Nieuwe harde schijf partitioneren in nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens het boekje van het moederbord: ctrl/alt/del en " Bios setup utility. Onder advanced naar CPU Configuration, maar hierin geen CPU Virtualization staan.
 
Kan zijn dat het onder een andere term beschreven staat maar moet zowiezo configureerbaar zijn bij de meeste gangbare systemen.
Laat even weten welk model van Asus moederbord je hebt dan kijk ik even. En Ctrl Alt Del is een toetsencombinatie die door de BIOS wordt opgevangen en resulteerd in een systeem reboot. In Windows wordt deze anders afgehandeld. Dus met deze combinatie ga je normaal niet in de BIOS raken... maar zal dit ook eens nakijken als je me meer weet te vertellen betreffende het Model nr/naam van je mainboard.
 
er zijn een paar hele grote biosproducenten. het zal wel één van de die zijn, maar je moet wel de juiste opgeven.
allicht Phoenix, AMI of Award...
 
Het noemt: ASUS P5QL PRO motherboard. DEze benaming staat op de userguide. Hopelijk hebt u hiermee voldoende gegevens.
 
Tijdens het opstarten <Del> drukken (zoals eerder vermeld).
Ga dan naar Het "Advanced" menu en selecteer "CPU Configuration".
Daar staat "Intel(R) Virtualization Technology" (zoals ook eerder vermeld).
Standaard staat die normaal op enabled. Dit zou goed moeten zijn, maar kijk het alleszinds nog eens na.
Allemaal terug te vinden in de manual (engelstalig) op 4-23.

Plaats hier nog even een screenshot van die fout in VMWare welke je krijgt.
 
om een screenshot te plaatsen klik je Bekijk bijlage 8097
er verschijnt een schermBekijk bijlage 8098..
selecteer nu from computer en selecteer het screenshot (wil je meerdere screenshot's tergelijkertijd plaatsen klik je op select files )
wil je er maar ééntje plaatsen klik je op bestand uploaden Bekijk bijlage 8099

das alles wat je heb te doen !
 
Knipsel.JPG
 
Welk OS probeer je hier te installeren? Gaat dit over Windows 8 (Developer Edition) toevallig?
Heb je die setting nagekeken dat die juist stond in de BIOS?
 
De setting in bios staat juist. Ik probeer inderdaad windows 8 preview in een vituele machine te krijgen. Via korte handleidingen uit Google heb ik geprobeerd dat ook te doen met VirtualBox en Vmware Workstation 8, en steeds dezelfde melding in de zin van : deze virtuele machines werken niet met ghosts met 64 bit. Ook op mijn nieuwe laptop(ook de bios staat juist) ( voor echtgenote!!! )met Win 8 home premium 64 bit en dezelfde incompabiliteit.
Ik weet het niet meer !!!

Koekoek
 
Probeer eens een ander 64bit OS te installeren (vb. ubuntu 64bit)? Normaal zou dit wel moeten gaan zonder problemen.
Het gaat waarschijnlijk aan die versie van Windows 8 liggen maar door even te testen met een ander 64bit OS kunnen we hier meer zekerheid over krijgen.
 
Heb het geprobeerd met ubuntu 64 bit en zelfs met ub. 32 bit, resultaat: 64 bit guest operating systems( the guest is toch ubuntu!! ) are not supported by this host ( met dit laatste bedoelt men toch Win 7 ?) and will not run. Toen ik probeerde met 32 bit ub.: ook de tekst zoals vermeld op het screenshot. ( vmware player en Virtuabox geprobeerd )
Zou ik soms iets fout doen? Ik volg bij de installatie de korte handleiding van deze 2 virtual machines.
Het zou nuttig zijn moest ik een degelijke (en met stappenplan) handleiding vinden over de installatie van een OS in een virtual machine, het mag ook in het Engels zijn, als het maar praktisch is. In de handel ,bij Proxis en Azur zie ik een paar boeken staan, maar op het eerste zicht nogal ingewikkeld en voor mij weinig toepasbaar.

Koekoek
 
Volgens de verkoper van mijn laptop Samsung zou de oorzaak zijn dat vmware player enZ. Windows 8 nog niet ondersteunen, dus dat ze dat nog moeten aanpassen , Zou dat waar zijn?
 
het zou best kunnen dat vmware de win8 nog niet ondersteunt echter is het wel mogelijk om windows8 in virtualbox te installeren ...en dit wordt ook vermeld in het volgende hoofdstuk

windows 8 in virtualbox

lees hier meer erover
 
blijkt een goede werkwijze te zijn, maar op het laatste moment: deze VM aanvaardt geen 64 bit!? Ik ben nu Win 8 32 bit aan het downloaden, en zal de tweede ( beslissende !! ) poging wagen, waarschijnlijk morgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan