Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo:

Mijn vrouw heeft een probleem met de hdd,dit is een Samsung S2 Portable 320 gb 2,5 inch.Van die schijf kreeg ze al regelmatig het bericht dat die gecontroleerd en herstelt moest worden,dat heeft ze iedere keer keurig gedaan en kon ze weer verder,maar vanaf gisteren kwam de melding dat de schijf geformateerd moest worden,en dat doen we dus niet want er staan voor mijn vrouw belangrijke bestanden op die schijf,ze heeft namelijk als hobby foto's bewerken en kaarten maken en de bestanden die ze daar voor nodig heeft staan op die schijf.Dus wat nu gedaan?Wij hadden expres toendertijd deze externe schijf gekocht om de bestanden veilig te stellen,maar op zo'n manier heb je aan een externe schijf ook niets.Ik heb geprobeerd om van die schijf een backup te maken maar dat lukt niet,want dan krijg ik de mededeling Kan geen gegevens lezen of schrijven,ik heb geprobeerd om te defragmenteren ook dat lukt niet geeft aan dat ik de hdd moet formateren,ik heb ook nog geprobeerd om de hdd te controleren en dat gaat ook niet want dan krijg ik de mededeling dat de schijf niet toegangkelijk is.
Ik heb verschillende programma's geprobeerd zoals Acrones True Image Home 2012,Recuva,Recover my files,ik ben met Testdisk bezig geweest maar allemaal tot nu toe zonder resultaat.Ik verwacht zelf dat het iets met de opstart van die hdd te maken heeft,misschien de MBR beschadigd?Maar als je met een programma wil proberen om die MBR te herstellen formatteerd hij dan of niet? Want als hij formatteerd dan is dat geen optie.Ik heb een programma Partition Table Doctor om de MBR te herstellen,maar ik durf er niet aan te beginnen om dat ik bang ben dat je dan misschien alles op de schijf kwijt bent.Wie kan mij hiermee helpen?De computer is een Laptop Samsung R780 die draait op Windows 7 Home Premium 32 bit,heeft 4 gb geheugen en een interne harddisk van 320 gb.
 
Ja, dat geeft aan dat er fouten gevonden zijn op die schijf. Maar je kan de scan zeker laten doorgaan. Hij gaat alles scannen op die disk. Leesbaar of niet. Natuurlijk, dat wat beschadigd is gaat hij waarschijnlijk niet volledig kunnen terughalen.
Als je het overzicht krijgt met de gevonden bestandsstructuur van die schijf kan je de bestanden terughalen door de folders of bestanden aan te vinken en dan "recover" te klikken. Even ter informatie. Let op, recover deze bestanden niet op dezelfde schijf!
 
liawi, cyclische reduntantiecontrole
Betekent dat er zich corrupte of onherstelbare bestanden op de schijf bevinden.
Scan die schijf eens naar mogelijke virussen.

Deze gaat hooguit zen MBR kunnen scannen en dan nog... hij geeft zen partitie gegevens niet correct meer weer. Heeft nietveel nut vrees ik.
 
Hallo DDragon80,hij heeft de schijf gescant en dit heeft hij erbij gezet:

I (Recognized0)Samsung Fat 32 32 kb 298,09 gb
Recognized1 EC5 Nature HFS 9,27 GB 113,20 MB
Recognized2 EC5 Nature HFS 9,51 GB 113,20 MB
Extra found files

Wat moet ik hier nu verders mee?Kan ik op datgene klikken en dan recoveren naar een andere schijf?
Graag hoor ik van U.
 
Beste,
Wat voor jou belangrijk is, is Recognized 0 (= Herkend 0). Ik zie dat hij een grote FAT32 partitie op een schijf van ongeveer 320GB heeft gevonden.
Normaal zou je verder in de boom structuur moeten kunnen zien. (Selecteer Recognized 0 ... laat alle gevonden entries tonen in de boomstructuur). Hij gaat dan een heel deel folders weergeven wat hij gevonden heeft. Al dan niet herstelbaar. (weergegeven met icoontjes)

Mogelijk moet je een licentie kopen om alles te herstellen/recoveren zoals je wilt. Ik weet niet of het met een trial versie mogelijk is. Maar dan kan je alleszinds wel zien wat er gevonden is, en wat er te herstellen valt.

Mvg
 
Beste,
Wat voor jou belangrijk is, is Recognized 0 (= Herkend 0). Ik zie dat hij een grote FAT32 partitie op een schijf van ongeveer 320GB heeft gevonden.

Die mobiele externe schijven hebben meestal twee partities. Een FAT32 partitie en een NTFS partitie. Het zou me niet verwonderen dat er zich op die NTFS partities versleutelde mappen of versleutelde bestanden bevinden.

Mogelijk moet je een licentie kopen om alles te herstellen/recoveren zoals je wilt.
Niets kopen. Het Kaspersky rescue schijfje is volgens mij een redding. Deze heeft een nieuwe functie aan boord voor versleutelde mappen en bestanden te desinfecteren.
 
Hallo DDragon80,hier even een tussentijdse update,ik heb tot nu toe al 3,5 gb aan data en foto's kunnen redden,we gaan vrolijk verder om te kijken of we nog meer kunnen redden,er zitten ook heel veel bestanden tussen die niet meer te redden zijn.
 
Hallo DDragon80,hier even een tussentijdse update,ik heb tot nu toe al 3,5 gb aan data en foto's kunnen redden,we gaan vrolijk verder om te kijken of we nog meer kunnen redden,er zitten ook heel veel bestanden tussen die niet meer te redden zijn.

Dat is al goed nieuws. De rest zullen we proberen met Kaspersky rescue te redden.

Download op een virusvrije computer/laptop het ISO bestand om een Kaspersky antivirus rescue schijfje te maken dat gebaseert is op Linux.Daar het virus is gemaakt om windows systemen te besmetten, kan het virus zich niet activeren , als de computer word opgestart met het Kaspersky rescue schijfje.
Het ISO bestand kan hier gedownload worden.
Brand het ISO bestand naar een CD/DVD schijfje.
Ga naar het BIOS van de besmette computer en stel de bootvolgorde (opstartvolgorde) in dat de computer moet opstarten via CD/DVD station. Vergeet niet te bevestigen met de F10 toets en leg het schijfje in de lade van de CD/DVD lezer.

Bij het opstarten kies voor het scherm de optie Kaspersky Rescue Disk - Grafische modus en druk op enter.
Voer nu een volledige scan uit en laat alle infecties verwijderen.
Lees hier meer

Als je verdere vragen hebt hoe Kaspersky Rescue te gebruiken, niet verlegen zijn om je vraag te stellen.
 
Ik denk een wijze les om niet te vertrouwen op een externe disk als Backup medium.

Een externe disk is veel kwetsbaarder dan een interne schijf van een PC.

Nog een waarschuwing: Als de externe schijf in gebruik is, laat hem dan stil liggen in dezelfde stand als toen je hem aangezet hebt.
De lees / schrijf koppen kunnen de schijf ernstig beschadigen tijdens zo'n beweging.
 
Ik denk een wijze les om niet te vertrouwen op een externe disk als Backup medium.

Een externe disk is veel kwetsbaarder dan een interne schijf van een PC.

Nog een waarschuwing: Als de externe schijf in gebruik is, laat hem dan stil liggen in dezelfde stand als toen je hem aangezet hebt.
De lees / schrijf koppen kunnen de schijf ernstig beschadigen tijdens zo'n beweging.

Dit klopt . Velen ontkoppelen hun externe schijf niet en laten ze maar aangesloten aan de computer. Ik koppel mijn externe schijf enkel aan als ik ze nodig heb. En voor de rest berg ik die ergens goed op.
 
Dat is al goed nieuws. De rest zullen we proberen met Kaspersky rescue te redden.

Download op een virusvrije computer/laptop het ISO bestand om een Kaspersky antivirus rescue schijfje te maken dat gebaseert is op Linux.Daar het virus is gemaakt om windows systemen te besmetten, kan het virus zich niet activeren , als de computer word opgestart met het Kaspersky rescue schijfje.
Het ISO bestand kan hier gedownload worden.
Brand het ISO bestand naar een CD/DVD schijfje.
Ga naar het BIOS van de besmette computer en stel de bootvolgorde (opstartvolgorde) in dat de computer moet opstarten via CD/DVD station. Vergeet niet te bevestigen met de F10 toets en leg het schijfje in de lade van de CD/DVD lezer.

Bij het opstarten kies voor het scherm de optie Kaspersky Rescue Disk - Grafische modus en druk op enter.
Voer nu een volledige scan uit en laat alle infecties verwijderen.
Lees hier meer

Als je verdere vragen hebt hoe Kaspersky Rescue te gebruiken, niet verlegen zijn om je vraag te stellen.

Vergeet AUB even die anti virus toepassingen please. Die man zen HDD is beschadigd. That's all. En de rest valt niet te redden met Kaspersky anti virus. Een zeer goede CD ja, ik gebruik die ook bij voorkeur. Maar dit is nu een duidelijk geval van een beschadigde harde schijf. Nix virussen....
 
Hallo DDragon80,hier even een tussentijdse update,ik heb tot nu toe al 3,5 gb aan data en foto's kunnen redden,we gaan vrolijk verder om te kijken of we nog meer kunnen redden,er zitten ook heel veel bestanden tussen die niet meer te redden zijn.

Ben bij dat te horen dat je nog veel kunnen redden hebt tot nu toe. Spijtig van de onherstelbare bestanden, maar daar is nietveel aan te doen.
 
En wat als je de externe drive (D:) alléén voor àlle DATA gebruikt en je (C:) voor OS en programma's????
Graag aanbevelingen van de experts op dit gebied.
MvG
WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan