Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo:

Mijn vrouw heeft een probleem met de hdd,dit is een Samsung S2 Portable 320 gb 2,5 inch.Van die schijf kreeg ze al regelmatig het bericht dat die gecontroleerd en herstelt moest worden,dat heeft ze iedere keer keurig gedaan en kon ze weer verder,maar vanaf gisteren kwam de melding dat de schijf geformateerd moest worden,en dat doen we dus niet want er staan voor mijn vrouw belangrijke bestanden op die schijf,ze heeft namelijk als hobby foto's bewerken en kaarten maken en de bestanden die ze daar voor nodig heeft staan op die schijf.Dus wat nu gedaan?Wij hadden expres toendertijd deze externe schijf gekocht om de bestanden veilig te stellen,maar op zo'n manier heb je aan een externe schijf ook niets.Ik heb geprobeerd om van die schijf een backup te maken maar dat lukt niet,want dan krijg ik de mededeling Kan geen gegevens lezen of schrijven,ik heb geprobeerd om te defragmenteren ook dat lukt niet geeft aan dat ik de hdd moet formateren,ik heb ook nog geprobeerd om de hdd te controleren en dat gaat ook niet want dan krijg ik de mededeling dat de schijf niet toegangkelijk is.
Ik heb verschillende programma's geprobeerd zoals Acrones True Image Home 2012,Recuva,Recover my files,ik ben met Testdisk bezig geweest maar allemaal tot nu toe zonder resultaat.Ik verwacht zelf dat het iets met de opstart van die hdd te maken heeft,misschien de MBR beschadigd?Maar als je met een programma wil proberen om die MBR te herstellen formatteerd hij dan of niet? Want als hij formatteerd dan is dat geen optie.Ik heb een programma Partition Table Doctor om de MBR te herstellen,maar ik durf er niet aan te beginnen om dat ik bang ben dat je dan misschien alles op de schijf kwijt bent.Wie kan mij hiermee helpen?De computer is een Laptop Samsung R780 die draait op Windows 7 Home Premium 32 bit,heeft 4 gb geheugen en een interne harddisk van 320 gb.
 
En wat als je de externe drive (D:) alléén voor àlle DATA gebruikt en je (C:) voor OS en programma's????
Graag aanbevelingen van de experts op dit gebied.
MvG
WW

Een harde schijf hoort stil te liggen als je data weg schrijft of leest.
Een PC staat stevig op z'n benen, dus hier loop je weinig risico.
Maar een externe HD is een klein kastje, waar gemakkelijk eens tegenaan gestoten kan worden.
Met een PC loop je niet zomaar even snel te sjouwen, een externe HD is er voor bedoeld om overal mee naartoe te nemen.
Het risico is aanwezig dat je dat ding een keer laat vallen of ergens hard tegenaan stoot en dat vind de hardeschijf niet zo prettig.

Dit bedoel ik dus dat een externe schijf kwetsbaarder is dan een interne schijf.

Leg je een externe schijf op een veilige plaats in de buurt van de PC dan is het risico natuurlijk aanzienlijk minder. En zet je hem aan als hij nodig is en uit als hij niet nodig is, voorkom je zelfs onnodige stijtage waardoor hij dus weer langer mee kan gaan.

Het is maar net hoe je dat ding gebruikt.
 
Merci,
Mijn externe harde schijf staat relatief vast opgesteld in een voet. Zelfs wat gedempt op een zachte inleg. Het wordt nooit verplaatst op meegenomen. Wordt het niet geadresseerd, dan licht het stil.
S.M.A.R.T.
01 Lees foutenpercentage 118 (099ergste) Data 000B574FDC
03 Spin-up tijd 095 (093) Data 0000000000
04 Start/stop aantal 095 (095) Data 000000150D
05 Herverdeelde sectoren aantal 099 (099) Data 0000000030
07 Zoek foutenpercentage 075 (060) Data 0001ECC001
09 Power-on uren (POH) 093 (093) Data 0000001B5C
0A Spin opnieuw tellen 100 (100) Data 0000000000
0C Apparaat vermogings cyclus aantal 100 (100) Data 00000002E8
B7 SATA terugschakelen fouten aantal 100 (100) Data 0000000000
B8 End-to-End fout / IOEDC 100 (100) Data 0000000000
BB Gerapporteerde oncorigeerbare fouten 100 (100) Data 0000000000
BC Commando timeout 100 (099) Data 0000030004
BD High Fly Writes (WDC) 100 (100) Data 0000000000
BE Verschil in temperatuur van 100 068 (055) Data 0020150020
C2 Temperatuur 032 (045) Data 0000000020
C3 Hardware ECC hersteld 040 (032) Data 000B574FDC
C5 Huidige afwachting aantal sectoren 100 (100) Data 0000000000
C6 Oncorrigeerbaar aantal sectoren 100 (100) Data 0000000000
C7 UltraDMA CRC Error aantal 200 (200) Data 0000000001
F0 Hoofd vlieguren 100 (253) Data 0000002294
F1 Totaal aantal LBA's geschreven 100 (253) Data 002ADB01B7
F2 Totaal aantal LBA's gelezen 100 (253) Data 009B2DC189
Temperatuur 32 °C
Temperatuur omvang OK (minder dan 50 °C)
Status Goed

MvG
Walter
 
Vergeet AUB even die anti virus toepassingen please. Die man zen HDD is beschadigd. That's all. En de rest valt niet te redden met Kaspersky anti virus. Een zeer goede CD ja, ik gebruik die ook bij voorkeur. Maar dit is nu een duidelijk geval van een beschadigde harde schijf. Nix virussen....

Dag DDragon, met alle respect voor jouw mening. Ik vind het de moeite waard om te proberen. Lukt het niet hebben we toch geprobeerd.
Een tijdje geleden heb ik zo iemand geholpen met een map waarin zich meer dan 1800 foto's bevonden. In die map bevonden zich een paar gecodeerde bestanden en was zo de volledige map ontoegankelijk geworden. Alle meer dan 1800 foto's heeft de persoon kunnen recepureren. De persoon had bijna zijn moed verloren want hij dacht er al aan om zijn harde schijf te herfomateren.
 
Dag DDragon, met alle respect voor jouw mening. Ik vind het de moeite waard om te proberen. Lukt het niet hebben we toch geprobeerd.
Een tijdje geleden heb ik zo iemand geholpen met een map waarin zich meer dan 1800 foto's bevonden. In die map bevonden zich een paar gecodeerde bestanden en was zo de volledige map ontoegankelijk geworden. Alle meer dan 1800 foto's heeft de persoon kunnen recepureren. De persoon had bijna zijn moed verloren want hij dacht er al aan om zijn harde schijf te herfomateren.

In één van je vorige posts had je het over 2 partities, NTFS en FAT32, met op de NTFS de mogelijkheid tot gecodeerde bestanden etc...
Er waren 3 partities gevonden. 1x 300GB FAT32 en 2x HFS van elk 10GB. HFS is een MAC file system, geen Windows NTFS.
Daarboven zijn er zeer veel fysieke leesfouten gevonden op die schijf, waarbij de TS niet alles kan recoveren, wat logisch is. Jou voorbeeld heeft een folder op een nog volledig leesbare HDD corrupt gemaakt. Dit geval is een beschadigd File systeem omwille van beschadigde sectoren. Duidelijker kan bijna niet. Ik wil iemands mening respecteren, maar deze diagnose onderdrukken en zeggen dat alles opgelost gaat zijn met een antivirus boot CD? De feiten zijn er, beschadigde sectoren, en veel. Wees vrij om de TS iets anders te laten proberen, maar laat aub het gezond verstand primmeren.
 
Dag liawi

Er waren 3 partities gevonden. 1x 300GB FAT32 en 2x HFS van elk 10GB. HFS is een MAC file system, geen Windows NTFS.

Controleer ook eens of dit programmatje soms op je computer niet geïnstalleerd staat en of het soms ook niet bij de software te vinden is, die bij de externe schijf geleverd was.

MacDrive
 
Hoi DDragon,hier weer even een berichtje,ik heb de schijf helemaal gerecoverd en ik heb ongeveer voor 90% bestanden ongeschonden terug kunnen halen,ik heb wel een ander recovery programma gebruikt namelijk EASEUS ,want R-Studio Demo die recoverd alleen maar bestanden die niet groter zijn dan 64 kb,dus daar was ik snel klaar mee,maar het is me in ieder geval gelukt om heel veel terug te halen,en daarom heel veel dank ook namens mijn vrouw,dus nu kan ik gaan kijken of de schijf nog goed bruikbaar is.Nogmaals heel veel dank,want zonder jouw hulp en van de anderen had ik dit echt niet gered,maar ik heb er weer heel veel van geleerd,wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan