laptop start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo heren,
weet er iemand een oplossing voor mijn probleem?
de laptop waar vista op zit wil plotseling niet meer opstarten, als ik het opstart krijg ik een melding user profile kan niet aanmelden, "hard disc locked enter use a password"
de laptop is van Packard Bell.
weet iemand wat ik moet doen?
b.v.d.
okki
 
gezien het gebruikersprofiel van hem niet te benaderen valt in de Vista kan hij ook niet vanuit de Win7 in de map Windows.old
ook kan hij niet van uit de Win7 in de systeem mappen van de vista .
 
Lees hier een mogelijke oplossing.
De Service User Profile-service verhindert het aanmelden. - Microsoft Community

Om de bestanden te recepureren, kan men de laptop booten (opstarten) met een live Ubuntu schijfje, en de bestanden kopiëren naar een extern apparaat , bijv. USB stick of externe harde schijf.
Of een andere oplossing als Windows7 zou geïnstalleerd worden, is een Upgrade uitvoeren van Vista naar W7 , met behoud van instellingen en bestanden.
Upgraden naar Windows 7 - Microsoft Windows
 
Als je een nieuwe installatie overweegt, zou ik me ook niet bezighouden met het "houden" van de data van het bestaande OS op andere partities etc. Is niet echt een propere oplossing. Opstarten met een Linux distro zoals swake vermeld zie ik ook eerder zitten om data te transfereren naar een externe disk of USB stick of dergelijke. Knoppix is hier bijvoorbeeld wel handig voor.

Maar, er zijn wel mogelijk andere manieren je huidig probleem te verhelpen.
Kan je nog inloggen in Windows in veilige modus? F8 drukken voor het booten en kiezen voor opstarten in veilige modus.
Wanneer je dit lukt, kan je bijvoorbeeld een nieuwe gebruiker (profiel) aanmaken. Hiermee kan je dan normaal inloggen en je data raadplegen van de gebuiker (profiel) welk nietmeer kan inloggen. Data overzetten naar de nieuwe gebruiker en uiteindelijk het foutieve profiel verwijderen.
 
heren, allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp en adviezen.
het is mij gelukt om W7 erop te installeren.
ik had geprobeerd om in de veilige modus een nieuwe gebruiker aan te maken maar die werkte niet, ik kon er dus geen aanmaken.
vervolgens heb ik alle bestanden vanuit de veilige modus naar een externe harde schijf gekopieerd, dat was achteraf niet nodig want alles staat inderdaad bij windows-old.
maar zekerheid voor alles.
verder dus heel erg bedankt voor jullie hulp, en ik zou zeggen sluit dit onderwerp maar.
groetjes en fijne feestdagen.
 
bedankt om ons dit laten te weten ...tevens ook de beste wensen voor u en je familie ...
met deze zetten we er dan maar een slotje op zoals je het vraagt...close
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan