Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een miserie, Na de perikelen met mijn zoon zijn pc nam ik mij voor om me goed te wapenen tegen problemen. Maar mijn eerste poging is al desastreus. Hier op het forum zag ik een topic voor het aanmaken van een "Herstel cd van Windows 8.1". Na het downloaden en unrarren kreeg ik een ISO bestand dat ik op een CD moest branden. Bij gebrek aan cd's heb ik maar een herschrijfbare DVD genomen en hierop de iso gebrand. Na het branden wilde ik die natuurlijk proberen en heb ik de pc herstart maar nu blijft die hangen op het bios scherm. Ik mag nu doen wat ik wil, hij doet niks meer, het enige dat ik kan doen is de pc afzetten.

Opstarten met een andere cd doet hij ook niet meer. De tip van Qtex om de stekker uit te trekken en dan 10 sec op de startknop drukken heb ik ook vruchteloos geprobeerd. Kan er iemand mij verder helpen?

Het betreft ook een pc van den Aldi maar die is ouder dan een maand, wel nog onder garantie.
 

Bijlagen

  • Bios_Medion.JPG
    Bios_Medion.JPG
    88 KB · Weergaven: 165
Maar nu ik mijn pc normaal kan gebruiken bij de eerste keer aankoppelen van de harde schijf kan ik dan niet simpel systeemherstel doen, eventueel van een paar dagen terug? En waar vind ik systeemherstel bij Windows 8.1?

wil jij hiermee te kennen geven dat het nu wel verder gaat bij het opstarten van de pc dan het scherm dat jij liet zien in je openingspost ..
start hij gewoon verder op en geeft hij dan een melding betreffende dat Windows niet geladen kan worden !
want het is onduidelijk wat jij verstaat onder "" maar nu kan ik mijn pc normaal gebruiken !! ""
 
wil jij hiermee te kennen geven dat het nu wel verder gaat bij het opstarten van de pc dan het scherm dat jij liet zien in je openingspost ..
start hij gewoon verder op en geeft hij dan een melding betreffende dat Windows niet geladen kan worden !
want het is onduidelijk wat jij verstaat onder "" maar nu kan ik mijn pc normaal gebruiken !! ""

Als de hardeschijf terug aangekoppeld wordt dan start de pc normaal op en is er geen vuiltje aan de lucht. Hij werkt alsof er niks aan de hand is. Maar als ik een tweede keer start dan start Windows niet meer op en kom ik in dat scherm van PowerRecovery. Het verbazende is ook dat ik op geen enkel moment een foutmelding krijg.

Dat was de toestand tot over een half uur. Ik heb de hardeschijf nog eens losgekoppeld en vervolgens terug aangesloten en terug opgestart, speciaal om de gang van zaken te controleren. Maar nu, na het herkennen van de schijf door de bios begint plots Scanning and repairing drive (c:): 10% complete en daar blijft hij hangen. Ondertussen toch al een half uur.
Zal dat maar onderbreken want gaat toch niet meer verder. Ik denk dat ik nog ergens een opstart cd heb liggen om de hardeschijf te controleren of heb jij een beter idee?
 
dat telkens onderbreken is denkelijk de oorzaak volgens mij van het niet willen doorstarten ...
het betreft hier of een chkdsk /f die opgestart word om de gezondheid van je HDD te controleren of het gaat hier om een sfc /scannow die tracht om een corrupte Windows te herstellen ...

mijn vermoeden is dat er een chkdsk opgestart word om de schijf te controleren ..
wat je zou kunnen doen is wederom de bios resetten met zowel de knoopcel er uit te halen als ook de jumper om te zetten ...tracht dan daarna naar de veilige modus te gaan ..en via de veilige modus naar de pc-instellingen om dus een herstel te kunnen doen ..
welke optie je hier dient te nemen is jouw keuze ...
als jij zegt dat datgene wat er op de C geen belang heeft dan raad ik aan om de Windows te vernieuwen .

**zo een chkdsk kan lang duren ...afhankelijk hoe groot de schijf is en hoe zwaar deze beschadigde sectors heeft ...
mijn advies luid dan ook " wees geduldig en laat alles gebeuren "
 
Een heel bizarre gang van zaken. De pc startte op en dan vlogen enkele schermen met tekst voorbij maar zo snel dat ik niks kon lezen Uiteindelijk kwam ik dan op een scherm met enkele herstel mogelijkheden.
Ik kon kiezen voor systeemherstel maar uiteindelijk kreeg ik de melding dat er geen herstelpunten beschikbaar zijn. Raar want ik heb zelf al herstelpunten aangemaakt.
Dan heb ik gekozen voor de command.com en chkdsk c: /r staat al op 10% ik mag dus nog wat wachten.
Ik stel ook vast dat de schermen die chkdsk in Windows 8.1 geeft sterk verschillen met deze die in Windows XP of Vista te zien waren.
 
met herstelpunten (dus terug zetten naar een eerdere datum ) kun je dit niet oplossen .
je spreekt over enkele herstel mogelijkheden ...
zag dat scherm er zo uit als deze afbeelding ...
Ashampoo_Snap_2015.03.29_16h19m18s_003_.png

of eerder zoals hier onder
Ashampoo_Snap_2015.03.29_16h23m07s_004_.png
hier in de laatste afbeelding heb je dus de mogelijkheid de pc te vernieuwen of een fabrieksherstel te doen .

**deze herstelmogelijkheden werden je eerder ook meegedeeld ..
 
Dat zijn inderdaad de schermen die ik nu gezien heb. Maar het is wel de eerste keer dat ik die op deze pc te zien kreeg. Als ik op dat tweede scherm kies voor Pc vernieuwen resulteert dit dan in het opstarten van PowerRecovery? En heeft die dan de Windows 8.1 dvd nodig of de dvd van Medion?
 
indien jij dus kiest voor pc vernieuwen dan is dit dus niet via de PowerRecovery bijgevolg dien je dus ook niet de Medion recovery dvd te plaatsen .
denk echter wel dat je de Win8.1 dvd dient te plaatsen ... dit maar in het geval dat er bestanden dienen opgehaald te worden van af de dvd ...
*normaal gezien is er op de C een ingepakte image aanwezig ..

succes ermee.
 
Ik heb pech.
PC vernieuwen. Er is een probleem met het vernieuwen van uw pc. Er is niets gewijzigd. Ik ben er dus aan voor de moeite en moet dus Fabrieksherstel gaan uitvoeren.
Ik ga nu mijn hardeschijf uithalen om wat data veilig te stellen.

Ik gebruik Windows Live Mail, zitten mijn bestaande mails ergens in een bestaande map?
 
ben jij bij telenet ?
indien zo dan staan al je mails nog bij hen op de server en dien je dit eerst eens te controleren op mijn webmail

ik weet niet waar dat de mails opgeslagen worden in WLM zelf gebruik ik deze ook !

blijkbaar is er behoorlijk iets mis ..en hoop ik voor u dat een fabrieksherstel de oplossing bied ...
 
► Op die manier is de data ook van mijn harde schijf afgehaald (schijf uitgehaald en data afgelezen). De data stond wel op een D:partitie. Windows op C:.
► Daarna heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd. Dat viel eigenlijk nogal mee met de hulp die ik kreeg.
► Ook ik gebruik Windows Live mail. In mijn geval had ik destijds zo ingesteld dat een bepaalde hoeveelheid bewaard bleef bij mijn provider (Belgacom, nu Proximus).
► Na de herinstallatie kwamen alle inkomende mails terug op zijn plaats. De verzonden waren gedeeltelijk verloren. Dus ook dat viel mee. ◄
 
Ik ben klant bij Skynet of als ik met mijn tijd mee ga is dat tegenwoordig Proximus. De naam is nieuw maar de rest blijft het zelfde. Recente mails die worden ook bewaard bij Skynet en bij een nieuwe installatie komen die ook allemaal terug. Maar mijn adressenboek bij voor beeld niet, ook heb ik enkele mail bewaard die ongeveer 3 jaar oud zijn en die zal Skynet niet meer hebben.
Windows opnieuw installeren is niet zo moeilijk maar het zijn die kleine zaken die het moeilijk of vervelend maken.
Nog een probleem, ik had enkele bestandjes (geen snelkoppelingen) op mijn desktop staan en die vind ik niet terug en hun naam ken ik ook niet. Maar ik zal nog wat zoeken.
 
Indien Windows er de brui aan geeft ben je zeker kwijt wat op het bureaublad staat. Maak van de gelegenheid gebruik als je PC een ene keer wel opstart om alles wat je kunt op een externe drive te zetten.

Als je systematisch werkt vanaf een externe drive voor je persoonlijke data en zelfs je mails, mag je PC nog ontploffen, je data blijft safe. Die les heb ik wel geleerd.
 
open WLM en klik op bestand (links boven )
klik verder op e-mail exporteren ...selecteer e-mail berichten > WLM en klik op volgende
geef de locatie op waar jij deze wenst te bewaren ( best maak je een nieuwe map aan en geef je deze de naam "" geexporteerde mails""
selecteer deze nieuwe map ..en start het exporteren op ...er word je gevraagd welke je wilt exporteren " kies voor allemaal "
de geexporteerde mails worden weer gegeven als eml bestanden

een paar scherm afbeeldingen ..

Ashampoo_Snap_2015.03.29_19h35m40s_008_.png
Ashampoo_Snap_2015.03.29_19h41m39s_009_.png
Ashampoo_Snap_2015.03.29_19h42m25s_010_.png
Ashampoo_Snap_2015.03.29_19h51m20s_012_.png
Ashampoo_Snap_2015.03.29_20h04m41s_013_.png
 
WaWa bedankt voor je gouden raad. Het zijn dingen die ik en vele anderen ook allemaal weten. Ik maak ook dikwijls het voornemen om regelmatig alles te backuppen maar voornemens zij blijkbaar niet genoeg.
De opslagplaats voor de mappen van Windows Live Mail heb ik al gevonden. De bestandjes van mijn desktop zijn in de strijd gebleven. De map DESKTOP van mijn account is weg, van de andere gebruikers die staan er nog allemaal. Die van mijne account zijn natuurlijkt!) het belangrijkste en die zijn weg. Maar dit waren maar tijdelijke bestandjes. Vervelend dat ze weg zijn dat is gelijk jeuk aan uw g*t ook vervelend maar niet onoverkomelijk.

@Qtex: Uw uitleg zal wel juist zijn maar moeilijk toe te passen als Windows niet meer opstart. Volgens Google is dit de plek: C:\Users|Gebruikers\<JeNaam>\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail en daar heb ik alles van WLM terug gevonden.

Beiden toch bedankt voor de hulp.
 
Laatst bewerkt:
@Qtex: Uw uitleg zal wel juist zijn maar moeilijk toe te passen als Windows niet meer opstart. Volgens Google is dit de plek: C:\Users|Gebruikers\<JeNaam>\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail en daar heb ik alles van WLM terug gevonden..

klopt ..ook daar vind je alles dus terug ... (y)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan