Windows 10 laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
hoi,

Ik krijg hier een laptopje een Packard Bell van iemand met windows 8 erop en die startte van de ene op de andere dag niet meer op.
Ik krijg er ook geen muziek uit.
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn, de batterij al verwijderd en zo op elektriciteitsnet aangesloten ook geen effect.
Met batterij erin ook niets.
Hoe kan ik weten dat de voeding stuk is, ik ben niet goed in het openen van laptops, wel van desktops.

thanks

ed
 
Sorry
Ik begrijp je niet goed, de batterij?
Hij werkt ook niet als de batterij eruit is op het electriciteitsnetwerk
Zonder batterij of met kapotte batterij werken de meeste laptops niet, omdat die toevoer een doorstroom-verbinding is. Als je in het electriciteitsnet hangt voert de lader/kabel de stroom in veel gevallen nog door de unit van de batterij. Dat op zich is dus normaal, maar wijst op een probleem met de batterij.
Heb je indicaties of vermoeden dat de batterij behoorlijk achteruit aan het gaan was ?
 
Zoals reeds vermeld door loomax, eerst de voeding uitmeten met een multimeter (spanning). Zou ongeveer 19V moeten uitkomen.
Dus niet de laptop, maar de voeding (adapter)
 
En als je geen meter hebt om te meten sluit dan de voedingsadapter aan op het laptopje. Er zal dan een ledje (lampje) op het laptopje moeten gaan branden. Gebeurd dit niet is deze voeding stuk of het laadgedeelte in het laptopje is stuk. ( komt niet zo vaak voor )
 
als ik de kabel die ik in het elektriciteitsnetwerk steek brandt er geen lampje op de laptop, maar ik ga eens een andere voeding kabel aansluiten als ik de juiste vind.
Niet alle kabels hebben toch dezelfde kenmerken?
 
De kabel zal wel meevallen, maar het is de 'lader' - het doosje dat perfect moet aansluiten qua vermogen !
Pas op met het 'testen' met een andere, afwijkende lader. Dat kan de laptop voedingsingang definitief ten grave dragen ...
 
De kabel zal wel meevallen, maar het is de 'lader' - het doosje dat perfect moet aansluiten qua vermogen !
Pas op met het 'testen' met een andere, afwijkende lader. Dat kan de laptop voedingsingang definitief ten grave dragen ...

Dat valt wel mee hoor. Te weinig vermogen en je laptop start niet op, of valt uit. Een adapter met meer/teveel vermogen werkt perfect. De laptop vraagt maar zoveel stroom als dat hij nodig heeft van de adapter, zolang deze die gevraagde stroom maar kan leveren.
Wat de spanning betreft zijn ze vrijwel allemaal 19V. De aansluiting/stekker daarentegen is andere koek. Daar heeft vrijwel elk merk zen eigen standaard.
 
Ik heb jarenlang ervaring gehad met Dell en daar viel dat toen vies tegen : ik had zowel lichte portables als zwaardere workstations in beheer en als zo'n workstation een niet passende voeding aangeschakeld kreeg dan gaf die er die brui aan met een foutmelding en de vraag om de juiste lader te gebruiken.
 
Klopt, als de voeding te licht is, dan kan dat gebeuren. Of laten we zeggen, dan gebeurd dat gewoonweg. Heb hier momenteel aan men Dell Latitude ook een zwaardere voeding aanhangen dan voorzien. Was nog van een vorig model met zwaardere CPU.
 
Inderdaad het vermogen wat op een voeding aangegeven staan is niet het vermogen wat hij levert.
Als hij minder vermogen moet leveren zal dit zonder problemen gaan.
Andersom is het wel een probleem. Een te lichte voeding kan nooit meer vermogen leveren dan aangegeven ataan.
 
Ik krijg hier af en toe eens een laptop binnen om te herstellen, meestal komen ze dan juist met de laptop binnen zonder de voeding. Ik heb daarom een uiniversele voeding gekocht. Ik heb er verschillende adapters bij en op de lader steekt een regelaar dat ik kan kiezen hoeveel voltage ik moet steken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan