Windows 10 laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
hoi,

Ik krijg hier een laptopje een Packard Bell van iemand met windows 8 erop en die startte van de ene op de andere dag niet meer op.
Ik krijg er ook geen muziek uit.
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn, de batterij al verwijderd en zo op elektriciteitsnet aangesloten ook geen effect.
Met batterij erin ook niets.
Hoe kan ik weten dat de voeding stuk is, ik ben niet goed in het openen van laptops, wel van desktops.

thanks

ed
 
Rap even terug op de pc, wat heb ik spijt dat ik indertijd al mijn laders heb weggeggoid, toch een 7 tals
ik zal jullie posten wat er op de adapter van de slechte pc stond, die stond ook op mijn testpctje maar de aansluiting past niet.

60ca2f1b9fa95-IMG_20210616_184912470.jpg


60ca2f345a9de-IMG_20210616_184929900.jpg


60ca2f4896571-IMG_20210616_184939679.jpg


60ca2f5e4376a-IMG_20210616_184945884.jpg



als de info van de adapter niet goed leesbaar is, hier de info

input: 100-240v 1.5A 50-60Hz
output:19 V 3.42 A

Thanks, maar is hier op het forum geen item waar je kan vragen om dingen te krijgen of te kopen aan lagere pijs
 
Laatst bewerkt:
Zoals reeds vermeld door loomax, eerst de voeding uitmeten met een multimeter (spanning). Zou ongeveer 19V moeten uitkomen.
Dus niet de laptop, maar de voeding (adapter)
de voeding zit toch binnen in de laptop Latop Dragon80 je hebt je kabel voor in het netwerk te steken dan heb je een bakje met alle gegevens op is dit dan de voeding?
Wat is dan de adapter, het plugje dat je in de laptop steekt.
 
moet ik in het gele gaatje de meter steken, of het gaatje van de laptop,
zoon is op vakantie
weet ik kan domme vragen steken maar moet je je adapter dan aansluiten op het net?
 
Laatst bewerkt:
Als we het hebben over een voeding voor een laptop dan kan het er zo uitzien.
Op deze foto zie je rechtsboven een klein stekkertje, vele fabrikanten en dan ook nog verschillende typen gebruiken daar helaas verschillende stekkertjes voor.
1ADA629C-44F3-4285-ACE1-027F0F308535.jpeg
 
ik heb deze gevonden https://www.bol.com/nl/p/universele...l-lenovo-samsung-sony-zedar/9200000106931609/
ik denk dat jij ook zoiets hebt niet.

Ze zeggen dat ik de de voeding moet uitmeten, maar moet ik dan mijn multimeter in dit kleine stekkertje steken
een multimeter heeft toch 2 draden, en hoe kan dit iets aangeven, het steekt niet eens in het netwerk van de elektriciteit?
Of plug ik mijn adapter in?

Ze spreken als je zo'n adapter opzoekt van 45 - 60 - 90 watt, ik kan dit nergens terugvinden op de adapter??
Sorry hoor, zit hier weer al veel te lang op en begin te dollen.
aan alle medewerkers aan dit onderwerp, sorry
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat het topic is verdergezet bij Te koop of Gratis en daar staat ook al waar je eventueel een replacement kan kopen voor een klein prijsje.
Die blote draden aan de oude zeggen alles : levensgevaarlijk om nog te gebruiken ! Nog een geluk dat het niet meer werkt of je had een kortsluiting of brand veroorzaakt.

Ik stel dan ook voor dat je op de piste 'vervangen' verder gaat en sluit hier dit topic... verder praten in het te koop of gratis forumpje....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan