Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een miserie, Na de perikelen met mijn zoon zijn pc nam ik mij voor om me goed te wapenen tegen problemen. Maar mijn eerste poging is al desastreus. Hier op het forum zag ik een topic voor het aanmaken van een "Herstel cd van Windows 8.1". Na het downloaden en unrarren kreeg ik een ISO bestand dat ik op een CD moest branden. Bij gebrek aan cd's heb ik maar een herschrijfbare DVD genomen en hierop de iso gebrand. Na het branden wilde ik die natuurlijk proberen en heb ik de pc herstart maar nu blijft die hangen op het bios scherm. Ik mag nu doen wat ik wil, hij doet niks meer, het enige dat ik kan doen is de pc afzetten.

Opstarten met een andere cd doet hij ook niet meer. De tip van Qtex om de stekker uit te trekken en dan 10 sec op de startknop drukken heb ik ook vruchteloos geprobeerd. Kan er iemand mij verder helpen?

Het betreft ook een pc van den Aldi maar die is ouder dan een maand, wel nog onder garantie.
 

Bijlagen

  • Bios_Medion.JPG
    Bios_Medion.JPG
    88 KB · Weergaven: 165
Windows 8.1 is terug geïnstalleerd. Nu kan het grootste werk weer terug beginnen met alles in te stellen zoals ik het wil en alle programs groot en klein terug op te zoeken.
Mijn data op de partitie D: is nog intact, ook mijn bureaublad achtergrond en mijn foto bij mijn account is behouden, programs natuurlijk niet. Ik kan weer beginnen met een propere lei.

Iedereen en dan vooral Qtex bedankt voor vele reactie en nuttige tips. En nu ga ik slapen.
 
fijn dat je al zover gekomen bent ....

open de C nu eens en controlleer hier of je de vermelding " Windows.old " vermeld zie staan !
indien zo dan kun je de eerder aanwezige programma's opstarten van uit de Windows.old ..
je plaats dan ook vervolgens een snelkoppeling op het bureaublad ...

letop : de Windows.old map word automatisch verwijderd na 2 gebruikers dagen waarbij effectief de pc ook werd uitgezet .
m.a.w. de programma's die niet werden gestart van uit de Windows.old worden effecetief verwijderd....de programma's die vervolgens wel gestart werden komen in de vernieuwde Windows te staan en zijn vervolgens ook te gebruiken .

*noteer effe dat je niet alles zult terug kunnen halen via de Windows.old map.
ook dien je Microsoft update's op te halen en de update's van je beveiliging ...kortom je dient de pc terug naar je hand te zetten...

opmerking :
hoe komt het dat dus bepaalde instellingen behouden blijven ...zoals het bureaublad en zelfs de foto van je account !
wel dit heeft te maken met een synchcronisatie te maken in OneDrive in je Microsoft account ...

Ashampoo_Snap_2015.03.30_08h35m11s_003_.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je bent er geraakt met minder dan de helft zoveel berichten als ik. Proficiat en omhelzingen van de jury Ik weet hoe je je voelde tijdens de 'miserie' en ook hoe je je zult voelen als alles terug loopt met een machine die beter zal zijn dan ooit met een verse Windows.
Nu nog updaten en alles bij installeren en je bent terug vertrokken.
We moeten Q. eens trakteren op ...?...
 
Nu nog updaten en alles bij installeren en je bent terug vertrokken.
We moeten Q. eens trakteren op ...?...

Als eerste Avast installeren en dan pas van alles installeren.

Deze zomer eens naar Beringen trekken voor een klapke te doen en de keel te smeren.

WaWa: Uit uw uitgebreid topic heb ik wel het een en het ander geleerd zowel van Windows 8.1 als van Medion.
 
Eindelijk is het gedaan. Windows enz. is allemaal geïnstalleerd en tot mijn verwondering werkt het ook allemaal dit met de hulp van jullie allemaal waarvoor mijn hartelijke dank.

Maar het is zoals als ik een nieuw paar schoenen koop: In de winkel veel passen en mijn vrouw zegt dat we die kopen. Bij het wandelen kraken en piepen die langs alle kanten maar na een paar maanden is alles in orde.
 
de vergelijking met het paar nieuwe schoenen is niet correct ....de Windows piept en kraakt toch niet ...of wel soms !

*maar fijn dat het dus ook hier opgelost is ..
mijn advies :
maak je nu een image aan !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan