Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil m'n tablet (Dell venue pro 8) koppelen aan m'n pc via usb.
Op beide toestellen is windows 10 aanwezig.
Wanneer ik deze twee met elkaar koppel,gebeurd er echter niks.
De tablet word niet zichtbaar als bv.een nieuw station in verkenner.
Moet er speciale software geplaatst worden,of gaat dit simpelweg niet doordat er op beide windows geinstalleerd is?
 
Ranger, jij zegt dat die modems van telenet een sterk signaal uitzenden. Dan hebben wij hier weer eentje dat weer niet goed werkt hoor, want hij houd het geen 5 meter uit. In de garage waar hij hangt is het allemaal prima, maar eens je in huis bent is het al snel zo goed als over en uit, ik heb er een repeater bij gezet en om te surfen is dat doenbaar, maar om grote bestanden binnen te halen moet ik met met mijn netbookje toch wel naar de garage gaan om een beetje een download snelheid te hebben die aanvaardbaar is.
 
Bij mij hangt de (niet draadloze) modem in de garage,waar de internet kabel binnen komt van op straat.
De plaats waar m'n pc staat,is iets meer dan 18 meter verder,en er zit dan nog eens een dikke muur tussen.
Ik ben ook geen fan van al die draadloze toestanden.
De draadloze modem zal enkel gebruikt worden voor de tablet.
Bij niet gebruik van de tablet,gaat de internetkabel uit de draadloze modem en rechtstreeks naar de pc.
 
Bij mij hangt de (niet draadloze) modem in de garage,waar de internet kabel binnen komt van op straat.
De plaats waar m'n pc staat,is iets meer dan 18 meter verder,en er zit dan nog eens een dikke muur tussen.
Ik ben ook geen fan van al die draadloze toestanden.
De draadloze modem zal enkel gebruikt worden voor de tablet.
Bij niet gebruik van de tablet,gaat de internetkabel uit de draadloze modem en rechtstreeks naar de pc.

Oei dat is al een heel eindje zeg .
Je bedoelt de router waarmee ook draadloos kan gesurfd worden. Je desktop computer mag daar bekabeld aan op aangesloten worden hoor op één van de poorten van de router , dan surf je ook bekabeld en kun je in het thuisnetwerk ook nog communiceren met de tablet.

@cve , wat je netbookje betreft heb ik een vermoeden dat je surft via de ingebouwde adapatar ?
 
Als ik de pc aan de draadloze hang,en de voeding (adapter 230v. / 9v.) niet in schakel,dan is er geen signaal.
Er word niet doorverbonden zonder voeding van de dr. modem.
Ik heb dus twee routers.
 
Waarom twee routers , met één heb je genoeg. Ontkoppel de oude van de modem en sluit de nieuwe draadloze aan de modem aan . Je PC sluit je dan op één van de poorten aan van de nieuwe draadloze . Ben je zeker dat de oude wel een router is en soms geen hub is ?
Bad Request
 
@ Ranger, ja ik gebruik geen externe USB wifi adapter.
Er is gewoon een muis aangesloten aan mijn netbookje en verder niets.
De gsm's, tablets hebben ook geen internet als de repeater niet ingeschakeld is in huis hoor.
Dus een USB wifi adapter voor mijn netbookje alleen kopen heeft geen zin, de 3 kids hebben elk een tablet waarmee ze ook online moeten kunnen en mijn vrouw en ik gaan met onze smartphones ook online op wifi.
Dus moet het signaal gewoon sterker zijn dan wat het nu is wil ik de repeater er van tussen halen.
Maar momenteel is dit helemaal onmogelijk als we in huis online willen gaan.
Behalve in de keuken.
Daar lukt het nog met de modem van Telenet, maar de rest van het huis word gedekt door de repeater.
Boven hebben we ook geen wifi signaal, maar momenteel is dat nog geen probleem.
Eens dit wel aan de orde komt kijk ik dan wel verder.
 
In een vorige mail schreef ik : Als ik de pc aan de draadloze hang,en de voeding (adapter 230v. / 9v.) niet in schakel,dan is er geen signaal.
Er word niet doorverbonden zonder voeding van de dr. modem.
De oude modem is van Telenet,en blijf ik gewoon verder gebruiken.
Wil ik met de tablet iets van m'n pc halen,dan gebruik ik de nieuwe draadloze modem om een netwerk te maken.
Het is enkel het stekkertje van de internet kabel verwisselen,een werkje van 3 seconden.

Waarom twee routers , met één heb je genoeg. Ontkoppel de oude van de modem en sluit de nieuwe draadloze aan de modem aan . Je PC sluit je dan op één van de poorten aan van de nieuwe draadloze . Ben je zeker dat de oude wel een router is en soms geen hub is ?
Bad Request
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan