Nieuwe harde schijf partitioneren in nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee je vergis je niet ik ben in de fout gegaan door te denken dat het forum waar ik de handleiding vond , het toe liet om deze link te kopieren .....echter stel ik nu vast dat ze deze hebben beveiligt:
het probleem is nu dat ik niet meer weet welk forum dit was , namelijk telkens ik de brouser sluit word niets meer bewaard van geschiedenis ,en moet ik op hoop van zegen dit forum terug gaan zoeken ......

ik had hem ;maar weer laat deze zich niet kopieren ..... het is er eentje van uit 2005 ..dus eigenlijk best al oud
 
Laatst bewerkt:
Ik veronderstel te mogen concluderen dat je verder zoekt!! Ondertussen schuim ik via google alle "bruikbare sites" af . Ik heb ondertussen VMWare player 4.0 Gedownload en ziet er beter uit dan de 2.0 versie.

Koekoek
 
Bij deze heb ik die handleiding waarschijnlijk teruggevonden.
Het is wel een zeer beknopte uitleg. Achteraf kan je in de instellingen van die VM of "Virtual Machine" nog dingen aanpassen zoals netwerk etc. Je kan ipv je DVD drive met een Windows Installatie DVD ook gebruik maken van een ISO van dergelijke installatie CD's. Allemaal terug te vinden in het instellingen menu.

Bekijk bijlage Een virtuele computer maken in VMWare Player.pdf

Voor verdere vragn hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
Via deze korte handleiding heb ik geprobeerd win8( eerst gedowload in Windows Dec Center) te installeren in vmware player 4.01, maar het aanvaardt geen 64 bit besturing van mijn systeem.
Kan ik dat ergens oplossen?

Koekoek
 
Bij een nieuwe portable moet dit zeker lukken. Let wel dat in je BIOS "EM64T and VT support" enabled is.
Is je Windows7 32 of 64 bit? Wat is de exacte foutmelding die je te zien krijgt. Neem eventueel een screenshot.
 
Ik heb windows 64 bit

Hoe moet het screenshot hierin krijgen, welke weg te volgen?

Koekoek;!

screenshot kan je maken door [CTRL+PRTSCR] om je hele scherm te fotograferen of [ALT+PRTSCR] om enkel het actieve venster te kopiëren. ook heeft w7 een eigen kniptool in je accessoires die je verder kan helpen.
 
Ik weet hoe een screenshot maken, maar hoe krijg ik het in dit scherm?

Koekoek

ik plak een knipsel gewoonlijk in een word document en dat sla ik op als "webpage" op mijn bureaublad. dan staat daar een map waar o.a. xml files staan, maar belangrijker: een .jpg en een .png. de rest kan je weggoien. deze kan je hier uploaden en toevoegen aan je post :p
 
Ga zowiezo eens naar de BIOS en kijk een of CPU Virtualization (of bovenvermelde in vorig antwoord) actief is? Want die 64bit foutmelding komt heel waarschijnlijk omdat die functie niet actief staat.
 
Ik heb reeds op Google gezocht, maar hoe en waar kan ik de BIOS van mijn computer vinden om te kijken naar de CPU Virtualization?

Koekoek
 
Ik heb reeds op Google gezocht, maar hoe en waar kan ik de BIOS van mijn computer vinden om te kijken naar de CPU Virtualization?

Koekoek
Laat eerst even weten welk merk/model je computer is.
De BIOS is de "software" welke je computer in staat stelt zen basis functionaliteiten te voorzien zodat hij kan opstarten. Je kan dus de BIOS setup bereiken wanneer je computer opstart. Meestal wordt er een aanduiding gegeven voor de opstart opties. Deze aanduiding bevat meestal het drukken van een bepaalde toets op je keyboard. Vroeger was dit meestal de "Delete" toets. Bij portables kan dit nog wel eens verschillen en is afhankelijk van merk en model. (Meestal één van de functie toetsen).
 
Bij het opstarten van je computer (nog voor je het windows bootlogo te zien krijgt) druk je de <Del> toets op je keyboard. Dit zou doorgaans moeten werken bij doorsnee moederborden. Indien dit niet werkt kijk je even in de handleiding van je moederbord bij de BIOS paragraaf, daar staat dit zeker in vermeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan