opstart reparatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo, ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste verzoek.
ik heb een MSI laptop 2 jaar oud toen nieuw gekocht en ondervond een opstart probleem nadat ik enkele keren een film via hdmi naar de tv had verstuurd maar de kabel niet meer had ontkoppelt na gebruik.
kreeg daarna een foutmelding van windows 7 dat er een opstart reparatie moest worden uitgevoerd, echter kon w 7 de reparatie niet naar behoren uitvoeren en werd na opstarten de laptop na een minuut of wat plotseling afgesloten en dat herhaalde zich elke keer na opstarten.
mijn vraag/vragen: is de harde schijf corrupt geworden en wat is de oorzaak; kan ik de schijf nog gebruiken en na formateren weer w 7 installeren.
kijk uit naar reacties
met de vr. groeten
marco51
 
Meestal zit de recovery op de schijf van msi laptop? als je deze opstrart zie je hoe je recovery kan doen.
 
Toch opgepast: toetsenbord Verenigde staten is goed voor een QWERTY-toetsenbord. Heb je AZERTY, dan moet je België-punt nemen!
 
bedankt voor de reacties
ik heb de laptop in Amerika gekocht en een upgrade gedaan met windows 7 ultimate geen origineel maar met uload geactiveerd. werkte prima voor bijkans 2 jaar. heb na de crash van de harde schijf geen recovery meer op de schijf staan, want op die partitie zie ik wel de map staan maar die is leeg, f3 (recovery werkt dus niet) heb wel een back up maar terug plaatsen heeft het plotseling afsluiten van windows niet voorkomen en het opstart repair menu komt ook terug maar reparatie is niet mogelijk zegt windows.
ga nu de opstart pdf van gtex lezen en hoop daar iets uit te kunnen halen.
groet
 
als ik het goe begrijp dan stond er eerst een engelstalige windows op ....bijv win7 premium , jij heb er dan een nederlands talige upgrade er op gezet ....je kunt géén recovery doen omdat je deze recovery partitie heb verwijderdt !!
en ook al kon je nu een recovery doen vanaf de recovery partitie dan ben je de upgrade weer kwijt !

denk eraan dat je bij het opstartherstel de juiste land/taal instelling selecteerdt ....
over welke bit versie spreken we hier .... en heb je installatie cd of een recovery cd bij de hand ...
de upgrade cd kun je niet gebruiken volgens mij om een opstartherstel te doen ....
ben hier echter niet zeker van : ik gebruik nooit een upgrade !

hier download je de win7 32bit recovery disk.iso

hier download je de x64 bit versie
 
eindelijk weer wat tijd om te reageren,
ben er nu achter gekomen dat er niet alleen een probleem was met de harde schijf doch ook met de bios instellingen.
daarom werkte de recovery niet naar wens. de stappen die ik heb gemaakt zijn:
1 de harde schijf bewerkt met active@ killdisk, daarna win7 installeren.
2 de bios geflasht met een bios update van de MSI site
werkt nu weer als een trein.
toch bedankt voor alle advies die jullie mij hebben gegeven, heeft het stellen van een juiste diagnose bespoedigt.
groet
marco51
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan