Win10 desktop pc start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Deze namiddag bij mijn broer geweest. Zijn Win10 desktop start niet meer door.
Alles begon na update van woensdag. Na de update schakelde de pc zichzelf uit. Toen hij donderdag wilde opstarten deed die het niet meer. Er is diskactiviteit. Op een zwart scherm kun je de muis bewegen en volgen.
Echter de pc start niet door.
Pc lag aan deze morgen en toen ik na de middag toekwam was hij er in geslaagd om in Windows te raken. Opmerkelijk, de icoontjes rechtsonder in de taakbalk waren niet meer te zien.
Heb alles nagezien. Leek normaal. Laten heropstarten. Bij het uitschakelen kreeg ik het scherm met bericht niet uit te schakelen. Was bezig met update. Na opnieuw opstarten, zwart scherm met muisaanwijzer zichtbaar en volgbaar. Diskactiviteit, maar pc bleef op dat punt hangen.
Heb hem meegenomen naar huis. Eerst clone gemaakt van zijn disk. Cristaldiskinfo zegt me dat de schijf goed is. Geen fouten.
Hoe kan ik de pc best terug normaal laten werken? Moet ik Mediacreationtool opstarten of eerder Win10 resque?
 
Mik;n229508 zei:
Of zoeken we het soms niet te ver?
Weet nu niet of dit een vaak voorkomend probleem is hoor, maar een kapotte kabel naar het scherm heb ik in al die jaren dat ik een pc heb en er ook naar kijk nog nooit meegemaakt. Dus vaak komt het in ieder geval niet voor. Ik ging jaren naar een computer gebruikers club en we brachten om de 2 weken onze eigen pc mee naar de club , dus dat was om de 2 weken opzetten en enkele uren later terug afbreken om hem thuis terug op te zetten. Heb er nooit problemen mee geweten. Ik ging dan ook in diezelfde periode naar LAN party's, en dat wat dan ook weer mijn pc opzetten om te gamen en later terug af te breken om hem thuis weer op te zetten. Dus die kabels van al die mensen waarmee ik toen vaak ik contact kwam zagen echt wel af en heb dit probleem nooit meegemaakt in die 3 jaar dat ik dit gedaan heb. Dus zo vaak zal dit probleem zeker niet voorkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan