windows 10 start niet meer na verjaardagsupdate

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Hoi Qtex, zoals je weet zit ik ook verveelt met een probleem nu. Dat 3 maal opstarten zonder door starten geeft me dit
IMG_20160808_201320597.jpg
Klik ik dan op F8 krijg ik dit.

IMG_20160808_201336674.jpg

Wat kan ik nu doen?
Bedankt op voorhand.
 
waar kun jij niet op antwoorden ?
weet jij niet of je in de bios kunt instellen om op te starten van af een installatie dvd of vanaf een opstartbare usb stick !

*hoe heb jij dan destijds deze voorzien van de Windows 10 ?
 
Media creation tool heb ik in der tijd gebruikt. Maar nu kan ik wel in bios USB enable zetten maar of dat iets uit haalt weet ik niet, daar er veel niet werkt.
 
je dient dan wel eerst een opstartbare usb stick aangemaakt te hebben voor dat je de bios in ga ...deze stick zou dan als een usb+hdd aangezien kunnen worden en deze dien je dan als eerste boot optie in te stellen ..
*indien je het media creation tool van destijds gaat gebruiken dan bekom je niet de laatste build versie je dient dus eerst ook de laatste versie van het media creation tool op te halen wil jij de laatste build 14393 verkrijgen ...
 
met "daar er veel niet werkt" bedoel je dus je huidige Windows 10 en de reden daarvoor is dat jij dan ook eerder een schijfopruiming had toegepast om meer ruimte te krijgen op je Windows10 om zo de upgrade te kunnen doen maar hier ben je degelijk de fout in gegaan en heb jij bestanden verwijderd die nodig waren voor de goede werking van de Windows 10 te verzekeren ... jij bent iets te ijverig geweest en je had je eerder eerst kunnen bevragen of je deze bestanden wel mocht verwijderen !

we hebben al het een en ander gedaan om de huidige Windows 10 te herstellen maar dit was dusdanig niet meer mogelijk en zodoende blijft er de optie over om opnieuw een gehele Windows 10 vers te installeren op je uitzonderlijke kleine SSD schijfje van 30gb
 
het bios is te benaderen ook zonder dat er een besturingssysteem aanwezig is !
dus zorg dat je of een dvd heb of een opstartbare usb stick.
plaats vervolgens 1 der beiden en ga het bios in ...
stel de bootsektor zo in dat deze opstart van of te wel de dvd of te wel vanaf de usb stick ..
volg dan de stappen op eerder beschreven om een niet toegewezen ruimte te verkrijgen en voltrek de installatie .. zonder dat je een licentie ingeeft .
 
OK, wat moet ik op die USB stick zetten?

wat denk je zelf ..waarom heb ik je eerder het media creation tool doorgelinkt ..
natuurlijk om een opstartbare usb stick aan te maken ..of om je een dvd te branden..

bezie dit bericht eens van Luc .. let op jij kiest dus indien je een usb stick wenst aan te maken voor het flash station .. wil je een dvd branden dan kies je voor de iso en kun je deze daarna op een dvd branden ..upgrade w10
 
Wel Qtex,
Ik heb die media creation tool op een in FAT 32 geformateerde USB stick geplaatst en die in mijn netbookje gestoken. Die is opgestart met als first boot de USB maar gaat na een paar seconden over naar Windows boot.
 
je bent dan ook radicaal verkeer met dat te doen ...
je dient het media creation tool op te starten op een werkende computer ( deze van de kids indien deze ook verbonden is met het internet ) ... bezie de link in bericht 25
 
Ah ok, ik ga dus mijn vrouw haar pc eens moeten in beslag nemen dan. Maar ik heb een usb stick van 4GB is dat voldoende groot of dien ik een grotere aan te schaffen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan