Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mijn Windows pc opnieuw moeten installeren. Eerst Windows 8.1 en dan de update van Microsoft toegepast. Met de hulp van het forum hier ook een bachup genomen en die ook succesvol gerestored.

Vervolgens de nodige programma's geïnstalleerd. De PC werkte goed, dus een nieuwe backup genomen, was vannacht om 02:30 klaar.

Maar van morgen start de PC niet meer op. Op het Scherm komt nog juist de tekst MEDION en dat is alles. Op de Delete toets drukken om in de BIOS te komen heeft geen effekt.

Graag goede raad.
 
DDragon80 bedankt voor je reactie.

Ik had msconfig gebruikt om in veilige modus te komen. Vervolgens was het de bedoeling om terug normeel op te starten maar daar moet ik een verkeerde input gegeven hebben en is de resore gestart naar Windows 8.1.
Dat was allemaal terug in orde gekomen en heb ik enkele keren Windows backup laten runnen. De eerste keer was als test en heb ik ook een restore gedaan. Dat was allemaal in orde dus heb ik alle programma's geïnstalleerd. Een halve dag er mee gewerkt, ook opnieuw opgestart en zo. Alles bleek in orde. s' Avonds terug op een externe harde schijf een niuwe backup genomenen en dan de pc uitgezet.

s' Mordens deed hij niks meer. Externe drive afgekoppeld, kan zelfs niet meer in BIOS. De pc reageerd op geen enkel toets aanslag. Geeft ook geen beep geluiden bij het opstarten.
 
Net hetzelfde heb ik vorige week voor gehad.
Pc komt niet verder dan 1 biep en dan het Medion logo.
Contact met de service lijn van Medion die mij allerlei huis en tuin middeltjes voorschotelden.
Niets hielp,pc bleef zo dood als een pier.
Uiteindelijk de pc retour gestuurd naar de servicedienst van Medion in Nederland (heb nog tot oktober 2016 garantie).
Ben benieuwd wanneer ik hem terug krijg en wat de oorzaak geweest kan zij.
Hopelijk vind je toch een oplossing.
fiel
 
Als een PC helemaal niets meer doet en ook geen beepjes meer geeft kan er iets verkeerd met de voeding zijn.
Zit de stekker er wel goed in of is de stroomkabel misschien defect. Soms is er ook en aan/uit schakelaar aan de achterkant van de pc aanwezig.
Voeding kan defect zijn of ergens een aansluiting of stekker losgeraakt in de PC.
 
Bedankt voor de reacties.
Alle stekkers heb ik nagezien; daar was niks verkeerd aan. Voeding kan het volgens mij niet zijn want op het scherm komt de grote tekst MEDION op maar verder niks. Ik vrees dat het de servicedienst van Medion zal worden.
 
Probeer dit eens: Start uw pc op (voor zover dat gaat).
Druk de powerknop van de pc in gedurende een 10/15 seconden.
Loslaten en proberen van terug op te starten.
 
De pc is terug OK.

Ik heb een andere harde schijf gestoken en dan opgestart. Ik kon nu wel in de BIOS komen.
Dan de harde schijf terug ingestoken en alles is terug on orde. Hoe dat mogelijk snap ik niet, iemand anders wel?

Allen die mij hebben bijgestaan nog eens bedankt voor de goede raad. Topic mag van mij gesloten worden.
 
Toch vermoed ik dat er ergens een kontaktje niet helemaal goed zat, want toen je er een andere schijf in deed kwam je wel verder. Bij het verwisselen van een schijf moet je toch wat rommelen met enkele kabels en je raakt tevens misschien wat andere kabeltjes aan.
Wat er precies aan de hand was is moeilijk meer te traceren. Kan zelfs intern een beschadigde kabel zijn die sluiting maakte. Jammer, maar eigenlijk kan het van alles geweest zijn en we zullen het nooit te weten komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan