Laptop dochter geraakt niet meer op 't internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Beste PCtutsers,

Ik heb een probleempje, de laptop van men dochter geraakt niet meer op het internet.

Ik krijg de melding dat er enkel met een lokaal netwerk verbinding gemaakt kan worden, maar niet verder.
Dit op alle mogelijke verbindingen, via de lan-verbinding en via alle draadloze (wifi) verbindingen, die ik kan maken.

Bij mijn weten staat er geen firewall, buiten die van Vista, op de laptop.
De Firewall van Vista heb ik al uitgeschakeld, alsook Avast virusscanner (nu terug aangezet).

Er blijf een rood kruis staan tussen het "internet" en "onbekend netwerk".
Tussen "onbekend netwerk" en de laptop zou alles in orde zijn...

Met andere computers is er geen probleem om op het internet te geraken, zowel draadloos als via Lan.

Router is al een keer gereset (stroomloos gezet gedurende meer dan 10 seconde).

Veilig opgestart met netwerkmogelijkheden; andere gebruikers op deze laptop en heropgestart, ik heb het allemaal geprobeerd.
Geen uitroeptekens bij apparatenbeheer en alle apparaten zijn in orde.

Vista laten zoeken naar fouten of de netwerkmogelijkheden laten controleren/herstellen leverde geen resultaat op, dezelfde melding blijft => goede verbinding met beperkte netwerkmogelijkheden.

Toch is de laptop er in geslaagd om een update van Adobe Flash player binnen te halen...maar van MBAM update lukt dan weer niet...

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar.
Kan er iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt!

O ja, het internet is via Telenet.

Groetjes Rikkie
 
Inderdaad, van de laptop naar de router via een netwerkkabel.

Dat zou geen probleem mogen geven. Wil je eens de inhoud van het Mbam log plaatsen. Je vind dat terug in Mbam bij tabblad logbestanden. Klik daar op het logbestand van de jongste datum en kladblok zal openen.
Wil je ook eens een Hijackthis log plaatsen om te controleren of daar iets abnormaals of verdachts in te vinden is.
Download Hijackthis naar een USB stick en voer het vandaar uit.
 
Dat zou geen probleem mogen geven. Wil je eens de inhoud van het Mbam log plaatsen. Je vind dat terug in Mbam bij tabblad logbestanden. Klik daar op het logbestand van de jongste datum en kladblok zal openen.
Wil je ook eens een Hijackthis log plaatsen om te controleren of daar iets abnormaals of verdachts in te vinden is.
Download Hijackthis naar een USB stick en voer het vandaar uit.

Gedaan.
Hier komen de logjes.

Malwarebytes Anti-Malware 1.62.0.1300
Malwarebytes : Free anti-malware download

Databaseversie: v2012.07.13.09

Windows Vista Service Pack 2 x86 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421
Karolien :: MEDION3 [administrator]

3/05/2013 20:04:39
mbam-log-2013-05-03 (20-04-39).txt

Scantype: Snelle scan
Ingeschakelde scanopties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM
Uitgeschakelde scanopties: P2P
Objecten gescand: 244401
Verstreken tijd: 14 minuut/minuten, 42 seconde(n)

Geheugenprocessen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerwaarden gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerdata gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Mappen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Bestanden gedetecteerd: 1
C:\Users\Karolien\Downloads\XvidSetup.exe (Adware.Agent) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

(einde)

Malwarebytes Anti-Malware (-evaluatieversie-) 1.75.0.1300
Malwarebytes : Free anti-malware download

Databaseversie: v2013.04.04.07

Windows Vista Service Pack 2 x86 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421
Karolien :: MEDION3 [administrator]

Bescherming: Ingeschakeld

4/05/2013 0:46:52
mbam-log-2013-05-04 (00-46-52).txt

Scan type: Snelle scan
Ingeschakelde scan opties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM
Uitgeschakelde scan opties: P2P
Objecten gescand: 253591
Verstreken tijd: 10 minuut/minuten, 28 seconde(n)

Geheugenprocessen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels gedetecteerd: 3
HKCR\Typelib\{1D085C0A-E4F4-4F66-BDBF-4BE51015BFC3} (PUP.Funmoods) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.
HKCR\Interface\{0D80F1C5-D17B-4177-AC68-955F3EF9F191} (PUP.Funmoods) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.
HKCU\SOFTWARE\Funmoods (PUP.FunMoods) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

Registerwaarden gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerdata gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Mappen gedetecteerd: 4
C:\Users\Karolien\AppData\LocalLow\Funmoods (PUP.FunMoods) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.
C:\Users\Karolien\AppData\LocalLow\Funmoods\Funmoods (PUP.FunMoods) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.
C:\Program Files\Funmoods (PUP.FunMoods) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.
C:\Program Files\Funmoods\funmoods (PUP.FunMoods) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

Bestanden gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

(einde)

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 13:11:11, on 4/05/2013
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16476)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe
C:\Program Files\Acronis\TrueImageHome\TrueImageMonitor.exe
C:\Program Files\Acronis\TrueImageHome\TimounterMonitor.exe
C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\hpwuschd2.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe
C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IELowutil.exe
C:\Windows\System32\mobsync.exe
E:\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Zoeken
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = MSN NL: Hotmail, Outlook, Skype, Messenger, het laatste nieuws, entertainment en meer!
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = MSN NL: Hotmail, Outlook, Skype, Messenger, het laatste nieuws, entertainment en meer!
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: uTorrentBar_NL Toolbar - {87775fdb-6972-41f9-ae51-8326e38cb206} - C:\Program Files\uTorrentBar_NL\prxtbuTor.dll
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office14\GROOVEEX.DLL
O2 - BHO: uTorrentBar_NL - {87775fdb-6972-41f9-ae51-8326e38cb206} - C:\Program Files\uTorrentBar_NL\prxtbuTor.dll
O2 - BHO: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Windows Live Messenger Companion Helper - {9FDDE16B-836F-4806-AB1F-1455CBEFF289} - C:\Program Files\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: Softonic Helper Object - {E87806B5-E908-45FD-AF5E-957D83E58E68} - C:\Program Files\Softonic\softonic\1.5.11.5\bh\softonic.dll
O3 - Toolbar: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O3 - Toolbar: uTorrentBar_NL Toolbar - {87775fdb-6972-41f9-ae51-8326e38cb206} - C:\Program Files\uTorrentBar_NL\prxtbuTor.dll
O3 - Toolbar: Softonic Toolbar - {5018CFD2-804D-4C99-9F81-25EAEA2769DE} - C:\Program Files\Softonic\softonic\1.5.11.5\softonicTlbr.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast] "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\avastUI.exe" /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [BCSSync] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices
O4 - HKLM\..\Run: [TrueImageMonitor.exe] C:\Program Files\Acronis\TrueImageHome\TrueImageMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AcronisTimounterMonitor] C:\Program Files\Acronis\TrueImageHome\TimounterMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Scheduler2 Service] "C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [uTorrent] "C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe" /MINIMIZED
O4 - HKCU\..\Run: [Facebook Update] "C:\Users\Karolien\AppData\Local\Facebook\Update\FacebookUpdate.exe" /c /nocrashserver
O4 - HKCU\..\Run: [PC Brother System Care] "C:\Program Files\PC Brother System Care\PCBrother.exe" /hide
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')
O8 - Extra context menu item: &Verzenden naar OneNote - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office14\ONBttnIE.dll/105
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office14\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Companion\companionlang.dll,-600 - {0000036B-C524-4050-81A0-243669A86B9F} - C:\Program Files\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Verzenden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Verzenden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: &Gekoppelde notities van OneNote - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Gekoppelde notities van OneNote - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll
O23 - Service: Acronis Scheduler2 Service (AcrSch2Svc) - Acronis - C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastSvc.exe
O23 - Service: Bonjour-service (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Google Updateservice (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update-service (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: iPod-service (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: MBAMScheduler - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamscheduler.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files\Skype\Updater\Updater.exe

--
End of file - 9117 bytes

Dit zijn de gevraagde logjes...
 
ik denk dat @dragon bedoelt dat je die code dus
netsh int ip reset c:\ipreset.log
netsh winsock reset catalog
advfirewall reset
moet invullen druk daarna op enter en herstart je computer
 
Ga naar start en type in de zoekbalk msconfig , klik op ja in het volgende scherm dat verschijnt.
Klik in het volgend venster bij tablladje opstarten.
Haal het vinkje weg bij:
HKCU\..\Run: [uTorrent] "C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe"
Klik op toepassen en daarna op OK
Er word gevraagd om de computer opnieuw op te starten, sta dit toe.
Laat eens weten of hiermee het probleem verholpen is.
 
Ga naar start en type in de zoekbalk msconfig , klik op ja in het volgende scherm dat verschijnt.
Klik in het volgend venster bij tablladje opstarten.
Haal het vinkje weg bij:
HKCU\..\Run: [uTorrent] "C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe"
Klik op toepassen en daarna op OK
Er word gevraagd om de computer opnieuw op te starten, sta dit toe.
Laat eens weten of hiermee het probleem verholpen is.

Verwijderd, probleem niet opgelost...
 
vraagje : heb je al eens geprobeerd om een herstelpunt terug te zetten ...wellicht is het dan verholpen ..
nadien dien je wel Mbam terug te installeren en een nieuwe scan uit te voeren .
 
Kijk eens bij de adapterinstellingen, zijn deze ingeschakeld.

Hier een voorbeeld
Haperend-netwerk_netwerkadapters-435.png


Kijk ook of deze een IP adres hebben die niet in de range van de router zit. Zet deze dan op automatisch.
 
om een herstelpunt aan te spreken in vista ...

* Klik op de Start , typ in het zoekvenster het woord "systeemherstel".
*geef toestemming als dit gevraagd word!
*je kunt meerder herstelpunten aanvinken !!
om zeker ver genoeg terug te gaan , indien nodig!
*selecteer een herstelpunt en bevestig je keuze ( 2x) en klik op ja
*het herstel zal nu beginnen ( laat alles op zijn beloop )
*de pc word vanzelf herstart en er word je gevraagd om dit herstel te bevestigen ( doe dit dan ook )
*je kan indien nodig een ander herstelpunt doen indien het probleem niet verholpen is , je kan ook het herstel ongedaan maken !
 
Open een command prompt en voer volgende opdrachten uit.

Code:
ipconfig /all >> c:\network.txt
nslookup www.google.be >> c:\network.txt
ping www.google.be >>  c:\network.txt
ping 173.194.78.94 >> c:\network.txt
tracert 173.194.78.94 >> c:\network.txt

Daarna gaan er op je C: een bestand terug te vinden zijn met de naam network.txt

Antwoord hier dmv de Uitgebreide Editor te gebruiken (2de knop onderaan) en post daarna als bijlage dat bestand. (zoals je in een email een bijlage zou meesturen kan dit hier ook...)

Alvast bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan