Laptop dochter geraakt niet meer op 't internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Beste PCtutsers,

Ik heb een probleempje, de laptop van men dochter geraakt niet meer op het internet.

Ik krijg de melding dat er enkel met een lokaal netwerk verbinding gemaakt kan worden, maar niet verder.
Dit op alle mogelijke verbindingen, via de lan-verbinding en via alle draadloze (wifi) verbindingen, die ik kan maken.

Bij mijn weten staat er geen firewall, buiten die van Vista, op de laptop.
De Firewall van Vista heb ik al uitgeschakeld, alsook Avast virusscanner (nu terug aangezet).

Er blijf een rood kruis staan tussen het "internet" en "onbekend netwerk".
Tussen "onbekend netwerk" en de laptop zou alles in orde zijn...

Met andere computers is er geen probleem om op het internet te geraken, zowel draadloos als via Lan.

Router is al een keer gereset (stroomloos gezet gedurende meer dan 10 seconde).

Veilig opgestart met netwerkmogelijkheden; andere gebruikers op deze laptop en heropgestart, ik heb het allemaal geprobeerd.
Geen uitroeptekens bij apparatenbeheer en alle apparaten zijn in orde.

Vista laten zoeken naar fouten of de netwerkmogelijkheden laten controleren/herstellen leverde geen resultaat op, dezelfde melding blijft => goede verbinding met beperkte netwerkmogelijkheden.

Toch is de laptop er in geslaagd om een update van Adobe Flash player binnen te halen...maar van MBAM update lukt dan weer niet...

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar.
Kan er iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt!

O ja, het internet is via Telenet.

Groetjes Rikkie
 
Zit serieus in de knoop allemaal. De ene moment krijg je er "iets" uit de andere moment is alles omzeep. Ik denk dat dit, samen met je screenshot van post #56 (de resultaten van sfc /scannow), wel een indicatie geeft dat je best een factory restore uitvoerd. Mogelijk is je harde schijf ook in slechte staat, wat gevolg kan geven aan corrupte systeembestanden.
Probeer de Medion recovery toe te passen zoals beschreven door qtex. Zie wel dat je eerst een backup maakt van je documenten, foto's,... instellingen voor je Telenet mail etc.
 
Zit serieus in de knoop allemaal. De ene moment krijg je er "iets" uit de andere moment is alles omzeep. Ik denk dat dit, samen met je screenshot van post #56 (de resultaten van sfc /scannow), wel een indicatie geeft dat je best een factory restore uitvoerd. Mogelijk is je harde schijf ook in slechte staat, wat gevolg kan geven aan corrupte systeembestanden.
Probeer de Medion recovery toe te passen zoals beschreven door qtex. Zie wel dat je eerst een backup maakt van je documenten, foto's,... instellingen voor je Telenet mail etc.

Oke, bedankt.
Wat moet, moet.
Dan moet ze eerst een back-up nemen van al haar bestanden.
Dit gaat wel een tijdje duren...

Is er geen mogelijkheid om een herstelling uit te voeren met Vista i.p.v. een recovery?
 
Is er geen mogelijkheid om een herstelling uit te voeren met Vista i.p.v. een recovery?

een herstelling heb je al geprobeerd met " sfc/ scannow "
indien deze scan beschadigde systeembestanden vind of gevonden had, dan had deze de fouten die gevonden werden ook hersteld....indien mogelijk zonder het plaatsen van de installatie dvd , indien dit niet mogelijk was dan vroeg deze je om de dvd te plaatsen ...
soms geeft de sfc/ scannow aan dat de reparatie pas bij de volgende opstart van je pc kan uitgevoerd worden ..
 
een herstelling heb je al geprobeerd met " sfc/ scannow "
indien deze scan beschadigde systeembestanden vind of gevonden had, dan had deze de fouten die gevonden werden ook hersteld....indien mogelijk zonder het plaatsen van de installatie dvd , indien dit niet mogelijk was dan vroeg deze je om de dvd te plaatsen ...
soms geeft de sfc/ scannow aan dat de reparatie pas bij de volgende opstart van je pc kan uitgevoerd worden ..

Lees hier meer als het met sfc /scannow niet gelukt is om de systeembestanden te herstellen.
Het hulpprogramma Systeembestandscontrole gebruiken om problemen met ontbrekende of beschadigde systeembestanden in Windows Vista of Windows 7 op te lossen

Stap 2
 
Windows System File Checker of SFC hersteld bestanden vanuit ze'n sorurce folder c:\Windows\winsxs.
Als de bestanden in deze folder ook beschadigd zijn moet je deze halen van een gemount Windows installation medium. Dan ownership rechten nemen op de beschadigde bestanden in die folder, welke je uit de CBS.log haalt. En zodoende kopiëren van de windows mount naar die windows bron folder.
Maar dit alles is een serieus huzarenstukje, zelfs voor een gevorderde gebruiker. En bied geen zekerheid op herstel trouwens.
Je moet eens nagaan waarom die bestanden corrupt zijn geraakt op de eerste plaats. Meestal ligt een harde schijf met defecten aan de basis hiervan.
 
Windows System File Checker of SFC hersteld bestanden vanuit ze'n sorurce folder c:\Windows\winsxs.
Als de bestanden in deze folder ook beschadigd zijn moet je deze halen van een gemount Windows installation medium. Dan ownership rechten nemen op de beschadigde bestanden in die folder, welke je uit de CBS.log haalt. En zodoende kopiëren van de windows mount naar die windows bron folder.
Maar dit alles is een serieus huzarenstukje, zelfs voor een gevorderde gebruiker. En bied geen zekerheid op herstel trouwens.
Je moet eens nagaan waarom die bestanden corrupt zijn geraakt op de eerste plaats. Meestal ligt een harde schijf met defecten aan de basis hiervan.

"Je moet eens nagaan waarom die bestanden corrupt zijn geraakt op de eerste plaats. Meestal ligt een harde schijf met defecten aan de basis hiervan"

drie weken geleden stond de C: volledig vol, maar dan ook echt vol.
De dochter is toen afgekomen omdat haar laptop zo traag was...
Ik heb toen .tmp verwijderd en de c-schijf opgekuist via C:, eigenschappen schijfopruiming.
Er zijn toen voor Giga's oude windowsbestanden verwijderd.
Waarschijnlijk is er hier iets verkeerd gelopen.

(Ik denk corrupt weggeschreven omdat de C-schijf overvol was)
 
"Je moet eens nagaan waarom die bestanden corrupt zijn geraakt op de eerste plaats. Meestal ligt een harde schijf met defecten aan de basis hiervan"

drie weken geleden stond de C: volledig vol, maar dan ook echt vol.
De dochter is toen afgekomen omdat haar laptop zo traag was...
Ik heb toen .tmp verwijderd en de c-schijf opgekuist via C:, eigenschappen schijfopruiming.
Er zijn toen voor Giga's oude windowsbestanden verwijderd.
Waarschijnlijk is er hier iets verkeerd gelopen.

(Ik denk corrupt weggeschreven omdat de C-schijf overvol was)

Opletten met wat er gedownload word.
#17 het eerste Mbam log

Bestanden gedetecteerd: 1
C:\Users\Karolien\Downloads\XvidSetup.exe (Adware.Agent) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

Een corrupt uitvoerend bestand.Dit is wel een trojan downloader .
 
Gewoon eens proberen. Houd de F8 toets ingedrukt tijdens het booten.
Als het goed is zie je nu de optie staan: opstarten met laatst werkende configuratie

Kies hier voor en kijk wat er gebeurd.
 
Als je de resultaten van de systeemcontrole (sfc /scannow) aan de mods wilt tonen, voer dan eens het volgende uit:

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Typ nu findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
De inhoud hiervan kan je hier posten.
 
Gewoon eens proberen. Houd de F8 toets ingedrukt tijdens het booten.
Als het goed is zie je nu de optie staan: opstarten met laatst werkende configuratie

Kies hier voor en kijk wat er gebeurd.

Ze heeft geen herstelpunten aangemaakt, ik vrees dat dan niet gaat.
En alles werkt goed (bij mijn weten), alleen die internettoegang faalt, dus ik denk dat hij gewoon weer terug opstart.
 
Als je de resultaten van de systeemcontrole (sfc /scannow) aan de mods wilt tonen, voer dan eens het volgende uit:

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Typ nu findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
De inhoud hiervan kan je hier posten.

Geen logje.
Zit er dan toch een foutje in?
SFCdetails.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan