Laptop dochter geraakt niet meer op 't internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Beste PCtutsers,

Ik heb een probleempje, de laptop van men dochter geraakt niet meer op het internet.

Ik krijg de melding dat er enkel met een lokaal netwerk verbinding gemaakt kan worden, maar niet verder.
Dit op alle mogelijke verbindingen, via de lan-verbinding en via alle draadloze (wifi) verbindingen, die ik kan maken.

Bij mijn weten staat er geen firewall, buiten die van Vista, op de laptop.
De Firewall van Vista heb ik al uitgeschakeld, alsook Avast virusscanner (nu terug aangezet).

Er blijf een rood kruis staan tussen het "internet" en "onbekend netwerk".
Tussen "onbekend netwerk" en de laptop zou alles in orde zijn...

Met andere computers is er geen probleem om op het internet te geraken, zowel draadloos als via Lan.

Router is al een keer gereset (stroomloos gezet gedurende meer dan 10 seconde).

Veilig opgestart met netwerkmogelijkheden; andere gebruikers op deze laptop en heropgestart, ik heb het allemaal geprobeerd.
Geen uitroeptekens bij apparatenbeheer en alle apparaten zijn in orde.

Vista laten zoeken naar fouten of de netwerkmogelijkheden laten controleren/herstellen leverde geen resultaat op, dezelfde melding blijft => goede verbinding met beperkte netwerkmogelijkheden.

Toch is de laptop er in geslaagd om een update van Adobe Flash player binnen te halen...maar van MBAM update lukt dan weer niet...

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar.
Kan er iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt!

O ja, het internet is via Telenet.

Groetjes Rikkie
 
En waarom niet. Avast niet actief waardoor de virusdatabase niet meer bijgewerkt word.
Mbam die niet up to date was .

Download TDSSkiller naar een USB stick, sluit die aan op de laptop, en voer TDSKiller uit.

Na opnieuw herstarten van de computer vind je het logbestand terug op deze locatie C:\TDSSKiller.[Version]_[Date]_[Time]_log.txt
Voeg het logbestand bij een nieuw antwoord.

"En waarom niet."
Avast was wel actief, niet bijgewerkt.(stond nog steeds actief onderaan bij de werkende programma's)
Avast was nog niet zo heel lang verlopen dus de virusdefinities waren nog vrij recent.
Defender was actief.

TDSS vroeg niet achter een update.

Ik kreeg TXT niet gekoppeld als bijlage, dus na veel moeite is het een doc geworden...
 

Bijlagen

  • Netwerkfoutmelding.doc
    245 KB · Weergaven: 94
Avast was wel actief, niet bijgewerkt.(stond nog steeds actief onderaan bij de werkende programma's)

Een virusscanner die verlopen is bied je geen bescherming meer. Het enige wat je daarmee kan doen is nog scannen naar virussen.
Verscheen er bij het icoontje van Avast dat de computer in gevaar was en de beveiligingssoftware moest bijgewerkt worden?
TDSKiller heeft niets gevonden. TDSKiller en het logbestand mag dan verwijdert worden.
Ik zie zelf geen verdere oplossing meer . Ga eens de logboeken raadplegen of er daar iets te vinden is i.v.m. het probleem.
Logboeken openen
 
Een virusscanner die verlopen is bied je geen bescherming meer. Het enige wat je daarmee kan doen is nog scannen naar virussen.
Verscheen er bij het icoontje van Avast dat de computer in gevaar was en de beveiligingssoftware moest bijgewerkt worden?
TDSKiller heeft niets gevonden. TDSKiller en het logbestand mag dan verwijdert worden.
Ik zie zelf geen verdere oplossing meer . Ga eens de logboeken raadplegen of er daar iets te vinden is i.v.m. het probleem.
Logboeken openen

"Een virusscanner die verlopen is bied je geen bescherming meer. Het enige wat je daarmee kan doen is nog scannen naar virussen."
Avast is nu aan 't scannen op die pc en Defender stond er ook nog op, dus heeft hij nooit zonder virusscanner gedraaid.
Maar dan zou het nog kunnen... Indien het om een zeer recente besmetting was door een zeer recent ontworpen virus.
Na een diepscan met Defender en Avast is er weerom niets gevonden.

Verschillende (virus en/of malleware)scanners vinden nietsmeer, MBAM heeft er bij aanvang een paar verwijderd.
Dus hij zou vrij moeten zijn of besmet met iets zeer recent.
Eigenlijk denk ik nu niet aan een infectie...

Netwerkkaarten zijn gedeïnstalleerd en terug gezet...

Zouden het nog settings kunnen zijn?

Of Ligt het aan de Telenetmodem en is de laptop geblokkeerd door Telenet.

Ik ben maar even aan 't denken...

Die logboeken, dat is onbegonnen werk.
daar zijn de laatste drie dagen zoveel veranderingen, scans, ed. gebeurt...
En 't is worstelen om daar door te geraken!
Dus tot hiertoe, nada.
 
open een command prompt en voer uit services.msc
Zoek dan naar DHCP client en kijk of deze gestart staat in zen status.

Voer ook volgende uit vanopt die command prompt
sfc /scannow

Die laatste herstelt beschadigde of niet originele systeembestanden.
 
heb je tevens ook de laatste voorgestelde oplossing uitgevoerd die daar aangebracht werd door "smittychat""
indien het antwoord hierop ja is ben ik ook ten einde en kan ik alleen nog een fabrieksherstel adviseren ...
je gebruik een medion pc ..
om de medion recovery op te roepen ... druk je op F12 toets tijdens een herstart...
Normaal krijg je dan een menu te zien waar je het opstartapparaat kunt selecteren .
Indien je niet binnen 11 seconden reageerd ,zal de pc gewoon verder gaan met het opstarten vanaf de harde schijf .

Een andere mogelijkheid is , om de opstartschijf in het station in te voeren en de pc te herstarten van af de cd rom drive.
 
heb je tevens ook de laatste voorgestelde oplossing uitgevoerd die daar aangebracht werd door "smittychat""
indien het antwoord hierop ja is ben ik ook ten einde en kan ik alleen nog een fabrieksherstel adviseren ...
je gebruik een medion pc ..
om de medion recovery op te roepen ... druk je op F12 toets tijdens een herstart...
Normaal krijg je dan een menu te zien waar je het opstartapparaat kunt selecteren .
Indien je niet binnen 11 seconden reageerd ,zal de pc gewoon verder gaan met het opstarten vanaf de harde schijf .

Een andere mogelijkheid is , om de opstartschijf in het station in te voeren en de pc te herstarten van af de cd rom drive.

Op die fout van google chrome zoeken heeft geen nut. Dit komt erop neer dat Chrome de hostname niet kan vertalen. Wat vrij normaal is als je netwerk niet "werkt". Is gewoon een vergaand gevolg daarvan.
Probleem is dat DHCP niet werkt om de één of ander reden... niet alleen DNS.
 
met Defender bedoel je wellicht de windows deffender ....dit is Géén antivirus programma enkel is dit een anti spyware tool ...
pas in de windows 8 is de deffender een voltalige beveiliging met antivirus, antispyware en firewall.
 
open een command prompt en voer uit services.msc
Zoek dan naar DHCP client en kijk of deze gestart staat in zen status.

Voer ook volgende uit vanopt die command prompt
sfc /scannow

Die laatste herstelt beschadigde of niet originele systeembestanden.
daar staat inderdaad gestart

sfc/scannow geeft volgend resultaat

Scan sfc.jpg
 
Gaat het hier om avast internet security? Indien zo, verwijder dit volledig. Afzetten allen helpt meestal niet als zulk product corrupt raakt en je netwerk platlegt.
Malware gaat op zich het netwerkverkeer niet doodleggen. Is zoals een huis dat ze'n eigen fundamenten afbreekt...
Tenzij via removal software die iets te bruut te werk gaat...
Deze was even tussen de mazen van 't net geglipt.
Avast van de pc gegooid.
IP-adressen vernieuwd.
Nog steeds geen internet...
 
heb je tevens ook de laatste voorgestelde oplossing uitgevoerd die daar aangebracht werd door "smittychat""
indien het antwoord hierop ja is ben ik ook ten einde en kan ik alleen nog een fabrieksherstel adviseren ...
je gebruik een medion pc ..
om de medion recovery op te roepen ... druk je op F12 toets tijdens een herstart...
Normaal krijg je dan een menu te zien waar je het opstartapparaat kunt selecteren .
Indien je niet binnen 11 seconden reageerd ,zal de pc gewoon verder gaan met het opstarten vanaf de harde schijf .

Een andere mogelijkheid is , om de opstartschijf in het station in te voeren en de pc te herstarten van af de cd rom drive.

"smittychat" Deze post vind ik niet terug...

Is er geen mogelijkheid voor een herstelling van Vista te doen?
 
We kunnen bijvoorbeeld wel eens proberen je vaste IP gegevens in te stellen.
Vergeet even wireless. Kijk na of je een goed werkende patchkabel hebt. Test deze uit op een ander toestel. Sluit die aan op je PC dan. Geef even de resultaten van volgend commando op een PC met werkend bekabeld netwerk.
Code:
ipconfig /all >> c:\ipconfig.txt

Zelfde methode als voorheen, bestandje hier posten. En dan kan ik je normaal wel vertellen welke IP gegevens je eens dient te testen. Er van uitgaande dat de netwerk patchkabel getest en werkende is.
 
We kunnen bijvoorbeeld wel eens proberen je vaste IP gegevens in te stellen.
Vergeet even wireless. Kijk na of je een goed werkende patchkabel hebt. Test deze uit op een ander toestel. Sluit die aan op je PC dan. Geef even de resultaten van volgend commando op een PC met werkend bekabeld netwerk.
Code:
ipconfig /all >> c:\ipconfig.txt

Zelfde methode als voorheen, bestandje hier posten. En dan kan ik je normaal wel vertellen welke IP gegevens je eens dient te testen. Er van uitgaande dat de netwerk patchkabel getest en werkende is.

Oké, hier gaan we dan...

Kabel, aangesloten van laptop recht naar telenetmodem.
Kabel heeft vandaag nog gediend om router aan te sluiten, en dat werkte, groen lichtje, dus kabel goed!
Telenetmodem werkte daarjuist ook nog prima...
Alles zou in orde moeten zijn.
 

Bijlagen

  • ipconfig.txt
    7.4 KB · Weergaven: 133
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan