Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Ik heb een iso gebrand van redo backup om zo een image te maken van mijn OS
Nu wil de cd niet opstarten vanaf de cd rom ook niet met de f8 of f12 in te drukken tijdens het opstarten zoals ze op de site van redo backup zeggen.
Ik ben in de bios gaan kijken naar de optie boot en ik zie nergens de mogelijkheid om die opstart volgorde te veranderen,
er staat niet zoals in de meeste bios van pc's, change boot van hdd naar cd of usb enz
het is wel een ssd schijf die erin zit van 250 gig, heeft dit er iets mee te maken misschien?
Er staat wel een optie create new path, moet je dan zelf uw opstarten gaan aanmaken en hoe noem ik het path
ik heb een laptop asus X750LN-FAST250-TY020H-BE

alvast bedankt,

groetjes

ed
 
bedoel je dat je het filmpje gevolgd heb en je ziet dus geen opties vermeld staan !
dan dien je deze zelf wellicht toe te voegen ...zoals ik eerder al aannam ... hoe je dit dient te doen durf ik zo niet te zeggen !
 
nee, nog niet geprobeerd maar heb er schrik van om iets te misdoen, dan draait mijn laptop niet meer
eens een nachtje over slapen, ik houd je op de hoogte
nog een goed avond

ed
 
das inderdaad een goe reden er nog eens over te slapen ...
ene indien je een pc shop kent bij u in de geburen dan zal men u daar wellicht ook verder kunnen helpen ....
ik wil hier mee zeggen dat indien je twijfels heb beter een hulplijn inroept ..
ook wil ik je hier zeker niet afschepen ...maar van hier uit kan ik niet zien wat er dient te gebeuren ..
dacht dat ik de oplossing had aangebracht in bericht #7
 
Niet zo bang zijn hoor, je bent maar bezig in de boot options. Daar kan niet zo veel mis mee gaan.
Zolang je in het bios kunt komen is dit altijd weer terug te zetten mocht er onverhoopt een foute setting gemaakt zijn. En anders bestaat altijd de optie Default settings nog.

Ik dacht dat het filmpje duidelijk genoeg was.
Volg de stappen die daar gegeven worden en het zou moeten lukken.
 
Dag Lana,

Default setting zie ik niet staan in mijn bios ik zie wel:

restore defaults=restore/load defaults values for all the setup options

f9( optimized defaults) key can be used for this operation

is dit hetzelfde of default settings.

en ik ga het proberen te doen zoals in het filmpje wens me succes hmm

moet ik nadien na het maken van de image niet terug restore doen want als ik de bios laat zoals ze is veranderd is er dan niet meer kans op rootkitvirussen??

groetjes

ed
 
Lana en Qtex, maken van image door het veranderen in de bios zoals in filmpje is gelukt, bedankt,
nu nog even over bovenstaande vraag, is default settings hetzelfde als restore defaults

Ed
 
dank je, ik denk dat ik beter de bios naar de oorspronkelijke staat herstel,
want zoals die nu is ingesteld heb ik dan geen gevaar dat ik meer kans heb op rootkitvirussen?
 
avast free edition en Malwarebytes pro
het is wel raar als ik de pc opstart met de cd erin,dan start de cd toch niet op
ik moet dan herstarten, escape drukken en dan heb ik de keuze tussen hdd en dvd
het kan toch niet de bedoeling zijn dat je dit altijd zo moet doen?
 
je heb het nu over de redo opstart cd ...
wel ik vind deze handeling eigenlijk iets van niets ..
ga je liever telkens de bios in om de cd/dvd drive als eerste opstart optie in te stellen om vervolgens te kunnen opstarten van af de cd ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan