Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Ik ben toe aan een nieuwe laptop. Mijn keuze is gevallen op volgende toestellen;
HP Notebook - 15-bs105nb
of
HP Notebook - 15-bs035nb
Heeft iemand raadt welke de beste is?

Hartelijk dank,
Groeten,
Kris.

 
De eerste heeft een iets snellere processor, maar iets minder geheugen al zal je daar niet zo veel van merken. Ook heeft hij een 2x grotere SSD dan de tweede notebook. Wel is de videokaart wat minder dan de 15-bs035nb, maar zeker niet slecht.

Daarom zou ik voor de 15-bs105nb gaan als ik uit deze twee zou mogen kiezen.
 
Laatst bewerkt:
De c=eerste heeft een iets snellere processor, maar iets minder geheugen al zal je daar niet zo veel van merken. Ook heeft hij een 2x grotere SSD daan de tweede notebook. Wel is de videokaart wat minder dan de 15-bs035nb, maar zeker niet slecht.

Daarom zou ik voor de 15-bs105nb gaan als ik uit deze twee zou mogen kiezen.

Hartelijk dank voor je snelle reactie.
Is 6Gb geheugen voldoende voor de levensduur van de laptop?
 
6GB is het werkgeheugen en heeft niets met levensduur te maken.

6 GB is meestal wel genoeg voor de meeste toepassingen die je op een pc wilt gaan doen. Ga je gamen zou het aan de krappe kant kunnen zijn. Ga je multitasken met wat zwaardere programma's zou je ook wat snelheid kunnen missen. Maar de 8250U met z'n hogere kloksnelheid wint het ruimschoots van de 7200U en geeft hierdoor net effe de extra performance.
In het uiterste geval als de prestaties tegenvallen zou je het geheugen kunnen uitbreiden ook naar 8GB. Ik denk dat dit niet het geval zal zijn.
 
Veel hangt inderdaad af van wat je met de laptop zal gaan doen.
ik hou meestal de regel voor algemeen gebruik (internet, word, excel, youtube, facebook, etc).. dan heb je met 4GB voldoende. 6GB als je een eindje future proof wil zijn. (want ook die tools worden ook meer en meer geheugen vreters). ook kan je gebruik van de laptop toenemen in de levensduur ervan.

Vandaar dat je misschien ram geheugen linkt aan de levensduur van een pc?
 
Tsja, geheugen en levensduur van een pc.

Het is niet meetbaar en het is niet wetenschappelijk bewezen, maar theoretisch zou er een relatie met de levensduur van de onderdelen van een pc kunnen zijn. Ik zou me daar niet al te druk over maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Op de levensduur op zich heeft het zeker geen invloed in de letterlijke zin.
Maar wel de duurtijd dat je er comfortabel mee kan werken. (met up to date applicaties)
 
Wat me ondertussen is opgevallen, is dat de Intel® Core™ i5-8250U een basisfrequentie van1,6 GHz heeft. Die is lager dan de Intel® Core™ i5-7200U. Hoe kan die nieuwe versie dan sneller zijn?ik snap het niet.


Intel® Core™ i5-7200U (2,5 GHz basisfrequentie, tot 3,1 GHz burstfrequentie met Intel® Turbo Boost-technologie, 3 MB cache, 2 cores)
Intel® Core™ i5-8250U (1,6 GHz basisfrequentie, tot 3,4 GHz burstfrequentie met Intel® Turbo Boost-technologie, 6 MB cache, 4 cores)
 
► Denk er aan dat CPU's met een U op het einde van het nummer, energiezuinige zijn en dat slechts de helft van de Cores wordt aangesproken.

► Als je PC niet echt draagbaar moet zijn om dikwijls mee te nemen en je meestal thuis werkt, dan is een AIO (All-IN-ONE) model een betere keuze.
Je hebt een groot scherm, ook geen gerommel met kabels én de CPU's zijn meestal geen U-type. Bij Dell zelfs een Ryzen met acht cores. Er zijn AIO's bij Asus, Dell, HP, Lenovo, Acer, etc.
Een AIO is dan wel niet draagbaar, maar wel gemakkelijk te verplaatsen - van de ene kamer naar een andere thuis, en zelfs mee te nemen in een speciale draagtas om elders er op te werken.
Deze AIO's zijn een meer recente ontwikkeling en er zijn toffe modellen bij met snelle CPU's, 4K-display, 16 GB RAM en een snelle Grafische kaart. Alle machinerie zit achter in het scherm en mooi zijn ze ook nog. Misschien ook te overwegen?
 
ACER.JPG

Dit is een All-in-One van minder dan € 500, met draadloos toetsenbord en muis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan