Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een miserie, Na de perikelen met mijn zoon zijn pc nam ik mij voor om me goed te wapenen tegen problemen. Maar mijn eerste poging is al desastreus. Hier op het forum zag ik een topic voor het aanmaken van een "Herstel cd van Windows 8.1". Na het downloaden en unrarren kreeg ik een ISO bestand dat ik op een CD moest branden. Bij gebrek aan cd's heb ik maar een herschrijfbare DVD genomen en hierop de iso gebrand. Na het branden wilde ik die natuurlijk proberen en heb ik de pc herstart maar nu blijft die hangen op het bios scherm. Ik mag nu doen wat ik wil, hij doet niks meer, het enige dat ik kan doen is de pc afzetten.

Opstarten met een andere cd doet hij ook niet meer. De tip van Qtex om de stekker uit te trekken en dan 10 sec op de startknop drukken heb ik ook vruchteloos geprobeerd. Kan er iemand mij verder helpen?

Het betreft ook een pc van den Aldi maar die is ouder dan een maand, wel nog onder garantie.
 

Bijlagen

  • Bios_Medion.JPG
    Bios_Medion.JPG
    88 KB · Weergaven: 165
Het batterijtje doet minder dan dat ik dacht. Ik dacht dat het de boot instellingen en zo ook bij hield. Ha ja, als het de bios is moet het wel. Is dat dan niet erg? Of is dit allemaal niet zo heel erg als of ik mij inbeeld?
 
Het batterijtje doet minder dan dat ik dacht. Ik dacht dat het de boot instellingen en zo ook bij hield. Ha ja, als het de bios is moet het wel. Is dat dan niet erg? Of is dit allemaal niet zo heel erg als of ik mij inbeeld?

Met de standaard boot instellingen zal een pc altijd opstarten.
Op zich kun je niet zo erg veel nuttige instellingen veranderen, tenzij je gaat overklokken.
In het bios kun je de instelling van het bootscreen bijvoorbeeld weglaten, maar ja wat heb je daar aan. De pc zal hierdoor misschien ietsje sneller opstarten.
De bootvolgorde is ook zo'n ding die je eigenlijk zelden hoeft te veranderen.
 
Aan overklokken is niet illegaals aan. Bijna al mijn pc's draaien op een hogere snelheid dan de standaard frequentie. Hierdoor krijg ik een betere perfomance.
 
Nog altijd het zelfde. Batterij heb ik verwijderd en dan terug ingestoken, terug opgestart maar de toestand is niet gewijzigd.

Voor de geïnteresseerden: De videokaart heb ik moeten verwijderen, ook de trechter die op de processor ventilator staat anders kon ik niet aan de batterij.

Bij het verwijderen van de batterij moet ik dan verder iets doen? Een jumper los trekken of kortsluiten?
 
Als je de batterij verwijderd hebt, hoef je verder niets te doen. Er is een jumper aanwezig om de batterij kort te sluiten zodat je deze er niet uit hoeft te halen.
Beide manieren zal het cmos resetten.
 
Ik heb die geprobeerd op een Vista computer en verder niks mee gedaan.

Mijn probleem pc blijft in de bios hangen. Ik krijg het scherm zoals ik laat zien bij de start van dit topic. Ik mag dan doen wat ik wil hij blijft gewoon staan. Ik krijg ook geen beepjes of zo, niks.
 
Tsjonge, wat had ik graag gehad dat Geel naast mijn woonplaats lag, dan had ik maandag in mijn auto gestapt om dit met eigen ogen te zien en ter plekke een oplossing hiervoor te vinden met mijn koffer aan opstart cd's en andere onderdelen.

Via internet is dit een stuk lastiger. Vreemd vind ik dat er verder geen meldingen komen en deze blijft hangen in het bios scherm.
Dit zo duiden op een hardware probleem, maar de pc was goed en het probleem is ontstaan na de defecte herstel dvd.

Ik zie hier zo snel de logica even niet.
 
Indien je PC in zen POST blijft hangen, gaat er toch een probleem met de hardware zijn.
Methodes om Windows zelf te herstellen vallen hierbuiten. Je komt hier nog niet aan toe omdat die zen POST niet voorbij raakt.
Koppel alles los wat niet nodig is om die POST door te komen.
Dus alle IDE/SATA apparaten; DVD/CD station, Hard Disk, ...
Haal alle extra aanwezige PCI, PCIe, ... kaarten eruit. Enkel de essentiele laten zitten zoals meestal de video kaart.

Indien hij door zen POST komt, kan je daarna één voor één de apparaten terug aansluiten en kijken op welke hij blijft hangen.

Je bent 100% zeker dat er nergens een USB stick inzit? Achterkant gechecked enzo...?
 
Ja DDragon80 daar was ik ondertussen ook mee begonnen, hier het resultaat. En nee er zit niks van usb aangesloten buiten de muis en het toetsenbord natuurlijk.

Met cd-rom en hdd losgekoppeld kom ik als de pc opgestart wordt altijd in de bios terecht. Dan zet ik als eerste boot de cd-com en save. Vervolgens kom ik terug in de bios terecht.

Als ik de hardeschijf aankoppel en start op dan start Windows ook op en lijkt alles normaal. Maar als ik dan terug opstart dan gaat het mis. Ik kom dan in een scherm terecht van PowerRecover en zit ik in de problemen. Ik veronderstel dat dit een programmaonderdeel is van Medion om Windows terug te installeren. Ik kan dan wel afsluiten en terug opstarten maar ik kom telkens terug in PowerRecover.
Wat nu want ik raak niet graag mijn gegevens kwijt maar dat is voor morgen.

Voor ik afsluit wil ik iedereen toch nog eens bedanken voor de hulp.
 

Bijlagen

  • PowerRecover.jpg
    PowerRecover.jpg
    49.8 KB · Weergaven: 89
Waarom afsluiten? Wil je met die PowerRecover niet doorgaan? Heb je al je data ergens gesaved?
aangezien Joke135 vermelde
joke135 zei:
want ik raak niet graag mijn gegevens kwijt
ga ik er van uit dat de data die bewaard dient te blijven inderdaad nog niet veilig gesteld werd.

de vraag die ik me eerder stel is : werd de PowerRecovery in een eerder stadium opgestart en vervolgens weer onderbroken ?

**indien dit het geval is dat deze stop gezet werd (in het begin stadium van de recovery **binnen de 1ste minuut !) dan ontbreekt er het opstartbestand van het aanwezige besturingssysteem en kan deze bijgevolg ook niet opstarten !

**indien de powerrecovery later werd stop gezet dan werden er dus ook Windows bestanden verwijderd en niet enkel het opstartbestand ( in dit geval zit er dan ook niets anders op dan eerst de data die men wilt behouden veilig te stellen om daarna dus de PowerRecovery zijn werk te laten doen ...
m.a.w. deze word terug naar een fabrieksinstelling terug gezet ..!
 
Goede morgen.
Waar die PowerRecovery vandaan komt begrijp ik niet, ik zelf heb die nooit gestart.
Mijn data op c:\ is minder belangrijk, al wat belangrijk is staat op een andere partitie.

Maar nu ik mijn pc normaal kan gebruiken bij de eerste keer aankoppelen van de harde schijf kan ik dan niet simpel systeemherstel doen, eventueel van een paar dagen terug? En waar vind ik systeemherstel bij Windows 8.1?

(Ik moet nu wel een paar uur weg)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan