Status
Niet open voor verdere reacties.
Hierbij heb ik een vraagje:
In mijn PC zitten twee harde schijven met een primaire partitie, een schijf met windows 7, en een schijf met windows 8. Beide programma's zien elkaar niet in het systeem. (HD verborgen bij systeeminstellingen)
Nu wil ik een bootpartitie, welke inhoud, dat ik een keuzemenu krijg tijdens het opstarten, om een keuze te maken welk systeem ik wil gebruiken. De reden is, dat mijn vrouw ook gebruik maakt van deze pc voor boekhouding en dus wil inloggen op windows 7.
Is er misschien iemand die mij van informatie kan voorzien om dit probleem op te lossen ?
P.S. ik gebruik al W8 inclusief office 13 (365) en windows live Essentials 2011, alles werkt perfect. ( of het moet zijn dat dit bericht niet overkomt)
Bij voorbaat dank voor Uw medewerking.
Wim van Poppel
 
Laatst bewerkt:
EasyBCD 2.1.2 is gewoon te installeren en te gebruiken onder Windows 8

Zie mijn printscreen

EasyBCD 2.1.2.jpg
 
de versie easybcd 2.1.2 herkent wel de bootloader van de win8 als je deze geinstalleerd heb op je systeem...
maar deze heeft de bootloader van de win8 nog niet aan boord ...zie mijn printscreen
Bekijk bijlage 9314
nu heb je wel de optie om met het tool easybcd 2.1.2 de bootloader van de windows8 te back-uppen
maar dan moet deze dus geinstalleerd zijn op je systeem ... en als deze gebackt-up is kun je deze dan ook gebruiken in deze versie 2.1.2
maar zoals ik al eeder zei is dit nu enkel in de beta versie aanwezig ...
en dan nog heeft windows 8 er moeite mee om deze van het tool easybcd 2.2 te aanvaarden !
en ik citeer
EasyBCD supports Windows 8, but Windows 8 does not support EasyBCD

download de easybcd 2.2
dit is dus de beta versie !!!!***gebruik op eigen verantwoordelijkheid ***
 
Laatst bewerkt:
welke bit versie heb je geinstalleerd van de win8...
ik vraag je dit omdat ik toevallig er op uit gekomen ben dat er via spotnet een windows8 nl x64 bit herstelschijf te verkrijgen is ...
deze herstelschijf kan jezelf ook aanmaken in de windows 8 van u , maar omdat nu de NTLDR vermist word is dit dus niet mogelijk om de win8 op te starten ...
ik wil best deze herstelschijf ophalen , en deze je nadien door linken ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan