Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Ik heb een iso gebrand van redo backup om zo een image te maken van mijn OS
Nu wil de cd niet opstarten vanaf de cd rom ook niet met de f8 of f12 in te drukken tijdens het opstarten zoals ze op de site van redo backup zeggen.
Ik ben in de bios gaan kijken naar de optie boot en ik zie nergens de mogelijkheid om die opstart volgorde te veranderen,
er staat niet zoals in de meeste bios van pc's, change boot van hdd naar cd of usb enz
het is wel een ssd schijf die erin zit van 250 gig, heeft dit er iets mee te maken misschien?
Er staat wel een optie create new path, moet je dan zelf uw opstarten gaan aanmaken en hoe noem ik het path
ik heb een laptop asus X750LN-FAST250-TY020H-BE

alvast bedankt,

groetjes

ed
 
of de avast free tevens ook scant op rootkit's durf ik niet te bevestigen ..

is de optie dan ook actief ingesteld om te scannen naar rootkit's in de Malwarebytes premium .

Ashampoo_Snap_2015.06.19_18h58m59s_002_.jpg
 
ja je hebt wel een punt,
dus alles laten zoals het is
ook geen default settings, het is maar dat ik ergens gelezen had dat je meer kan had op rootkitvirussen met die opstelling
maar zoal je zei malwarebytes zal zijn werk wel doen
 
heb in malwarebytes de rootkitscan aangevinkt en avast free scant dit ook bij opstarten,
wat doen we onderwerp sluiten?
Alvast aan u en Lana heel hartelijke dank voor al jullie hulp!!!

groetjes,

Ed
 
je mag gerust de default settings gebruiken ... dacht eigenlijk al dat je dit al had gedaan ..
want je begon eerst over de default settings en pas nadat ik hier bevestiging over gaf vermelde jij pas over de keuze mogelijkheden vermits het gebruik van de "Esc " toets .
 
In post #8 staat een filmpje hoe mijn laptop te laten opstarten vanaf cd rom, <elnu

in je filmpje beschrijf je hoe ik mijn cd-dvd als opstartmedium te zetten.
Ik wil redo-backup gebruiken om een image te maken.

Ik moest eerst bij boot settings CSM naar enabled brengen, dan krijg je de waarschuwing dat dat niet gaat zolang secure boot is enabled/.
Je moet dan naar security menu gaan en secure boot control op disabled zetten.
Maar ik kan gewoonweg niet meer de optie CSM aanklikken, ik kan het niet selecteren.
De cursor wipt erover. dus ik kan CSM niet op enabled zetten

Ik heb wel acronis true image ook geinstalleerd op de pc, heeft dit er iets mee te maken?

Hoe komt het dat ik CSM niet kan aanklikken, terwijl het voor de grote update van windows wel ging????

Kan je me even helpen, ik volg alle stappen van het filmpje, maar ik spring gewoon over CSM

greets

ed
 
ja dat is me gelukt, maar nu kan ik dit niet meer veranderen, je moet de csm niet altijd op enabled laten staan, anders krijg je op je asus altijd de optie hoe je wil opstarten in het beginscherm van dvd of van je ssd of usb en dit vond ik vervelend
dus de csm en secure boot zijn alleen vroeger eens veranderd voor het kunnen maken van een image met redo-backup en ik heb nadien de bios terug in zijn oorspronkelijke toestand gezet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan