Pc start niet verder op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo bedankt voor het aanbod dat jullie mij doen.
Om deze redenen wil ik mijn probleem nu toch bij jullie ook eens stellen want op een ander forum hebben zij mij ook al proberen te helpen.Heb al lang een heel trage pc : een desktop met WinXp home edition verie 2002 SP3. Kloksnelheid 1.8GHz, 1GB.
Pc werkt sedert lange tijd heel traag en plots kreeg ik problemen bij opstarten. Merendeels kan ik mijn paswoord intypen en begint verder door te starten maar onderaan rechts in de taakbalk komen de icoontjes niet te voorschijn of soms wel maar niet alle en zandloper is verder zichtbaar maar je kan dan ook niet meer verder iets aanklikken dus ook de startknop niet. Ik moet dan pc uitschakelen en opnieuw starten waardoor er onderaan geleidelijk na het aantal keren opstarten alle icoontjes heb en dan ook verder op start kan klikken. Als ik het voor heb meer dan niet moet ik altijd 3 à 4 maal opnieuw opstarten eer het lukt. Je zou denken na iedere poging dat hij iets verder opstart. Het gebeurt ook dat ik gans in het begin in het vak voor je wachtwoord ook al niet kunt typen. Hijack en andere programma's zijn toen geprobeerd en memorie testen uitgevoerd die ook niets opleverden. Ten einde raad zei de persoon mij dat pc te oud was en daar aan lag , maar die stelling kan ik toch moeilijk geloven.
Zouden jullie weten wat het probleem is?
Met dank
Sorry als deze dubbel gepost is maar dan is deze geldig want andere was niet onder winxp gepost en was ook niet ingelogd dacht ik.
 
De uitleg van 'te oud' is deels waar. Maar geen onmiddellijke oorzaak van je problemen.

Zal je even verklaren waarom de eerste stelling parten speelt. Toen men Windows XP uitbracht, had je met 512MB geheugen en een doorsnee aan systeemhardware voldoende om dit vlot te kunnen draaien. Maar wegens software updates en toevoegingen (waaronder het .NET framework dat almaar groter werd), werden deze minimum systeemeisen te weinig. En is 1GB aan werkgeheugen een absoluut minimum. Neem daarbij misschien dat je processor een Intel Celeron is (zeer traag)? Daarboven komt het feit dat een Windows na verloop van tijd vervuild raakt wanneer men dikwijls software installeerd en verwijderd. Wat ook een (kleine) bijdrage levert aan de algemene snelheid. Dat dus om het aspect "te oud" even aan te halen.

Wat kan nog meespelen dan? De harde schijf. Dit is een echte mechanische schijf die ronddraait. Een harde schijf kan na verloop van tijd beginnen falen en heeft tot gevolg dat dit de snelheid zeker niet ten goede komt. Dit is een feit waar geen vaste tijdsduur kan opgekleefd worden. Soms kan een harde schijf na 6 maanden het begeven, soms na 10 jaar. Maar zeker mag je hier wel van zijn! Dit kan je testen. Aan te raden is een testtool van de fabrikant van de harde schijf te gebruiken. Maar dan moet je het merk/(model) weten van die schijf.

Een slechte koeling (veroorzaakt door stof) veroorzaakt extra warmte in je casing en komt niet ten goede van de levensduur van je componenten. Harde schijf, Processor, ...


Dus om een lang verhaal kort te maken. Ik vermoed een combinatie van de drie bovenstaande factoren.
Indien je ons iets meer informatie kan geven rond de gebruikte componenten?
 
pc start niet verder op

pc start niet verder op

Volgens faktuur is pc Maxdata Future pc :Maxdata pentium 4 1.8GHz 256 ram. aangekocht in 01/2003.
Harde schijf ==> geforce G4 MD? TV out - of is dit iets anders?
Heb deze ram al vervangen door 2 nieuwe van elk 516MB.
In app. beheer staat onder schijfstations één schijf vermeld en is een WDC WD800BB-00JHC0.
Zou dit van Sony kunnen zijn?
Pc staat ingebouwd in een kast maar deur open als ik er mee werkt. heb vroeger ook nog gezien dat temp. niet hoog opliep. Met laatste geheugentests is pc met een air spraybus volledig uitgeblazen maar ok daar geraak je wel niet in die vaste schijf?
 
Laatst bewerkt:
Na eens gegoogeld te hebben op dit schijfnummer WDC WD800BB-00JHC0. kan ik op een site een nieuwere versie douwnloaden mijn versie is 5.1.2535.0 volgens app beheer en op de site is die 5.2.3790.1830. IK wacht antwoord af of ik deze zou mogen installeren.
 
het is me dus niet duidelijk wat jij bedoelt ...als je denkt de firmware te kunnen vervangen van de huidige HD ben je verkeerd !

installeer ne keer speccy om je schijf te controlleren op gebreken ...
plaats het print srceen er van ..

blauw = alles is ok
geel = opletten je schijf vertoont problemen , neem de tijd om alles over te zetten naar een andere schijf.
rood = er zijn onherstelbare problemen vast gesteld je HD kan in dit geval elk moment het gaan begeven...
 
Ik dacht gewoon dat dit nieuwere software was waarop mijn harde schijf beter zou op reageren. Maar nu je dit meldt kan ik het aannemen omdat schijf enkel is om de opslag van je gegevens te hebben en geen invloed op het bedienen ervan. Ik zal speccy nog eens douwnloaden en uitvoeren. vorige keer ook geen probleem daamee gevonden maar je weet nooit
Nu print screen: ditlukt niet hoe moet dit om de goede extensie te hebben?
 
printscreen plaatsen met img dumper
Maak een screenprint door op de toets Print Screen / PrtScr te drukken ..
Plak nu via CTRL+V de gemaakte afbeelding in paint
en sla deze op als .jpg op je bureaublad of in de map afbeeldingen .

Ga vervolgens naar IMGDumper.nl 2.1 � Home
Klik daar eerst op de knop Bladeren -
je navigeert dan naar het bureaublad of naar de map afbeeldingen
en je dubbel klikt vervolgens op de afbeelding.
Klik vervolgens op de knop Upload -
even later kom je op een nieuwe pagina en kopieer dan de bovenste link
en plak die in je volgende bericht.
 
Ik dacht gewoon dat dit nieuwere software was waarop mijn harde schijf beter zou op reageren. Maar nu je dit meldt kan ik het aannemen omdat schijf enkel is om de opslag van je gegevens te hebben en geen invloed op het bedienen ervan. Ik zal speccy nog eens douwnloaden en uitvoeren. vorige keer ook geen probleem daamee gevonden maar je weet nooit
Nu print screen: ditlukt niet hoe moet dit om de goede extensie te hebben?
 
5277aa23bde6b-Speccy_print_screen.jpg

Sorry dat het lang duurt, maar toch meer problemen omdat pc niet meer reageert op bepaalde momenten en moet afsluiten en opnieuw inloggen
 
dat ziet er dus goed uit nergens een geel of een rood te bespeuren ...

vraagje het opstarten betreft toch de windows of heb je het nu over de externe schijf ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan