 wou installeren wat ik al vreemd vond.



Dit bedoel ik nu....naast Windows is "binnen Windows", als een programma dat je uitvoert.


Ik heb Win7 ook geupgradet en Ubuntu (op andere partitie) volledig intact. Aleen is Grub weer weg maar dat is normaal als je Windows NA Linux installeerd.
Is met Linux instal DVD en Gparted in de Terminal en Leafpad zo opgelost en staat grub er weer...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan