Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo:

Mijn vrouw heeft een probleem met de hdd,dit is een Samsung S2 Portable 320 gb 2,5 inch.Van die schijf kreeg ze al regelmatig het bericht dat die gecontroleerd en herstelt moest worden,dat heeft ze iedere keer keurig gedaan en kon ze weer verder,maar vanaf gisteren kwam de melding dat de schijf geformateerd moest worden,en dat doen we dus niet want er staan voor mijn vrouw belangrijke bestanden op die schijf,ze heeft namelijk als hobby foto's bewerken en kaarten maken en de bestanden die ze daar voor nodig heeft staan op die schijf.Dus wat nu gedaan?Wij hadden expres toendertijd deze externe schijf gekocht om de bestanden veilig te stellen,maar op zo'n manier heb je aan een externe schijf ook niets.Ik heb geprobeerd om van die schijf een backup te maken maar dat lukt niet,want dan krijg ik de mededeling Kan geen gegevens lezen of schrijven,ik heb geprobeerd om te defragmenteren ook dat lukt niet geeft aan dat ik de hdd moet formateren,ik heb ook nog geprobeerd om de hdd te controleren en dat gaat ook niet want dan krijg ik de mededeling dat de schijf niet toegangkelijk is.
Ik heb verschillende programma's geprobeerd zoals Acrones True Image Home 2012,Recuva,Recover my files,ik ben met Testdisk bezig geweest maar allemaal tot nu toe zonder resultaat.Ik verwacht zelf dat het iets met de opstart van die hdd te maken heeft,misschien de MBR beschadigd?Maar als je met een programma wil proberen om die MBR te herstellen formatteerd hij dan of niet? Want als hij formatteerd dan is dat geen optie.Ik heb een programma Partition Table Doctor om de MBR te herstellen,maar ik durf er niet aan te beginnen om dat ik bang ben dat je dan misschien alles op de schijf kwijt bent.Wie kan mij hiermee helpen?De computer is een Laptop Samsung R780 die draait op Windows 7 Home Premium 32 bit,heeft 4 gb geheugen en een interne harddisk van 320 gb.
 
Hier vrees ik met grote vrezen, dat alle data difinitief weg is.

Een melding dat een schijf gecontroleerd en hersteld moet worden komt niet zo maar en moet je serieus nemen.
Meestal betekend deze melding dat de schijf slecht begint te worden en dat het einde in zicht komt.

Veilig stellen doe je niet op een externe harde schijf. Het blijft gewoon een harde schijf die kwetsbaarder is dan een harde schijf die in een PC zit, omdat een externe schijf eens kan vallen en een PC valt niet zomaar om.

Een Master Boot Record heeft een externe schijf niet.
 
Kleine correctie. Elke harddisk bevat een MBR of GPT. Deze kan inderdaad corrupt geraakt zijn. Ik zou de hoop nog niet opgeven op he HDD. Ik heb al meerdere harde schijven hersteld in die toestand.
Als ik je goede software mag aanraden; R-Studio. Disk Recovery Software and Hard Drive Recovery tool for Windows

Tip voor backup; een schijf is zeker een goed medium, maar voorzie altijd 2 locaties voor je bellangrijke data. Dus bijvoorbeeld je gegevens wegschrijven op een externe hdd EN de hdd van je computer.
 
Hallo DDragon80,ik geef de moed nog niet op voor de hdd,want zo dikwijls is hij nog niet gebruikt,dus ik verwacht ook niet dat de hdd stuk is,ik verwacht zelf dat er iets is met de MBR,maar kun je die zonder gevaar voor dataverlies proberen te herstellen met Partition Table Doctor,ik heb de software die U mij heeft aangeraden gedownload dus die kan ik eerst wel eens proberen.maar als U weet of ik de MBR probleemloos kan herstellen met PTD zou ik het graag horen.
 
Hallo DDragon80,ik geef de moed nog niet op voor de hdd,want zo dikwijls is hij nog niet gebruikt,dus ik verwacht ook niet dat de hdd stuk is,ik verwacht zelf dat er iets is met de MBR,maar kun je die zonder gevaar voor dataverlies proberen te herstellen met Partition Table Doctor,ik heb de software die U mij heeft aangeraden gedownload dus die kan ik eerst wel eens proberen.maar als U weet of ik de MBR probleemloos kan herstellen met PTD zou ik het graag horen.

Ik kan echter geen antwoord geven op je vraag of dit te herstellen is et Partition Table Doctor, daar ik die software niet ken. Bij herstel van een MBR gaat je HDD niet geformatteerd worden, dit is iets anders.
 
oké DDragon80,maar zou U mij uit kunnen leggen hoe ik dat programma dat ik op Uw voorspraak gedownload heb,moet gebruiken.Het is nl in het Engels en dat is niet mijn sterkste kant en dan ben ik zo bang om een fout te maken en dan alles kwijt ben.
 
Van die schijf kreeg ze al regelmatig het bericht dat die gecontroleerd en herstelt moest worden,dat heeft ze iedere keer keurig gedaan en kon ze weer verder,maar vanaf gisteren kwam de melding dat de schijf geformateerd moest worden,en dat doen we dus niet want er staan voor mijn vrouw belangrijke bestanden op die schijf,

Dit vind ik verdacht.
Wil je eens een DDS logje plaatsen.
Hoe je dat moet doen kun je hier lezen.
 
Tip voor backup; een schijf is zeker een goed medium, maar voorzie altijd 2 locaties voor je bellangrijke data. Dus bijvoorbeeld je gegevens wegschrijven op een externe hdd EN de hdd van je computer.

Ook hier zou ik geen genoegen mee nemen. Het beste is en blijft een Online data opslag.

En als je alles thuis wilt opslaan is de beste oplossing een PC of NAS of ander apparaat met de mogelijkheid tot minimaal RAID 1 configuratie.
Alle data is dan gespiegelt en je krijgt een melding zodra er 1 harddisk defect begint te raken.
 
Wel, als je die software opstart zal je zien dat je een lijst krijgt met de gevonden stations in je computer (harde schijven, dvd lezers, ...).
Selecteer daaruit de "defecte" externe harde schijf. Klik dan op de Scan knop bovenaan. Je krijgt dan een extra menu te zien waar je kan selecteren om naar gekende bestanden te zoeken enzo. Selecteer "Detailed", en klik op "Scan". Dit kan even duren nu... (uren!). Nadien krijg je een overzicht van de gevonden bestanden. Diegene in het groen kan je terughalen. Plaats altijd de gerecoverde bestanden op een andere schijf! Nooit op de te herstellen schijf!
 
Ook hier zou ik geen genoegen mee nemen. Het beste is en blijft een Online data opslag.

En als je alles thuis wilt opslaan is de beste oplossing een PC of NAS of ander apparaat met de mogelijkheid tot minimaal RAID 1 configuratie.
Alle data is dan gespiegelt en je krijgt een melding zodra er 1 harddisk defect begint te raken.

Akkoord. Maar een NAS is duur. En een RAID 1 oplossing is niet ideaal voor thuisgebruikers. Ik merk hier bijvoorbeeld dat iemand "per ongeluk" een bestand wist, en blij is dat hij daar een backup van heeft. Nuja, RAID 1 - bestand wissen - bestand weg...

Online ... trage upload. Goed voor niet al te grote bestanden. + datalimiet op je internet traffic in België.
 
Hallo DDragon80,ik val je nog 1 x lastig vanavond,maar ik heb daarnet nog even dat programma laten draaien en hij gaf aan dat het ong.10 uren zou duren voor hij klaar was,en hij vond wel bestanden,maar nu kreeg ik onderin het venster de volgende regel: Read Disk Samsung S2 Portable at position(en dan krijg je iedere keer een ander 8 cijferig nummer)failed after 1 Attemps gegevensfout(cyclische reduntantiecontrole(23)en van zulk soort regels staan er veel in,dus is mijn vraag kan ik gewoon daarmee doorgaan morgen,want als dit niet goed is zit ik morgen voor niets 10 uur te wachten.Ik hoor graag van U.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan