Laptop dochter geraakt niet meer op 't internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Beste PCtutsers,

Ik heb een probleempje, de laptop van men dochter geraakt niet meer op het internet.

Ik krijg de melding dat er enkel met een lokaal netwerk verbinding gemaakt kan worden, maar niet verder.
Dit op alle mogelijke verbindingen, via de lan-verbinding en via alle draadloze (wifi) verbindingen, die ik kan maken.

Bij mijn weten staat er geen firewall, buiten die van Vista, op de laptop.
De Firewall van Vista heb ik al uitgeschakeld, alsook Avast virusscanner (nu terug aangezet).

Er blijf een rood kruis staan tussen het "internet" en "onbekend netwerk".
Tussen "onbekend netwerk" en de laptop zou alles in orde zijn...

Met andere computers is er geen probleem om op het internet te geraken, zowel draadloos als via Lan.

Router is al een keer gereset (stroomloos gezet gedurende meer dan 10 seconde).

Veilig opgestart met netwerkmogelijkheden; andere gebruikers op deze laptop en heropgestart, ik heb het allemaal geprobeerd.
Geen uitroeptekens bij apparatenbeheer en alle apparaten zijn in orde.

Vista laten zoeken naar fouten of de netwerkmogelijkheden laten controleren/herstellen leverde geen resultaat op, dezelfde melding blijft => goede verbinding met beperkte netwerkmogelijkheden.

Toch is de laptop er in geslaagd om een update van Adobe Flash player binnen te halen...maar van MBAM update lukt dan weer niet...

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar.
Kan er iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt!

O ja, het internet is via Telenet.

Groetjes Rikkie
 
indien je het DOS scherm opgestart heb als administator en je kopieer de string findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt"
en je drukt op enter dan word er wel degelijk een sfcdetail.txt aangemaakt op je buraeublad ...
deze opent je dan met kladblok.
 
indien je het DOS scherm opgestart heb als administator en je kopieer de string findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt"
en je drukt op enter dan word er wel degelijk een sfcdetail.txt aangemaakt op je buraeublad ...
deze opent je dan met kladblok.

Negatief, hij krijgt de log niet open...
P.s.: Hoe plak je in cmd?
ctrl V werkt niet.
 
Kan ik de registratiecode van office 2010 recupereren?
Deze weet ze niet meer zijn.
Deze office 2010 is wel degelijk officieel aangekocht...

er bestaat een tool dat al de licenties weer geeft die op je pc geregisteerd staan , eender welke software...echter is dit een betalende software...
jelly bean keyfinder is dan weer gratis maar deze geeft niets weer van microsoft
 
Moet een false positive zijn.
Ik gebruik AVG niet, maar ESET NOD32 , Sophos en Norton geven geen alarm.

In jouw afbeelding staat : Mogelijk geinfecteerd door een onbekend virus.

Deze twee woorden: Mogelijk en onbekend zeggen mij hier genoeg.
 
Ik zou langs deze weg iedereen willen bedanken voor de raad en opvolging in deze post!!!

Ik heb de laptop terug geïnstalleerd zoals bij aankoop met de bijhorende cd's, Vista updates gedaan, virusscanner geïnstalleerd en office 2010 terug kunnen plaatsen.
't Moeilijkste was Vista SP1 vinden en installeren (nodig om Office 2010 te kunnen installeren).

Alles werkt blijkbaar zoals het moet.
Geen internetprobleem meer, nog via LAN nog draadloos.
't Was blijkbaar iets softwarematig, door ofwel een te volle c-schijf of maleware.

Ik heb ineens, met True Image 10, een bacup gemaakt (ik heb niet veel goesting om nog eens 5 dagen werk te steken in een herinstallatie...)

Dus deze kan afgesloten worden.

:applaus: En nog eens; BEDANKT IEDEREEN! :applaus:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan