Status
Niet open voor verdere reacties.
Hello iedereen, er werd per vergissing op deze Medion (eigendom van onze dochter, en moeder van 2 kinderen ...) met een Windows 7 aan boord, een upgrade naar Windows 10 ondernomen.
Nadat bleek dat bepaalde apparaten niet meer functioneerden, werd er terug gegaan naar de Windows 7.
Daar er op deze Medion tal van nutteloze spullen geïnstalleerd werden (zie hier hoger ;) ) en er terug van verwijderd werden werd er mij gevraagd of het niet mogelijk zou zijn terug naar fabriek instellingen te gaan.
Ik heb een poging ondernomen dit te doen, maar ik krijg de informatie dat bepaalde corrupt zijn, waarschijnlijk vanwege dat installeren van die Windows 10
Iemand enig idee wat ik zou kunnen ondernemen om met een "propere lei" te herbeginnen.
Alvast bedankt op voorhand, en groetjes.

Danny
 
Hello Mik, bedankt voor jouw antwoord, maar ik geloof dat die Akoya te oud is om daar nog de Windows 7 bij Medion te bekomen, althans is het antwoord dat ik daar bekwam, dat er niets gevonden werd.
Ik heb geen drivers nodig, alles werkt prima onder Windows 7, maar ik kan niet terug naar fabriek instellingen.
Toch bedankt en groetjes

Danny
 
je zegt dus dat alles prima werkt onder de Windows 7 en toch wil jij terug naar de fabrieksinstelling !
hier begrijp ik iets niet ... verklaar eens waarom dat jij dus terug wilt naar de fabrieksinstelling ..
*indien jij schijfbeheer opent zie jij dan ook de recoverypartitie vermeld staan !
indien deze niet aanwezig is dan kun je bijgevolg ook niet naar de fabrieksinstelling ..
**indien deze recoverypartitie wel aanwezig is dan dien je dus een bepaalde toets in te drukken bij het opstarten ..
 
je zegt dus dat alles prima werkt onder de Windows 7 en toch wil jij terug naar de fabrieksinstelling !
hier begrijp ik iets niet ... verklaar eens waarom dat jij dus terug wilt naar de fabrieksinstelling ..

Sorry, en neem me aub niet kwalijk, maar ik liet toch verstaan dat er twee jongeren eveneens met die computer "gewerkt" hebben, en blijkbaar weet je niet dat die gastjes van alles liggen proberen, daardoor gesteund door vriendjes, en daarom, als het eventjes zou mogen, zou ik terug met een propere lei willen beginnen, zoals ik reeds liet verstaan

*indien jij schijfbeheer opent zie jij dan ook de recoverypartitie vermeld staan !

Die recovery partitie is zowel in schijfbeheer als in de verkenner duidelijk aanwezig

indien deze niet aanwezig is dan kun je bijgevolg ook niet naar de fabrieksinstelling ..
**indien deze recoverypartitie wel aanwezig is dan dien je dus een bepaalde toets in te drukken bij het opstarten ..

Ik heb dit wel niet vermeld waarvoor mijn excuses, maar om naar fabriek instelling terug te gaan moet er tijdens de start de toets F11 gebruikt worden, wat ik dus ook gedaan heb, maar dan krijg ik de volgende melding "Het programma kan het systeemgedeelte niet herstellen omdat de structuur onjuist is ...

Ik wil dus gewoon naar fabriek instelling gaan, en daarom was ik hier op zoek naar mogelijke hulp.

Groetjes

Danny
 
de recovery partitie mag nooit via de verkenner te zien zijn .....
waarom niet !
omdat men dan geneigd is om op deze partitie dus het een en ander te verwijderen of er bij te zetten ..de recovery partitie is in feite een verborgen partitie en waarschijnlijk heeft men deze dus een schijfletter toegewezen wat zeker niet mocht !
das dan ook de reden dat je de melding krijgt dat deze structuur onjuist is ...m.a.w. waarschijnlijk kun je deze recovery dus niet meer gebruiken .. en zodoende blijft de optie aangebracht door LP de enige oplossing ...
**welke Windows 7 is er nodig om een verse installatie te kunnen doen !
 
Die "schijf letter" heeft geen invloed op de recovery partitie. Die letter wordt aangeduid door Windows, en is niet meer en niet minder dan een referentie in het registry.

Het is wel vrij normaal dat je recovery nietmeer gaat werken na een Windows 10 upgrade (ongeacht je terug bent gegaan naar Windows 7). Dat is de oorzaak dat die partitie geen nut meer heeft.
 
Lieve mensen, het was zeker niet mijn bedoeling hier een dispuut op te starten over wat volgens de een wel in de verkenner zou mogen gezien worden, maar volgens de andere niet, maar gewoon een tip te bekomen hoe of wat ik zou kunnen doen om die recovery nog te kunnen gebruiken.

Ook ben ik de mening toegedaan, zoals Dragon hier ook laat weten, dat het probleem door die upgrade naar Windows 10 zal veroorzaakt zijn, maar blijkbaar zal ik hier niet de gouden tip kunnen bekomen om dit te herstellen, maar dit is geen verwijt.

Ik denk dat ik voldoende informatie gevonden heb, of beter geen bruikbare, en zal dan wel een andere oplossing moeten gebruiken, of gewoon een grote opkuis op dat toestel uitvoeren, een terugkeer naar fabriek instellingen had ik echter liever willen uitvoeren.

Bedankt aan iedereen, en groetjes

Danny
 
er werd je medegedeeld door LP dat je berlac diende te gebruiken om je licentie op te halen ... er werd je ook medegedeeld dat je in het bezit diende te komen van een Windows 7 OEM installatie medium welke er dus nodig is (dit dient dezelfde versie te zijn die er eerder aanwezig was ) daarom stelde ik u de vraag welke Windows versie van de Windows 7 er nodig is ......
*je beweerd dus niet goed geholpen te zijn met deze info .
 
Hello iedereen, er werd per vergissing op deze Medion (eigendom van onze dochter, en moeder van 2 kinderen ...) met een Windows 7 aan boord, een upgrade naar Windows 10 ondernomen.
Nadat bleek dat bepaalde apparaten niet meer functioneerden, werd er terug gegaan naar de Windows 7.
Daar er op deze Medion tal van nutteloze spullen geïnstalleerd werden (zie hier hoger ;) ) en er terug van verwijderd werden werd er mij gevraagd of het niet mogelijk zou zijn terug naar fabriek instellingen te gaan.
Ik heb een poging ondernomen dit te doen, maar ik krijg de informatie dat bepaalde corrupt zijn, waarschijnlijk vanwege dat installeren van die Windows 10
Iemand enig idee wat ik zou kunnen ondernemen om met een "propere lei" te herbeginnen.
Alvast bedankt op voorhand, en groetjes.

Danny

Naar mijn idee was het bij het opstarten F11 ingedrukt houden en zo komt recoverij naar voren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan