Status
Niet open voor verdere reacties.

starmaker

Steunend lid
Vip Lid
Hallo, sinds vandaag problemen om outlook te openen.
"Verbinding is niet beveiligd" , zowel bij Firefox als Chrome.
Ligt dat nu bij mij of bij Outlook zelf?

Bedankt,
Willy
 
Toen ik op jou link klikte zei hij ook dat het onveilig was, na nogmaals eens te proberen was het ok.
Op mijn outlook.com, waar ik altijd naartoe ga, krijg ik soms de melding dat de verbinding onveilig en ietsje later kan ik erop.
Dus is het wel geen fout aan mijn pc of aan mijn instellingen, maar vermoedelijk wel ligt de fout bij Microsoft.
Groetjes.

en in bericht #26 zegt hij dat het hem dus wel lukt bij de online versie ....
ik wist niet dat er een download was voor Outlook .com ik werk steeds via de online versie ... Outlook.com - Microsoft free personal email
 
Heb ook nog eventjes dit probleem bekeken en enkele posts op het internet bekeken hierrond.
Kan hier voorlopig uit besluiten dat het probleem hoogst waarschijnlijk grotendeels bij Microsoft ligt.


Zulke cloudservices (webmail) werken met verschillende front-end servers (voor load balancing en failover). Je client vraagt op waar hij terecht kan voor vb mailserver1.live.com. Daarop antwoord de DNS (van je provider) met een aantal mogelijkheden. En hier begint het al fout te gaan. Wanneer je DNS (via DNS round robin) je stuurt naar één van de front-end servers van de webmail met mogelijk een niet up-to-date of problematisch certificaat, krijg je melding over onveilige site. Langs de andere kant, wanneer je DNS je stuurt naar een front-end die ok is, dan heb je geen probleem. Als eindgebruiker heb je niet echt de keuze waar je gaat uitkomen, dit is random of afhankelijk van de belasting van de server(s). Ga je via IP adres, dan gaat je certificaat verificatie ook van zen oren maken, omdat die naam ook niet overeenkomt.

Daarom dat voor sommige personen het probleem opgelost kan worden wanneer ze de DNS 8.8.4.4 (of 8.8.8.8) van Google gebruiken ipv hun eigen ISP DNS. Mogelijk gaat die DNS van Google je wel altijd naar een correcte host sturen.

Alleszins, dat is mijn besluit hierover...
 
op je outlook.com waar je altijd naartoe gaat ? is dit dan niet dezelfde als die ik gelinkt heb ...Outlook.com is toch enkel te gebruiken via de online web link .
 
Dit geeft een traceroute aan bij mij naar outlook.com

Niet echt goed dus vanaf 11 waar de Timeouts komen, maar uiteindelijk komt hij er wel.
Code:
Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
C:\Users\Lana>tracert [URL="http://www.outlook.com"]www.outlook.com[/URL]
Traceren van de route naar outlook-emeacenter3.office365.com [40.96.39.178]
via maximaal 30 hops:
  1    95 ms    99 ms    99 ms  dsldevice.lan [192.168.2.254]
  2    16 ms    16 ms    18 ms  195.190.228.135
  3    20 ms    19 ms    19 ms  nl-rt-dc2-git-cr03.kpn.net [213.75.64.239]
  4    19 ms    19 ms    19 ms  nl-rt-dc2-ice-ir01.kpn.net [213.75.64.238]
  5    20 ms    19 ms    19 ms  microsoft.globalswitch.nl-ix.net [193.239.117.16]
  6    41 ms    41 ms    39 ms  be-72-0.ibr02.ams.ntwk.msn.net [104.44.9.146]
  7    41 ms    39 ms    39 ms  be-5-0.ibr02.fra30.ntwk.msn.net [104.44.5.16]
  8    28 ms    28 ms    27 ms  ae71-0.fra-96cbe-1a.ntwk.msn.net [104.44.9.255]
  9    28 ms    27 ms    28 ms  ae12-0.fra-96cbe-1b.ntwk.msn.net [104.44.228.1]
 10    39 ms    38 ms    38 ms  ae10-0.vie-96cbe-1a.ntwk.msn.net [198.206.164.1]
 11     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 12     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 13     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 14     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 15    38 ms    37 ms    37 ms  40.96.39.178
De trace is voltooid.
C:\Users\Lana>
 
Probleem zit dieper dan dat alleen. Eerst heb je de DNS vertaling van outlook.com naar een IP adres. Zie hieronder.

Code:
C:\>nslookup outlook.com
Server:  dnsrec1.kulnet.kuleuven.be
Address:  134.58.126.3

Non-authoritative answer:
Name:    outlook.com
Addresses:  40.97.164.146
          40.97.155.26
          40.97.156.114
          40.97.113.34
          40.97.160.2
          40.96.32.50
          40.97.170.154
          40.97.153.146
          40.97.113.210
          40.97.166.138

Dit wilt zeggen dat je browser je naar 10! verschillende front-end servers kan sturen. Als gebruiker heb je niet de keuze welke het gaat worden. Als er 3 van de 10 een mogelijk probleem hebben met een certificaat, dan krijg je dus dat het soms wel en soms niet vlekkeloos werkt.

Laat dan nog staan welke en hoeveel mailservers er achter die front-end nog gerouteerd worden. Want volgens de foutmelding zit het waarschijnlijk daar ergens fout.

Komt er dus op neer dat dit niet 1:1 verbindingen zijn, maar 1:n (één op veel dus).
 
Outlook.com zal ook wel op meerdere gesynchroniseerde geclusterde servers draaien, zodat bij uitval Outlook.com altijd te bereiken blijft.
Zit hier een rotte server tussen en je maakt toevallig verbinding met deze rotte appel kunnen er storingen zoals deze optreden.
 
Toch raar dat dit probleem zich maar een grote week geleden begon. Kunnen wij dit probleem niet oplossen?

Outlook.com zal ook wel op meerdere gesynchroniseerde geclusterde servers draaien, zodat bij uitval Outlook.com altijd te bereiken blijft.
Zit hier een rotte server tussen en je maakt toevallig verbinding met deze rotte appel kunnen er storingen zoals deze optreden.
 
Nee, als het probleem daadwerkelijk bij Microsoft ligt, kunnen wij dit niet oplossen.

Gek is het niet dat een bepaald probleem eens op een tijdstip begint. Zo beginnen uiteindelijk alle problemen die je kunt bedenken.
 
Ik hou me niet zo bezig met politiek. Dat zijn altijd mensen die het ene beloven en het tegenovergestelde doen.
Verschrikkelijke mensen vind ik dat.

Maar heb je de DNS adressen van Google al geprobeerd uit antwoord #34 van Dragon
 
DDragon80, dit vind ik een nogal moeilijke uitleg. Hoe kan ik controleren wat ik gebruik van Google?
Groetjes.

Heb ook nog eventjes dit probleem bekeken en enkele posts op het internet bekeken hierrond.
Kan hier voorlopig uit besluiten dat het probleem hoogst waarschijnlijk grotendeels bij Microsoft ligt.


Zulke cloudservices (webmail) werken met verschillende front-end servers (voor load balancing en failover). Je client vraagt op waar hij terecht kan voor vb mailserver1.live.com. Daarop antwoord de DNS (van je provider) met een aantal mogelijkheden. En hier begint het al fout te gaan. Wanneer je DNS (via DNS round robin) je stuurt naar één van de front-end servers van de webmail met mogelijk een niet up-to-date of problematisch certificaat, krijg je melding over onveilige site. Langs de andere kant, wanneer je DNS je stuurt naar een front-end die ok is, dan heb je geen probleem. Als eindgebruiker heb je niet echt de keuze waar je gaat uitkomen, dit is random of afhankelijk van de belasting van de server(s). Ga je via IP adres, dan gaat je certificaat verificatie ook van zen oren maken, omdat die naam ook niet overeenkomt.

Daarom dat voor sommige personen het probleem opgelost kan worden wanneer ze de DNS 8.8.4.4 (of 8.8.8.8) van Google gebruiken ipv hun eigen ISP DNS. Mogelijk gaat die DNS van Google je wel altijd naar een correcte host sturen.

Alleszins, dat is mijn besluit hierover...
 
Wat is er moeilijk aan, gewoon bij de netwerkadapter het DNS netwerkadres niet op automatisch zetten, maar de name server van Google gebruiken. Dragon geeft hier het IP al van, dus hoef je zelfs niet meer op te zoeken.
Je kunt hier de voorkeur en/of de alternatieve adressen invullen.
 
Hier is nu een afbeelding waar ik ben. Waar moet ik nu naartoe? Kan je mij hier een beetje bij helpen aub? ice_screenshot_20170218-183548.jpg

Wat is er moeilijk aan, gewoon bij de netwerkadapter het DNS netwerkadres niet op automatisch zetten, maar de name server van Google gebruiken. Dragon geeft hier het IP al van, dus hoef je zelfs niet meer op te zoeken.
Je kunt hier de voorkeur en/of de alternatieve adressen invullen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan