Nieuwe harde schijf partitioneren in nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
ook een reset van de bios word beschreven in de handleiding ....
het is zelfs zo dat ASUS moederborden zichzelf resetten indien er een fout optreedt ( opgelet deze optie moet dan wel aan staan in de bios )



[edit] download vanaf hier het untilty om de bios up te daten !!
je geeft aan welke windows je gebruikt , vervolgens klik je op de untility's (7) en je download de bios update tool ( de onderste ) [/edit]
Bekijk bijlage 8149

en zoals je in de volgende foto kunt zien heb ik juist de voor mij geschikte bios update tool opgehaald ... (moederbord m2n-cm-dvi ) deze gaat zijn 6jaar in !

Bekijk bijlage 8147

[edit] Bekijk bijlage 8157 hier vind je een door mij aangemaakte pdf file .. waar je dus ziet dat deze tool ook daadwerkelijk zijn werk doet ![/edit]
 
Laatst bewerkt:
Knipsel-Probleemmap-VM-1-12-2011.JPGKnipsel.JPG1.Ondertussen hetvolgende gedaan: nog eens geprobeerd om Win 8 te installeren Virtualbox zie screenshot van foutmeldingKnipsel 3 VM probleem desktop 1-12-2011.JPG

2. Heb hetzelfde gedaan( geprobeerd ) op de laptop Samsung, en daar schijnt het te lukken, ik geraak tot waar de VM een naam krijgt en een emailadres dient ingevuld, wat nu: ik kan dat niet intikken: A wordt Q, M drukt niet af,W=Z, dus ik vermoed een Querty klavier!!
Vanwaar? Iets gebeurd tijdens de verwerking, of heb ik een WIN 8 met Querty gedownload? Misschien heeft dit ook te maken met de inhoud van volgende screenshots( hierin begrijp ik niet wat ik moet doen)Knipsel 2 VM 1-12-2011.JPG
 
Heb de Beta versie 7.16.1 gedownload via Global, dus asus update opstarten,Krijg asus update scherm 7.16.1, dan select The Update Server: 3 keuzes: 1. ftp.asus.com tw 2. disvr02.asus.com 3. disvr03...Dus 1. is niet de goede, maar downloadt wel, 2. en 3. downloaden niet, maar geven de melding:" network connection error.Make sure you are connected to the internet.", maar het Selfupdatescherm krijg ik dus niet, dus ik ben dan geblokkeerd. Een paar maal opnieuw geprobeerd , maar noppes.( internetfiche van laptop verwijderd)
Qtec, wat kan er nu verkeerd gaan?
 
als je het tool van asus update opstart dan vraagt deze ook om toelating voor het internet ....
indien deze dat niet vraagt moet jij daarvoor de firewall zelf de toestemming geven !!!

neem dus de eerste ftp.asus.com indien ook deze niets vind ,dan zal er waarschijnlijk ook géén update beschikbaar zijn ..!
ikzelf heb mijn tool weer opgestart omdat ik de eerder aangemaakte pdf in timefreeze had aangemaakt ....
maar ook nu weer krijg ik dus de melding dat er een nieuwere versie beschikbaar is , echter is dit onder timefreeze niet geinstalleerd geweest !
 
de file die word gedownload is een ingepakte file en dien je uit te pakken met winzip of een andere uitpak tool ....
heb je de pdf niet nagekeken die ik je geplaatst heb !!

je zegt die is niet bruikbaar ....." krijg je een melding te zien " het kan zijn dat je niet over de volmacht beschikt om deze te openen : daarom rechts klik op deze file en uitvoeren als admin !

op je vraag waarom je toetsenbord geactiveerd word als zijnde Querty : heb ik géén inzicht omdat ik vmware niet zelf gebruik ....
zal dit eens nakijken !
 
Je pdf heb ik geprint en gevolgd. Heb dus opnieuw ftd.asus.com gedownload en zijn verschillende versies: 1001 (03/12/2009), versie 0803(10/08/2008) enz.. en altijd the message: Warning: The date of bios image is later than current one, please flash the BIOS using ASUS DOS Utility, if you still want to do this. ( ik weet niet hoe dit laatste zou uitvoerbaar zijn)
De versue van mijn BIOS is 1004 en van 1 juli 2009.
 
Hier klopt toch iets niet hoor. Je gaf het merk en type van je moederbord op waarvan we de manual gevonden hebben en waar instellingen in terug te vinden zijn voor virtualizatie. Je vind deze niet terug in de BIOS... mogelijk een verouderde BIOS? Dat kan...
Nu heb je blijkbaar de laatste versie die beschikbaar is. En toch kan je die instellingen niet terugvinden? Dit lijkt me vrij onmogelijk eigenlijk. Ofwel heb je in werkelijkheid een ander type moederbord, ofwel moeten die instellingen wel beschikbaar zijn maar vind je ze niet.
 
Dan moet ik me daar maar in schikken. Dank voor al het opzoekwerk aan allen, die geprobeerd hebben mij te helpen.

Hebt u al een idee waarom, op mijn laptop als ik win 8 preview wil installeren in Virtualbox, ik een Querty klavier krijg, als ik een naam wil geven aan de VM en mijn email wil intikken?
Sorry, als u geslapen hebt of course!!!!
 
Hebt u al een idee waarom, op mijn laptop als ik win 8 preview wil installeren in Virtualbox, ik een Querty klavier krijg, als ik een naam wil geven aan de VM en mijn email wil intikken?
Sorry, als u geslapen hebt of course!!!!

nee ik heb daar géén flauw vermoeden in ; heb zelf gisteren getracht vmware te installeren en dit liep herhaaldelijk uit op een misser , d.w.z. kreeg telkens op het laatste de melding dat er in de map op de C schijf de vmmsi file niet kon weggeschreven worden !!
daarop werd dan de setup van vmware afgesloten en liep de pc vast ....
heropgestart en merkte dat al de snel koppelingen verdwenen waren ...... telkens ik een snelkopeling aanklikte van eender welk programma kreeg ik de melding dat dit niet kon geopent worden ...
zelfs de avg internet security en malwarebytes pro werkten niet meer en konden niet gestart worden...
GELUKKIG heb ik met de ACRONNIS TRUE IMAGE HOME mijn systeem kunnen herstellen ....!
 
nee ik heb daar géén flauw vermoeden in ; heb zelf gisteren getracht vmware te installeren en dit liep herhaaldelijk uit op een misser , d.w.z. kreeg telkens op het laatste de melding dat er in de map op de C schijf de vmmsi file niet kon weggeschreven worden !!
daarop werd dan de setup van vmware afgesloten en liep de pc vast ....
heropgestart en merkte dat al de snel koppelingen verdwenen waren ...... telkens ik een snelkopeling aanklikte van eender welk programma kreeg ik de melding dat dit niet kon geopent worden ...
zelfs de avg internet security en malwarebytes pro werkten niet meer en konden niet gestart worden...
GELUKKIG heb ik met de ACRONNIS TRUE IMAGE HOME mijn systeem kunnen herstellen ....!

Heb je toevallig heel je root schijf zen ownership rechten aangepast zoals beschreven in een ander topic?
 
haha je wilt me erop pakken ... ja dat heb ik ! zou dat er mee te maken hebben denk je !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan