Laptop dochter geraakt niet meer op 't internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Beste PCtutsers,

Ik heb een probleempje, de laptop van men dochter geraakt niet meer op het internet.

Ik krijg de melding dat er enkel met een lokaal netwerk verbinding gemaakt kan worden, maar niet verder.
Dit op alle mogelijke verbindingen, via de lan-verbinding en via alle draadloze (wifi) verbindingen, die ik kan maken.

Bij mijn weten staat er geen firewall, buiten die van Vista, op de laptop.
De Firewall van Vista heb ik al uitgeschakeld, alsook Avast virusscanner (nu terug aangezet).

Er blijf een rood kruis staan tussen het "internet" en "onbekend netwerk".
Tussen "onbekend netwerk" en de laptop zou alles in orde zijn...

Met andere computers is er geen probleem om op het internet te geraken, zowel draadloos als via Lan.

Router is al een keer gereset (stroomloos gezet gedurende meer dan 10 seconde).

Veilig opgestart met netwerkmogelijkheden; andere gebruikers op deze laptop en heropgestart, ik heb het allemaal geprobeerd.
Geen uitroeptekens bij apparatenbeheer en alle apparaten zijn in orde.

Vista laten zoeken naar fouten of de netwerkmogelijkheden laten controleren/herstellen leverde geen resultaat op, dezelfde melding blijft => goede verbinding met beperkte netwerkmogelijkheden.

Toch is de laptop er in geslaagd om een update van Adobe Flash player binnen te halen...maar van MBAM update lukt dan weer niet...

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar.
Kan er iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt!

O ja, het internet is via Telenet.

Groetjes Rikkie
 
om een herstelpunt aan te spreken in vista ...

* Klik op de Start , typ in het zoekvenster het woord "systeemherstel".
*geef toestemming als dit gevraagd word!
*je kunt meerder herstelpunten aanvinken !!
om zeker ver genoeg terug te gaan , indien nodig!
*selecteer een herstelpunt en bevestig je keuze ( 2x) en klik op ja
*het herstel zal nu beginnen ( laat alles op zijn beloop )
*de pc word vanzelf herstart en er word je gevraagd om dit herstel te bevestigen ( doe dit dan ook )
*je kan indien nodig een ander herstelpunt doen indien het probleem niet verholpen is , je kan ook het herstel ongedaan maken !

Bedankt voor de mooie uitleg!
Heb deze gelogd, maar natuurlijk heeft zij geen herstelpunten aangemaakt...
Dus terug naar af.
 
Open een command prompt en voer volgende opdrachten uit.

Code:
ipconfig /all >> c:\network.txt
nslookup www.google.be >> c:\network.txt
ping www.google.be >>  c:\network.txt
ping 173.194.78.94 >> c:\network.txt
tracert 173.194.78.94 >> c:\network.txt

Daarna gaan er op je C: een bestand terug te vinden zijn met de naam network.txt

Antwoord hier dmv de Uitgebreide Editor te gebruiken (2de knop onderaan) en post daarna als bijlage dat bestand. (zoals je in een email een bijlage zou meesturen kan dit hier ook...)

Alvast bedankt.

Oké, hier komt ie...
 

Bijlagen

  • network.txt
    2.6 KB · Weergaven: 121
Je hebt nergens IP adres gegevens in je overzicht.
Kijk eens na of je Internet Protocol Versie 4 (TCP/IPv4) ingeschakeld (aangevinkt) staat bij je netwerkadapters (wired en wireless). Voor een verduidelijking, kijk naar post #25 van Pluis en kies eigenschappen.


Toevoeging...
Ik zie dat je "medium ontkoppeld" staat. Steekt je netwerkkabel in en/of is je wireless verbonden?
 
Je hebt nergens IP adres gegevens in je overzicht.
Kijk eens na of je Internet Protocol Versie 4 (TCP/IPv4) ingeschakeld (aangevinkt) staat bij je netwerkadapters (wired en wireless). Voor een verduidelijking, kijk naar post #25 van Pluis en kies eigenschappen.


Toevoeging...
Ik zie dat je "medium ontkoppeld" staat. Steekt je netwerkkabel in en/of is je wireless verbonden?

Tijdens de uitvoering kreeg ik bij één van de opdrachten wel de melding dat er geen verbinding gemaakt kon worden.

Verbindingen.jpg
Deze staan aangevinkt. (Er staat wel bij beperkt of lokaal zoals hogerop gezegd) zie foto.

De netwerkkabel steekt wel degelijk in, maar durft wel eens uit zijn socket te kuipen.
De draadloze staat normaal aan, maar bij het opstarten moet deze soms manueel aangezet worden (sneltoets Fn+F3).
Het zou straf zijn moesten deze alle twee tegelijk flessen.

IP draadloos: 169.254.27.127
IP Lan: 169.254.89.128
Ik heb deze al zeker 10 X laten hernieuwen (staan beide op automatisch toekennen)
 
Is de pc misschien voorzien van een nieuwe besturing en werken daardoor de netwerk adapters niet. Heb je in dit geval alle drivers geinstalleerd.

Neen, de pc is nog steeds in originele staat zowel soft- als hardwarematig.
Alleen de Microsoftupdates weren automatisch geïnstalleerd.

Voor de rest is er niets recent geïnstalleerd op deze pc.

Enig voorval was drie weken geleden.
Laptop liep vast, kon geen internetverbinding meer maken en alles verliep zeer traag, office wou niet meer werken.
HD was volledig vol en ik heb dan een grote kuis gedaan.
Nu is er meer dan 1/3 vrij.
 
Misschien tijdens de grote kuis iets te veel weg gegooid. Drivers bijvoorbeeld.

Installeer de drivers van de netwerkadapters eens opnieuw.

En daarna nog 3 weken gewoon verder kunnen werken? Lijkt mij niet normaal.

Indien ik de drivers terug installeer moet ik die wel hebben...
Steken die al in Windows of moet ik deze nog online gaan zoeken?
 
Data verzenden lukt, ontvangen niet....

Heb je toevallig beveiligingsoftware geinstalleerd (of verwijderd) recentelijk? Firewall, Anti-virus met geintegreerde firewall, filters,...?
 
Data verzenden lukt, ontvangen niet....

Heb je toevallig beveiligingsoftware geinstalleerd (of verwijderd) recentelijk? Firewall, Anti-virus met geintegreerde firewall, filters,...?

Normaal niet.

Ik heb wel gemerkt dat er naast Avast, ook Defender actief was, maar dat was blijkbaar al een tijdje zo.
Ik heb Avast toen even uitgeschakeld, zonder resultaat.

Avast was verlopen en is wel vorige week terug geactiveerd.
Maar daar kan het normaal niet aan liggen, denk ik.
 
Avast was verlopen en is wel vorige week terug geactiveerd.
Maar daar kan het normaal niet aan liggen, denk ik.

En waarom niet. Avast niet actief waardoor de virusdatabase niet meer bijgewerkt word.
Mbam die niet up to date was .

Download TDSSkiller naar een USB stick, sluit die aan op de laptop, en voer TDSKiller uit.


Als er door TDSSkiller een melding verschijnt dat er een update wordt gevonden klikt dan op Load update.

tdskiller_update.jpg



Een nieuwere versie van TDDSkiller zal gedownload worden , en sla deze op het bureaublad op.
Start opnieuw TDSKiller na de update.
Klik op Change parameters en zorg ervoor dat onderstaande opties allemaal aangevinkt zijn.

- Services and drivers
- Boot sectors
- Verify drivers digital signatures
-Detect TDLFS file system

Klik op OK


tdskiller_settings.jpg




Klik op Start Scan en volg de instructies.
Als de scan klaar is klik je op Report.
Selecteer de inhoud (log) en plaats deze in een nieuw antwoord.

Wanneer TDSSKiller een mededeling geeft om het bestand te herstellen (Cure),dan sta je dit toe. In dit geval zal gevraagd worden om de computer opnieuw te herstarten. Herstart dan onmiddelijk de computer !!!
De unsigned files skip je.
Rootkit.Boot.SST.b en en of andere zoals Sinowal, ZeroAccess of Whistler laat je herstellen Cure.
Na opnieuw herstarten van de computer vind je het logbestand terug op deze locatie C:\TDSSKiller.[Version]_[Date]_[Time]_log.txt
Voeg het logbestand bij een nieuw antwoord.
 
Ik heb het volgende gedaan:

1. - Oude draadloze router terug in dienst genomen.
Ook langs mijn oude router geen internetmogenlijkheden.

2. - Avast uitgeschakend, niet verwijderd alleen afgezet.
Nog steeds geen toegang tot het internet.

3. - Netwerkdrivers verwijderd en terug geïnstalleerd (afgehaald van de site Medion, zie post 40).
Ook geen internetmogenlijkheden.

Foutmelding als ik met googleChroom naar 't internet wil surfen:
Fout 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): Kan het DNS-adres van de server niet oplossen.

Ik ben aan 't einde van mijn Latijn, denk ik...-m-
 
Gaat het hier om avast internet security? Indien zo, verwijder dit volledig. Afzetten allen helpt meestal niet als zulk product corrupt raakt en je netwerk platlegt.
Malware gaat op zich het netwerkverkeer niet doodleggen. Is zoals een huis dat ze'n eigen fundamenten afbreekt...
Tenzij via removal software die iets te bruut te werk gaat...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan