Status
Niet open voor verdere reacties.
hey Wimeken
probeer even het volgende
uitvoeren typ : mmsys.cpl ok
onderaan vind je : instellingen voor luidsprekers
zie even onder geavanceerd daar staan de mogelijkheden van geluids sistemen , als daar staat koptelefoon gaat het dus niet
kijk ook even naar luidspreker volume
 
Even controleren:

Start> configuratiescherm> geluiden en audioapparaten> tabblad Audio.
staan daar de juiste apparaten geselecteerd?
Zowel bij afspelen en opnemen moet de geluidskaart staan die je wilt hebben.
 
hey Wimeken
miss een idioot gedacht maar ben je zeker dat de aansluiting van uw ls " goed " is m a w is de connector van de pc ok ?? test even met een ander paar luidsprekers wie weet ??? dit zou niet de eerste maal zijn
 
kijk eerst eens even goed of je de boxxen in de juiste uitgang hebt ingeplugd.

ga eens naar configuratiescherm en verwijder een keertje je audiodrivers en herinstalleer ze.

Kijk ook eens eventjes in je bios of niet per abuus de ac97 chip uitgeschakeld staat voor audiofunctie.

Indien het inderdaad om de realtek ac97 drivers gaat er zijn verschillende varianten van en sommige hebben problemen waardoor ze niet blijven werken.

Je kan dan op de website van je moederbordfabricant even kijken voor een driver update.

Hopelijk heb je er wat aan , mvg , eric

ps: kleur op kleur aansluiten klopt niet voor alle audiokaarten , kijk ff goed welke de audio uitgang is , of de instelling niet op surround 5.1 staat en Jij bv maar 2 luidsprekers hebt en zo :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Allo beste mensen,
Sorry maar het begint een beetje boven mijn petje te groeien, ik kan wel met een pc werken maar in het bios gaan dat weet ik niet goed, hoe doe je dat, ik weet wel dat je een bepaalde knop moet indrukken bij het opstarten maar welke. Ik heb de stekker van twee soorten boxen (die allebij op mijn oude pc spelen) aangesloten op de nieuwe en niks ik heb ze ook al in verschillende ingangen gestoken zelfs vanvoor op de pc zijn er twee ingangen( lichtgroen en rose) maar niks geluid. Ben ook gaan zien bij de tip van Grabber maar als ik die bepaalde regels zie weet ik niet wat ik hiermee moet doen.
Groetjes wimeken
 
hey Wimeken
een laatse poging om u te helpen
uitvoeren typ : dxdiag ok
hier kan je alles wat met geluid te maken heeft testen indien negetief breng de pc tereug naar de winkel , dan is er wat meer aan de hand
 
Beste Gabriel,
Bedankt voor de hulp, maar nog altijd niets, zou het kunnen helpen als ik een aparte geluidskaart installeer? Ik doe niet graag mijn pc binnen want dan ben ik hem misschien een paar weken kwijt
groetjes wimeken
 
kost niet veel he ,een geluidskaartje en als het daar mee op gelost is.....
sukses
 
Ja Rosseke dat zou de eenvoudigste oplossing zijn maar ik weet niet of dat gaat op mijn pc, heb al gezien dat er verschillende uitbreidingssleuven zijn, is altijd het proberen waard hé.
groetjes wimeken
 
ik doe nog 1 poging

ik heb alles nog een keer doorgelezen en zoals ik het leest heb je een onboard geluidskaart op je moederbord zitten.

Nu heb ik dat ook, maar!!!!!
De onboard geluidskaart moest ik in de Bios wel aanzetten !!
Vaak heet het ac 97 sound device in het bios.
Hoe kom je daar:
start pc op en druk op "del" rechts beneden naast de 0 op je toestsenbord.
je kan dan pijltoetsen scrollen naar (bij mij is dat) integraded peripherals en druk op enter
Scrol met pijltoetsen naar (bij mij is dat) OnChip device function en druk op enter.
ga naar (bij mij is dat) OnChip Sound Function en druk op enter.
je ziet dan staan disabled of enabled, als er dus disabled staat moet je dat veranderen naar enabled door op enter te drukken en met pijltoetsen te veranderen en druk op enter.
als dit gedaan is ga dan met esc (escape) helemaal terug naar beginscherm en selecteer daar "save en exit" of "save en exit setup".
pc start dan gewoon weer op zoals je gewend bent.

LET OP!!! als je niets veranderd omdat alles goed staat dan gebruik je "exit whitout saving".

LET OP!!! LET OP!!!

In je bios dingen doen kan er toe leiden dat de pc niets meer doet, je doet dit op eigen risico!!!!

ALs er een gebruiksaanwijzing bij je pc zit omtrent bios lees dit goed door voordat je eraan begint!!!
 
idd volg de stappen zoals door MR2Tmooi uitgelegd. Ik wou je gewoon even laten weten dat als je de stappen volgd zoals door onze mod beschreven er eigenlijk niks mis kan gaan tenzij je bewust andere settings gaat veranderen.

Staat idd de onboard audiochip op aan in je bios en heb je nog steeds geen geluid vrees ik ook dat de chip gewoon defect is.

groetjes en veel succes m8
 
Beste MR2T,
Heb alles gedaan zoals je hebt uitgelegd, het was inderdaad ac 97 sound dat stond op disable, heb het veranderd in enable maar nog steeds geen resultaat. Misschien is er iets stuk zoals Fatal_Error schrijft. Ik denk dus dat ik maar beter een nieuwe soundkaart ge installeren, dat gaat toch hé. Bedankt voor de hulp.
Groetjes wimeken
 
Beste MR2T,
Heb alles gedaan zoals je hebt uitgelegd, het was inderdaad ac 97 sound dat stond op disable, heb het veranderd in enable maar nog steeds geen resultaat. Misschien is er iets stuk zoals Fatal_Error schrijft. Ik denk dus dat ik maar beter een nieuwe soundkaart ge installeren, dat gaat toch hé. Bedankt voor de hulp.
Groetjes wimeken


als je een nieuwe geluidskaart gaat installeren moet je wel die ac 97 weer disable zetten, anders kan je conflicten krijgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan