Nieuwe harde schijf partitioneren in nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Indien ubuntu 64bit ook niet gaat is er een probleem met virtualizatie instellingen van je CPU. Bekijk je BIOS instellingen nog eens naderbij...
 
Ik heb de bios van mijn beide pc's nog eens dieper bekeken. Mijn desktop( aangekocht 18/12/2009) met moederbord asus P5QL Pro: in de user guide staat ( zoals u eerder vermeldt) op pagina 4.23 Intel Virtualization Tech, maar... bij opstart met DEL staat dit er niet onder Advanced. Zou ik dit moederbord kunnen updaten?
De laptop Samsung; hetzelfde probleem gezien via F2 en bios. Heb gebeld naar de support service in Brussel : voorlopig geen update beschikbaar voor installatie van Win 8 ???
Hoe slagen die andere bezitters van een pc er in om win 8 preview virtueel te installeren.?

Heb vanavond ook geprobeerd met de 32 bit versie: ook een mislukking!!! met dezelfde foutmelding.
Wat kan ik nog doen om toch resultaat te hebben.
 
zoals ik eerder zei gebruik je beter virtualbox omdat vmware er niet mee over weg kan ...
je kunt zeker je moederbord updaten , lees hiervoor de handleiding er op na ...vanaf blz 64 en vooral de optie asusEZ flash 2 utillity(blz67)

in feite wilde je eigenlijk een 2 de partitie gebruiken , dus waarom installeer je de win8 dan niet als 2de boot !!
 
Laatst bewerkt:
VMWare Player 4 zou dit moeten ondersteunen. En zeker een 32bit OS. Hier is een ander probleem dan enkel de Windows 8 ondersteuning. Je kan stellen dat er geen enkel OS werkt. Het klinkt raar maar probeer eens die virtualizatie te disablen in je BIOS?

Betreffende de BIOS van je andere PC mag je niet één op één vergelijken. Is alsof appelen met peren gaan vergelijken. Het kan zijn dat die functie niet aanwezig is, anders verwoord is of op andere plaatsen in te stellen is...

Voor te experimenteren zou ik toch voorzichtig zijn met een 2de OS op dezelfde harddisk te plaatsen. Iedereen weet dat een test OS maar tijdelijk is... Als je een 2de HDD hebt kan je dit wel simpeler verwezenlijken door intern even de SATA connectoren te wisselen. Bevalt het je niet, dan lig je achteraf niet te klooien aan het herpartitioneren van je HDD en herstellen van de MBR etc...
 
Beste qtec,de userguide is nist gepagineerd 1,2,3,4.., Maar 1.4,3.4 enz, dus ik vind blZ. niet terug!!Ik begrijp je laatste zin niet.
Beste Dragon, ik kan de virtualization niet disablen, omdat ze er niet vermeld staat in mijn bios, wel in de userguide.
Voor de 2de OS gebruik ik een tweede hd in mijn desktop.De sata connectoren verwisselen , is voor mij latijn.sorry
 
maak dan eerst in elk geval een herstelpunt aan , indien je achteraf problemen onder vind !!!
die driver navigator is dit een volwaardige tool....
 
Koekoek, volgens mij ben je alles een beetje door elkaar aan het halen. Eerst vermeld je dat je moederbord een ASUS is en dat die virtualizatie instelling juist staat. En nu vermeld je dat het niet in de BIOS aanwezig is? Allemaal een beetje tegenstrijdig, niet?
Vermeld aub met welk systeem je wat geprobeerd hebt of reeds getest hebt. Duidelijke omschrijvingen van systeem (welk moederbord, merk, model,...), OS (Windows 7 32bit, 64bit, XP, Vista,....), ...

Ivm virtualizatie instellingen: heb je onder Advanced - CPU Configuration gekeken? Want je vermeld enkel Advanced...
 
Laatst bewerkt:
Qtec :manual in pdf gedownload, maar is idem als mijn userguide, dus vind ik blz 64 niet ( of ben ik zo blind?) DriverNavigator is een progr om aan te kopen , vind je in Google als je intikt: asus moederbord P5QL PRO updaten, en dan aanklikken 1ste site.

DDragon80 :Ik heb onder Advanced CPU Configuration gekeken.Asus moederbord P5QL PRO en Windows 7 64 bit. Ik heb geprobeerd Win 8 preview 64 en 32 bit te installeren in virtualBox, volgende de handleiding van www.kassenaar.com/blog/post/2011/09/15/Windows-8.. ( idee van qtec ) op mijn desktop. Deze handleiding nog niet geprobeerd op mijn Samsung laptop.
 
dank qtec, maar ik heb dezelfde handleiding niet, ook niet degene die ik via u gedownload heb: is dezelde userguide die ik heb.
Ik ga uw pdf je morgen eens proberen.
 
qtec: in mijn userguide van P5QL PRO heb ik uw bewuste blz.64 enz. gevonden onder 4.1,4.2, enZ.."Managing and Updating your BIOS,,Updating the BIOS through the internet. Ik kan nu voorlopig verder.( proberen).
 
Ik heb te vlug victorie gekraaid: op blz 64- 65 staat bij"Updating the bios through the internet" via Windows desktop-start-programs- asus: maar dit laatste verschijnt niet op mijn scherm???, ik krijg dat scherm niet, is er een andere weg om dat scherm toch te vinden?
Verdorie ,hoe die BIOS kunnen aanpssen zoals in de userguide?, voor mij op dit ogenblik een groot raadsel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan