Laptop dochter geraakt niet meer op 't internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Beste PCtutsers,

Ik heb een probleempje, de laptop van men dochter geraakt niet meer op het internet.

Ik krijg de melding dat er enkel met een lokaal netwerk verbinding gemaakt kan worden, maar niet verder.
Dit op alle mogelijke verbindingen, via de lan-verbinding en via alle draadloze (wifi) verbindingen, die ik kan maken.

Bij mijn weten staat er geen firewall, buiten die van Vista, op de laptop.
De Firewall van Vista heb ik al uitgeschakeld, alsook Avast virusscanner (nu terug aangezet).

Er blijf een rood kruis staan tussen het "internet" en "onbekend netwerk".
Tussen "onbekend netwerk" en de laptop zou alles in orde zijn...

Met andere computers is er geen probleem om op het internet te geraken, zowel draadloos als via Lan.

Router is al een keer gereset (stroomloos gezet gedurende meer dan 10 seconde).

Veilig opgestart met netwerkmogelijkheden; andere gebruikers op deze laptop en heropgestart, ik heb het allemaal geprobeerd.
Geen uitroeptekens bij apparatenbeheer en alle apparaten zijn in orde.

Vista laten zoeken naar fouten of de netwerkmogelijkheden laten controleren/herstellen leverde geen resultaat op, dezelfde melding blijft => goede verbinding met beperkte netwerkmogelijkheden.

Toch is de laptop er in geslaagd om een update van Adobe Flash player binnen te halen...maar van MBAM update lukt dan weer niet...

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar.
Kan er iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt!

O ja, het internet is via Telenet.

Groetjes Rikkie
 
Ik zie enkel resultaten van medion3, een ongeldig IP adres...
Heb je dit commando (ipconfig /all > c:\ipconfig.txt) uitgevoerd op een bekabelde computer welke een correcte netwerkverbinding heeft?

Negeer deze post... was tussen de 2 in gepost...
 
Ik zie enkel resultaten van medion3, een ongeldig IP adres...
Heb je dit commando (ipconfig /all > c:\ipconfig.txt) uitgevoerd op een bekabelde computer welke een correcte netwerkverbinding heeft?

Negeer deze post... was tussen de 2 in gepost...

Sorry de posten liepen wat dooreen en ik kon de bijlage niet verwijderen.
Post 63 zou goed moeten zijn.
 
Ok,

Op de Medion PC (welke niet werkt...), open je netwerk eigenschappen. Ga naar Internet Protocol Versie 4 (TCP/IPv4) en stel deze als volgt in: (dus niet op automatisch verkrijgen zetten)
Code:
IP adres: 192.168.0.200
Subnet masker: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1

DNS 1: 195.130.131.132
DNS 2: 195.130.130.4

Doe daarna volgende opdracht eens op een command prompt
Code:
ping 192.168.0.1

Laat me ook even weten wat die resultaten zijn daarvan.
Test je kabel op een andere PC! Dat we zoiets kunnen uitsluiten. Niet aannemen dat die werkt...
 
Kabel is reeds getest op 2 pc's en router.

AAA ping.JPGAAA.jpg

't Is dat wat je vroeg hé?
Versie 4 staat er bij deze niet bij...
 
Is dit nu ingesteld op de laptop van je dochter? Want ik zie andere IP adres gegevens waarvan het NIET de bedoeling is om deze vast in te stellen. (192.168.0.132)...

Lees men vorige post nog eens correct door. Stel die gegevens in op je Medion welke NIET werkt. Laat de werkende toestellen zoals ze zijn (allemaal op automatisch verkrijgen van IP en DNS gegevens)
 
Is dit nu ingesteld op de laptop van je dochter? Want ik zie andere IP adres gegevens waarvan het NIET de bedoeling is om deze vast in te stellen. (192.168.0.132)...

Lees men vorige post nog eens correct door. Stel die gegevens in op je Medion welke NIET werkt. Laat de werkende toestellen zoals ze zijn (allemaal op automatisch verkrijgen van IP en DNS gegevens)

Dat is inderdaad op de goed werkende pc...
Sorry, ik begin er een beetje door te zitten!
Ik begin er direct aan!
Hier is hij dan!
Ping.jpg
 
Als dit de resultaten zijn van de computer met de netwerkproblemen, dan zou je nu op het internet moeten raken...
De latency op je verbinding is wel schrikwekkend hoog. 7-20ms voor een bekabeld intern netwerk... Kan mss een oorzaak / gevolg zijn van je problemen.
 
Als dit de resultaten zijn van de computer met de netwerkproblemen, dan zou je nu op het internet moeten raken...
De latency op je verbinding is wel schrikwekkend hoog. 7-20ms voor een bekabeld intern netwerk... Kan mss een oorzaak / gevolg zijn van je problemen.

"Onbekend netwerk" is vervangen door een huisje met Telenet.
Maar tussen het huisje en de wereldbol van internet staat nog altijd een rood kruis.
Dubbelklikken op het rode kruis om het probleem op te lossen
=> comp. kan geen verbinding maken.
Er is een probleem dat niet automatisch kan worden opgelost.
 
Voer eens terug volgende opdrachten uit en post het bestand network2.txt hier als bijlage.
Er zit al iets verbetering in... mss komen we er wel uit ;)

Code:
ipconfig /all >> c:\network2.txt
nslookup www.google.be >> c:\network2.txt
ping www.google.be >>  c:\network2.txt
ping 173.194.78.94 >> c:\network2.txt
tracert 173.194.78.94 >> c:\network2.txt
 
Voer eens terug volgende opdrachten uit en post het bestand network2.txt hier als bijlage.
Er zit al iets verbetering in... mss komen we er wel uit ;)

Code:
ipconfig /all >> c:\network2.txt
nslookup www.google.be >> c:\network2.txt
ping www.google.be >>  c:\network2.txt
ping 173.194.78.94 >> c:\network2.txt
tracert 173.194.78.94 >> c:\network2.txt

Hier zijn ze...
Ik heb het wel onder admin moeten uitvoeren.
Zijn ze goed zo?
 

Bijlagen

  • network2.txt
    2.1 KB · Weergaven: 125
  • networks2.txt
    484 bytes · Weergaven: 120
  • networks.txt
    97 bytes · Weergaven: 127
  • Network2 foto.jpg
    Network2 foto.jpg
    35.6 KB · Weergaven: 113
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan